![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Magnum 5.9?Kun laatikko oli punnerrettu paikalleen ja kaikki vaikutti hyvältä, kävikin näin ![]() Ensimmäinen ajatus oli että aiempien viikkojen tuumailut isommasta koneesta saa nyt sitten toteuttaa. Hinaus tallin pihaan ja nopea diagnoosi tapahtuneesta ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Laatikon huohotus (ja vetolevy)
Vetolevyn pultin kannat raapi "oravapeltiä" ja piti hirveetä mekkalaa. Yksi pultti oli löysällä ja tämä kiristämällä ei tilanne ratkennut vaan pientä naputusta kuului silti. Internetin mukaan vika voisi olla haljennut vetolevy. Vaihto-operaatio on astetta vaativampi, kun pitää ottaa laatikko irti
![]() Samalla on hyvä hetki hoitaa laatikon huohotus kuntoon. Vakiona reikä on turbiinin takana öljypumpussa. Poraus, kierre, lukitetta ja tulppa. ![]() Pumpun tiiviste / "o-rengas" oli aika haperossa kunnossa, vaikka päällepäin näytti hyvältä ![]() Laatikon takastefa meni myös vaihtoon. Nuolella merkitty kanava minkä ainut tarkoitus on kuulemma se, että auto merkkaa parkkipaikan jos ko stefa vuotaa ![]() ![]() Tiivisteet (takastefa, pumpun o-rengas ja pumpun tiiviste) kannattaa tietysti hankkia etukäteen mutta ne sai myös perjantaina kolmen aikaan haettua Helsinki Automatic Centeristä. Vaikutti olevan hyvä valikoima kaikenlaista laatikoihin liittyvää tavaraa hyllyssä. (Laitan tähän kuvan siitä miten laatikon huohotusletkut vedettiin) Vetolevyjä on yllättävän monenlaisia tarjolla. 5.9:ssä tietysti ulkoisesti tasapainotettu, mutta myös 5.2:sissa on kahdenlaista. Rockautosta tuli vääränlainen mutta sen sai sopimaan vähän dremelöimällä ![]() ![]() Kuvan osa on ATP Z-341, chryslerin nro 53008669 vm 1993-1996 malleihin. Nuissa on 1 reikä pikkasen syrjässä kuten kuvasta näkyy. Toisaalta 1996 tehtaan kirjan mukaan oikea nro on 52118255 jota vastaavaa osaa ei ATP tee, mutta Pioneerilla on tämmöinen FRA527. Jos saan alle 5.9 lohkon, niin siihen tulisi ATP Z-332 eli chrysler 52118552 joka on enemmän erilainen (tasapainotuspunnuksella). Pantojen säätö tuli tehtyä samalla ja hitsattua laatikon öljypohjaan tyhjennysproppu. Oikeat arvot pannan säätöön täällä.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. Viimeksi muokannut hitsaa : 17.02.2017 09:00 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Askartelua
Konepelti irti, rälläkkä käteen ja Focus RS:n muoviset ritilät paikalleen (ebaysta). Kuva on huono pitää ottaa parempi.
![]() Laitoin konehuoneen takapuolelle, niin poistaa paremmin lämpöä hitaassa ajossa / maastossa. Koetin katsoa etteivät sadevedet valu tuosta sähköosien päälle ![]() Vinssin kanssa rekisterikilpi on aina tiellä tai sitten tukkimassa jäähdytysilman kulkua. Nippusidepatenttien tilalle tämmöinen saranoitu viritys ![]() ![]() ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Millä sä kiertokangen poikki sait?
Hyvä meininki projektissa jokatapauksessa, tällästä lisää!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate ”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuosta se kilkatus, kun kanki on päässyt hakkaamaan kampuran kaulaan villisti. Olisko ollut huono laakeri, joka ajan kanssa vain väljistyny entisestään ja lopulta kanki paukannu kampuraa vasten paljaana.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Aika pitkään toi Tapsan kone on kalkattanut, mutta se ei ainakaan minun korvaani kuulostanut ihan perinteiseltä veivin laakerin napsutukselta/ kalinalta. No, se oli sitten kuitenkin.
Tässähän vaan on hyvä syy laitaa pellin alle kunnon kone 5.2:n tilalle, mikä taitaa olla tulossakin.. ![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tämä teoria kuulostaa järkeen käyvältä. Tosiaan viimeiset kilsat ääni oli tyhjäkäynnillä huomattavasti kovempi => oisko laakeri karannut välistä pois ollut enemmän tilaa liikkua.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vähän ehkä ilkeesti ajateltu, mutta pisti kyllä hymyilyttämään toi volvon ja hyndain kuva ja vieläkun olis kuskit lyöny otsansa edes jollainlailla höpöätehden niin avot. On meinaan niin tajutonta paskaa toi kevyenliikenteen huomioiminen että ei mitään rajaa ja ei tainnut harrastajaakaan harmittaa pieni sponssiraha.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sanotaanko näin että ajamalla tuli ulos
![]() Pientä kilkatusta on ollut pitkään (35-40tkm) ja asiaa tutkiessa on tullut vaihdettua venan nostimet ja samalla tutkittua yläkerta ja myös nakattua Mellingin HV öljypumppu paikalleen ja samalla tutkittua kampuran laakerit. Ne oli hyvässä kunnossa, ei tullut mieleen tarkastaa kiertokankien laakereita silloin. Vikaa kun ei löytynyt ajattelin että kyseessä on ominaisuus kun koneessa kuitenkin varttimiljoona kilometriä alla. Kilkatus muuttui viime vuoden lopulla häiritsevämmäksi ja lisäksi tuli raapiva ääni, vetolevyn pettäminen oli diagnoosina esim näistä jäljistä ![]() Täystuho syntyi aika nopeasti tuon jälkeen.. Luulen että kampuran trust bearing on voinut pettää. Täytyy tutkia tarkemmin kun nostan koneen pois mutta vasta sitten kun on menossa uutta tilalle. Tätä varten on jo suunnitelmia ja alustavasti keskusteltu muutoskatsastuksen mahdollisuuksista.. Lainaus:
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kun konetila ja kone näyttää tältä pääsi asiaa tutkimaan tarkemmin
![]() ![]() ![]() Konetta pyörittämällä löytyy helposti kolmosmäntä joka ei liiku, on saanut näköjään venttiileistä osumaa ![]() Vastaavasti kannen puolella venttiili irvistää ![]() Mutta toisella puolen on myös kuutosmännässä venttiilinkuvat ![]() ![]() ![]() Siinä on kyllä säästetty oikeassa paikassa. ![]() Lohko, kannet venakoneistoineen, pakosarjat ("kilahduksesta" päätellen ehjät!) ja y-putki kaupan edullisesti korjattavaksi jos jollakulla on tarvetta (perävalotakuulla ![]() ![]() ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. Viimeksi muokannut hitsaa : 20.04.2017 09:56 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Hiekkapuhaltelin venakopan
![]() Silikoonien alta löytyi kyläsepän työnjälkeä ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Toi ei oo venakoppa, toi on jakopäänkoppa
![]()
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeep zj 96- ECM ja taka-akseli | JEEPV8 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 09.07.2018 12:54 |
Myyty Jeep ZJ GrandCherokee -96, diesel | Jeep-Ukko | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 10.11.2015 21:20 |
GC ZJ-96 sähkökaavio? | pfihlman | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.11.2012 07:53 |
Ostettu Jeep Grand Cherokee ZJ V8 -93-96 etujouset | Kepu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 26.10.2010 22:42 |
Annetaan Jeep ZJ kori vm -96 | rhm | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 28.12.2009 22:23 |