Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.02.2017, 17:40
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finderi Näytä viesti
Olisko pikkuautoluokan mallit turvallisemmin varusteltukin kuin mopoautot, kuten ABS:t, air bagit jne? Parempi turvallisuus, sen vuoksi olisi myös korkeampi sallittu nopeus. Hinnoissa ei ole käytännössä eroa, pikku tarkistuksella VW Up ja Dacia Sandero 13.770,- ja 9.999,- hintalapuilla pyörivät samassa joukossa kuin vaikkapa Aixam tai Ligier. Ei varman olis homma eikä mikään laittaa pirssit kulkemaan max. 60 km/h mutta haaveeksi taitaa jäädä...ainakin nuo nopeustoiveet. Lisäksi B-kortin saaminen vapauttaisi sitten rajoittimen ja kappas, voisi jatkaa liikenteessä tutulla kikottimella.
En tiedä miksi max. 60 jos on 80 kilsan rajoitus. Itse näkisin, että ylinopeusominaisuutta ei tarvi kuin viranomaisautoissa. Tässä oman päivittäisen elinympäristön lähellä moottiritietä lukuunottamatta nopeusrajoitus on melkeen aina max 80 km/h. Joillekin teille sekin on aika haipakkaa.

Harjoittelunopeus voisi olla maksimissaan 80 tai 85 km/h jotta vältyttäisiin jonon keruulta.

Varaa tulee eri nopeuksista samalla tiellä.

Toinen asia mikä ei mene oikein ymmärrykseen, onko nuorten vanhemmat vai nuoret itse nykyisin hyvin vaurasta väkeä jos noin vaan voi ajamista opetteleville ostaa uusia autoja olivatpa sitten mopoautoja tai muita autoja?

Itsestä nimittäin ajatus on jonkin verran vieras, että olisi varaa kymppitonnien kulkuneuvoihin jos sitä ei käytetä palkallisiin töihin ja alaikäiset harvoin on palkallisissa töissä. Näkisin, että vähän pienituloisimpienkin perheiden lasten täytyy päästä kulkemaan ja oppia käyttäytymään liikenteessä.

Kun itse olin nuori, silloin oli omassa kaveripiirissä melkein aina ekat autot melko karmeita ja osa johtui huonoista remonttitaidoista. Toisaalta moni niistä oli parempi kuin mopoauto. Oma eka auto oli Chevrolet Caprise Classic.

Omasta mielestä ajokortin hankkimisen voisi ottaa jo peruskoulun yhteyteen, että asiaan valmennaudutaan vähitellen ja lopullinen kortti saadaan vasta pitkän ajan päästä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.02.2017, 18:13
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
En tiedä miksi max. 60 jos on 80 kilsan rajoitus. Itse näkisin, että ylinopeusominaisuutta ei tarvi kuin viranomaisautoissa. Tässä oman päivittäisen elinympäristön lähellä moottiritietä lukuunottamatta nopeusrajoitus on melkeen aina max 80 km/h. Joillekin teille sekin on aika haipakkaa.

Harjoittelunopeus voisi olla maksimissaan 80 tai 85 km/h jotta vältyttäisiin jonon keruulta.

Varaa tulee eri nopeuksista samalla tiellä.

Toinen asia mikä ei mene oikein ymmärrykseen, onko nuorten vanhemmat vai nuoret itse nykyisin hyvin vaurasta väkeä jos noin vaan voi ajamista opetteleville ostaa uusia autoja olivatpa sitten mopoautoja tai muita autoja?

Nää on yleensä maanviljelijöitä

Itsestä nimittäin ajatus on jonkin verran vieras, että olisi varaa kymppitonnien kulkuneuvoihin jos sitä ei käytetä palkallisiin töihin ja alaikäiset harvoin on palkallisissa töissä. Näkisin, että vähän pienituloisimpienkin perheiden lasten täytyy päästä kulkemaan ja oppia käyttäytymään liikenteessä.

Juu ne ajaa mopolla tai menee bussilla

Kun itse olin nuori, silloin oli omassa kaveripiirissä melkein aina ekat autot melko karmeita ja osa johtui huonoista remonttitaidoista. Toisaalta moni niistä oli parempi kuin mopoauto. Oma eka auto oli Chevrolet Caprise Classic.

Eli ei ilmeisesti vielä 10v. vanha kortti?

Omasta mielestä ajokortin hankkimisen voisi ottaa jo peruskoulun yhteyteen, että asiaan valmennaudutaan vähitellen ja lopullinen kortti saadaan vasta pitkän ajan päästä.
Asian voisi ratkaista esim. jakajan sisään rajoitin normaali autoon= ei kulje mutta olisi edes jokin suojakehto ympärillä. Ja jos jollakin on kova kiire saisi valtio lunastaa kulkuneuvon itselleen rikkeen tapahtuessa= eivät aja liian kovaa. Kouluissa opetetut asiat vain tyhmentävät ihmisiä= nykyliikenne kiitos autokoulutollojen jotka kyllä osaavat rahastaa vaan ei opastaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.02.2017, 19:37
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Tässä vielä joitain muistoja kun tuli polkupyörää vauhdikkaampiin vehkeisiin siirryttyä. Eka mopo oli pappa Tunturi ja se maksoin muistaakseni 300 markkaa käytettynä. Nuorena ei ollut mitenkään selvää, että mopon paperiasiat olisi kaikki ollut vimosen päälle, vaan tarkoitus oli päästä päristelemään. Myös kaverit harrasti mopoja. Kaveriporukassa osa mopoista oli onnistuneesti viritettyjä ja osa epäonnistuneesti.

Eka auto oli valmistusvuodelta 1978. Sehän oli harmillista siinä mielessä, että bensavehkeessä pakokaasumittaus koski 1978:sia. Vahingosta viisastuneena monet kulkupelit oli tämän jälkeen vielä vanhempia. Vasta tässä kuussa lähti minun nimistä pois viimeinen 1970-luvun vehje eli 1977 Mersu.

Nuorena näkökulma oli enempi päristelyn näkökulma ja kaverit harrasti samoja asioita. Nyt näkökulma on se jos tulisi hankittua 10 000 euron auto tai puhumattakoon 100 000 euron auto, mitä hyötyä tai iloa se tuottaa ja paljonko lysti maksaa. Jos uusi ja kallis auto oikeasti tuo tullessaan vaikkapa turvallisuutta, niin silloin voisi ajatella maksavansa enempi kuin turvattomasta vaihtoehdosta. Mopoautossa on vähän kuin kaikki huonot puolet paitsi yksi hyvä eli se ettei ehkä aiheuta hirveän suurta vaaraa muille liikenteessä.

Kaveri se hommasi sopuhintaan käytetyn Mersun S 500:sen ja hupaisaa jos mopoauton hinnalla saa sellaisiakin. Nuorille pitäisin sitä tarpeettoman kovakulkuisena, joskin itse ainakin ajattelin nuorena, että tehoja pitää olla. Ehkä joku muu tapa kokeilla omia taitoja olisi parempi kuin kaahailu. Omien kokemuksien mukaan osa nuorista miehistä kaahailisi tolkuttomasti jos saisi tehokkaan auton.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Aixam mopoauto lepa77 O/M/V Ajoneuvot 0 27.04.2016 14:20
Mopoauto Tapsa_ja_Dumbo Chit-Chat 22 26.08.2015 15:13
Mopoauto SJ410 iikkoo Maasturiprojektit 44 08.12.2012 09:02
Suzuki Samurai mopoauto -MaTTi- Chit-Chat 6 15.08.2010 09:33
Myydään / Vaihdetaan mopoauto landcruiseriin bj/hj Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 26.02.2009 13:37


Sivu luotu: 03:25 (GMT +2).