Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 25.01.2017, 11:54
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Ehkä sillä ajotavallaki on vaikutusta siihen nv5600 kestoon.

Ja sanon edelleen että myös fullereita on synkroilla.

Eikä mielestäni tuo "sysipaskajenkkimanuaali" nv5600 ollu mitenkää huono kepitellä päivittäisessä ajossa.
Nimenomaan ajotavalla! Jos moottorista löytyy voimaa, niin sitä tulee helposti myös käytettyä.

Ei ollut mitenkään tarkoitus mollata sysipaskoja jenkkilaatikoita, hyviähän ne on, Fuller etunenässä, mutta ne ovat yleensä jonkunverran työkonemaisia, osittain käyttötarkoituksesta johtuen. ZF lootia kehuvat sielläkin "henkilöautomaisuudesta" tykäten vaikka kestoakin löytyy.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 25.01.2017, 12:01
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Oman ajotavan tuntien ja auton tehot tietäen seuraava laatikko on eaton fuller fso-8406. Ei pitäs ainakaa heti narahtaa. Väännön kesto 1150nm. On synkrot ja eikä varmaan nv5600 eroo käytöltään..
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 25.01.2017, 12:55
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Nyt on logiikka kyllä ihan kohdillaan! Mää olen samaa mieltä että kyllä 88hp mersun perässä 2000kg kärry hyvin tulee
Logiikka oli se, että kärry enää hirveen hyvin tule jos auto ei meinaa lähteä edes liikkeelle 3,07 perällä, vaan ei se hajonnut vetämisestä. Jos joka päivä ajelisi niin isolla kuormalla kuin jaksaa mennä, niin se on sitten eri juttu.

Mersun ollessa aktiivipalveluksessa hankin papereihin merkattuna muistaakseni 1700 kilon kärryn ja varsin tahmeaahan meno oli, vaan ei hajonnut.

Syy miksi kärry tulisi hyvin 7,3 Powerstroken perässä on jos veturi itsessään on tarpeeksi painava, se auttaa asiaan.

Sellanen Citikka mikä mulla on on halvimpia kuljetusvehkeitä mitä netissä löytyy. Yksi testi minkä vehkeellä tein, otin kyytiin kuormalavan puhallushiekkaa eli 30x40 kilon säkkiä+kuormalava. Auto on aika kevyt ja se suoriutui tuosta silti ihan ok. Noita kuormalavoja olen pahimmillaan kaksi ottanut samaan kärryyn, joka Mersun perässä myös ollut, silloin kärry oli Hiluxin perässä ja saattoi osa säkeistä ollut silloin nostettu Hiluxin lavalle - yhteensä 60 säkkiä.

Toinen painava asia mitä keveillä ajopeleillä roudaan on painepesuvesi. Jos mulla olis tollanen jenkkivekotin, eroa tulis siinä kun japsi pickupilla ajaa mieluummin 1000 litran säiliä tyhjänä, siinä sellanen säiliö vois olla lavalla ja kärry perässä siis kevenis tai siellä olis toinenkin. Eiköhän niitä jenkki pickuppeja kotimantereellaan vastaavaan käytetä hyvällä menestyksellä.

Jos mä tarvisin jenkkipickuppia järeämpää vehjettä, sitten ostaisin suoraan sellasen. Jos tarve on sama kuin japsi pickupilla, niin jenkki selviytyisi siitä ehkä paremmin siltä osin kun on kyse vaikka veden tai hiekan roudauksesta peräkärryn kanssa.

Viimeksi muokannut tekniikkamies : 25.01.2017 15:02
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 25.01.2017, 17:42
jmk jmk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.11.15
Sijainti: Miehikkälä
Viestit: 1.453
Perusasetus

Mitä rengaskokoa näihin on onnistuttu leimaamaan? Nettiautossa näytti olleen joku myynnistä 37/14.5 alla se näytti aika sopivalta kooltaan
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 25.01.2017, 19:17
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Neljänelosia ainakin.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 25.01.2017, 21:44
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Logiikka oli se, että kärry enää hirveen hyvin tule jos auto ei meinaa lähteä edes liikkeelle 3,07 perällä, vaan ei se hajonnut vetämisestä. Jos joka päivä ajelisi niin isolla kuormalla kuin jaksaa mennä, niin se on sitten eri juttu.

Mersun ollessa aktiivipalveluksessa hankin papereihin merkattuna muistaakseni 1700 kilon kärryn ja varsin tahmeaahan meno oli, vaan ei hajonnut.

Syy miksi kärry tulisi hyvin 7,3 Powerstroken perässä on jos veturi itsessään on tarpeeksi painava, se auttaa asiaan.

Sellanen Citikka mikä mulla on on halvimpia kuljetusvehkeitä mitä netissä löytyy. Yksi testi minkä vehkeellä tein, otin kyytiin kuormalavan puhallushiekkaa eli 30x40 kilon säkkiä+kuormalava. Auto on aika kevyt ja se suoriutui tuosta silti ihan ok. Noita kuormalavoja olen pahimmillaan kaksi ottanut samaan kärryyn, joka Mersun perässä myös ollut, silloin kärry oli Hiluxin perässä ja saattoi osa säkeistä ollut silloin nostettu Hiluxin lavalle - yhteensä 60 säkkiä.

Toinen painava asia mitä keveillä ajopeleillä roudaan on painepesuvesi. Jos mulla olis tollanen jenkkivekotin, eroa tulis siinä kun japsi pickupilla ajaa mieluummin 1000 litran säiliä tyhjänä, siinä sellanen säiliö vois olla lavalla ja kärry perässä siis kevenis tai siellä olis toinenkin. Eiköhän niitä jenkki pickuppeja kotimantereellaan vastaavaan käytetä hyvällä menestyksellä.

Jos mä tarvisin jenkkipickuppia järeämpää vehjettä, sitten ostaisin suoraan sellasen. Jos tarve on sama kuin japsi pickupilla, niin jenkki selviytyisi siitä ehkä paremmin siltä osin kun on kyse vaikka veden tai hiekan roudauksesta peräkärryn kanssa.
Anteeksi, en ymmärrä vieläkään logiikkaa... Sulla oli alitehoinen auto joka ei lähtenyt liikkeelle 3.07 välityksellä kärry perässä 88HP moottorilla 2000KG kärry perässä, muttei siltin hajonnut?? Miten tämä liittyy esim +600hp Dodgen vaihteistoon???
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 25.01.2017, 22:21
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Anteeksi, en ymmärrä vieläkään logiikkaa... Sulla oli alitehoinen auto joka ei lähtenyt liikkeelle 3.07 välityksellä kärry perässä 88HP moottorilla 2000KG kärry perässä, muttei siltin hajonnut?? Miten tämä liittyy esim +600hp Dodgen vaihteistoon???

Lähinnä sillä kaiketi, että pakko kepittää sitä 88hepasta mersua jotta jaksaa taivaltaa, kun iso jenkki jaksaa mennä mustemman savun kanssa samaa tahtia 1500Rpm koneessa isoimmalla vaihteella

Mites otetaan perus nissani ja kone joka kestää 2bar ahtoja, kytkin joka pitää ja vedetään 2000kg kärryä 5;sella 79Kmh nopeutta. Tottakai vanhoilla öljyillä, kun eihän öljyjä tartte vaihtaa ensimmäisen miljoonan aikana saati sitten ees tarkistaa
Joten kuinka pitkälle meinaat päästävän ennen lootan viheltämään alkamista, kun sen taitaa saada ujeltamaan ihan vaan ajamalla alle 80Kmh ilman kuormaakaan vitosella
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 25.01.2017, 22:57
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Lähinnä sillä kaiketi, että pakko kepittää sitä 88hepasta mersua jotta jaksaa taivaltaa, kun iso jenkki jaksaa mennä mustemman savun kanssa samaa tahtia 1500Rpm koneessa isoimmalla vaihteella

Mites otetaan perus nissani ja kone joka kestää 2bar ahtoja, kytkin joka pitää ja vedetään 2000kg kärryä 5;sella 79Kmh nopeutta. Tottakai vanhoilla öljyillä, kun eihän öljyjä tartte vaihtaa ensimmäisen miljoonan aikana saati sitten ees tarkistaa
Joten kuinka pitkälle meinaat päästävän ennen lootan viheltämään alkamista, kun sen taitaa saada ujeltamaan ihan vaan ajamalla alle 80Kmh ilman kuormaakaan vitosella
??
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 25.01.2017, 23:33
dodgeram1994 dodgeram1994 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.08.16
Sijainti: suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Miten tuo jakolaatikon asennus fullerin tai zf:än perään vai onko kaikilla takapotkunen. Mitä ebay:stä selailin hintoja niin vaihteisto+kytkin+rahdit jne, alkaa olemaan 5kiloeuron swappi.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 26.01.2017, 00:53
tekniikkamies tekniikkamies on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mase Näytä viesti
Anteeksi, en ymmärrä vieläkään logiikkaa... Sulla oli alitehoinen auto joka ei lähtenyt liikkeelle 3.07 välityksellä kärry perässä 88HP moottorilla 2000KG kärry perässä, muttei siltin hajonnut?? Miten tämä liittyy esim +600hp Dodgen vaihteistoon???
Ite en ole päässy testaa missä tollasen jenkkivehkeen rajat menee jos sillä aikaa tehdä jotain käytännön hommaa eikä esitellä sitä jossain autonäyttelyssä tai tuunauslehdessä.

Kokemus on japsipickupista jos se itse painaa joku 2000 kiloa, niin oli tehoa enempi tai vähempi, joku 2000 kilon paino alkaa olla aika lailla tarpeeksi jos ajellaan maantievauhtia - vaikka 2000 kilon henkilönostin, se sopii sellaisen siirtelyyn. Tehoksi riittää silloin joku 100 hevosvoimaa. Jossain Nissan pickupissa on tehoa enempi, mutta tilanne ei ratkaisevasti parannu, vaan rupeaa vaikuttamaan aika paljon kaikki alustan tukevuus.

Jenkki pickup jos itsessään painais vaikka 3000 kiloa, sen peräs 3000 kilon kärry, ei silloin mitään 600 hevosvoimaa tarvi, sanotaan jos olis 300 hevosvoimaa, hyvin on kapasiteettia laillisille vetokuula painoille.

Muualta päin maailmaa on paljon videoita jenkki pickupeista, joilla vedetään todellä hurjia kuormia:
https://youtu.be/ni87i-i5JRw

Traktoreissa, jotka on vetämiseen tarkoitettu, saattaa olla jo telat ja painoa aika paljon jos on 600 hevosvoimaa tai yli.
https://youtu.be/srGFqE9UQ3A

Hirveistä tehoista ei ole hyötyä jos vehkeet ei kestä tai sutii.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 26.01.2017, 01:25
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dodgeram1994 Näytä viesti
Miten tuo jakolaatikon asennus fullerin tai zf:än perään vai onko kaikilla takapotkunen. Mitä ebay:stä selailin hintoja niin vaihteisto+kytkin+rahdit jne, alkaa olemaan 5kiloeuron swappi.
Siinä on oma hommansa sovittaa se jakolaatikko siihen, mutta onnistuu kyl. Välikardaanilla tai sitten semmosella jäykällä sovitteella, että jakis pultataan fullerin perään kuten orkkis vaihteistoonki ja sinne sovitetumppi sisälle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään dodge ram manuaali f250 O/M/V Ajoneuvot 0 26.11.2014 11:37
Myydään / Vaihdetaan dodge ram 2500 tuplaturbo manuaali mahouny O/M/V Ajoneuvot 2 30.01.2013 03:07
Dodge Ram 2500 4x4 -96, cummins + manuaali simu_l Maasturiprojektit 40 29.08.2011 21:45
Myyty Dodge Ram joa O/M/V Ajoneuvot 3 05.07.2009 20:21
Dodge ram samppa790 Tekniikka & Jutustelu 13 09.01.2008 07:06


Sivu luotu: 07:24 (GMT +2).