Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #32  
Vanha 30.01.2017, 10:55
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Viikonloppuna tuli asennettu +100mm korotussarja. Etupään vanha vs uusi jousi.


Paikallaan.


Takapäästä löytyi heti vähän tutkittavaa. Pohjaanlyönti kumeja ei ole kummallakaan puolella jäljellä muuta kuin pultit ja palat metallia. Apparin puolen takanapa vuotaa. Jarrukilpi osittain lahonnut jommalta kummalta puolelta. Takaperän pinionissa aivan minimaalinen alkava väljä, no murikka on vaihtumassa joten ei merkitystä.


Uusi vs vanha takajousi.



Takapää valmis.


Takapanhard kuskin puoli


Takapanhard apparin puoli. On siis noin 3cm eroa. Säädettävät panhardit eivät olleet siis turha ostos.


Pakoputki huonona


Vain oli sitä joku jo korjaillutkin No nyt on helppo perustella itselleen 3" putkistoa/downpipea, kysymys onkin vain että pitääkö se itse hitsailla kasaan pätkistä. Valmiit lienee turhan kalliita ja tuskin saa kotimaasta?



Valmis ja "stinkbug" tästä tuli kuten veikattiinkin. Takapää noin 6cm korkeammalla. Puuttuu puskurit vielä painosta.


Perän korkeutta voisi kompensoida laittamalla eteen tekemäni +50mm palikat mutta keula korotus olisi silloin +6", 5 asteen casterin korjauksellakin oltaisiin vielä pari astetta miinuksella ja vaatisi siis esim. etutukivarsien takapään tiputusta tms. Täytynee tyytyä tähän jos keula ei enempää droppaa rautapuskuri+vinssi kombinaatiolla. Takajousi ei mielellään lähtisi lyhyempiin vaihtamaan mutta sekin on vaihtoehto. Painoa voisi ehkä helpottaa siirtämällä akut takakontiin mutta en tunne salamarauta tekniikkaa joten sekin jää tutkittavaksi. Ajatuksissa oli kairata akuille kotelo lattian alle paikkaan jossa varapyörä oli rungon välissä. Sillä saisi noin 32kg painoa keulasta pois. Enpä tiedä kannattaneeko, aika iso homma ja sitten akut hankalassa paikassa.


Yhteenvetona etupään OME 850J +100Kg toi korkeutta lisää vakiosta 10cm kuten pitikin ja takapään OME 863J +200kg noin 10,5cm. Takapää oli vakionakin +5cm korkeampi kuin keula.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
peura bj safaripeli lampola Maasturiprojektit 14 03.04.2015 23:37
toyota hj 80 full time wd v. 1990 lelu Tekniikka & Jutustelu 3 18.02.2012 13:00
Myyty Suzuki Samurai 1989 safaripeli 0201346 O/M/V Ajoneuvot 6 28.09.2011 12:03
Myyty Suzuki Vitara 1990 projekti helenal O/M/V Ajoneuvot 0 05.11.2009 18:08
Myydään TOYOTA LAND-CRUISER HZJ-80 VM 1990 (10500e) pasleh O/M/V Ajoneuvot 0 17.06.2009 19:24


Sivu luotu: 12:40 (GMT +2).