![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Esimerkkinä nyt mun hoojiista Maahantuojan lapussa 3,2, autodata sanoo euroraja 3 ja ohjeraja 2, tyyppikilven vierestä löyty tommonen tarra missä neliön sisällä 1,8. Mitä noista neljästä nyt pitäs käyttää rajana? Ja joo tiedän, saan ruuvista kiertämällä vaik nollat, ei o siitä nyt kyse.
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Läjässä -86 mulla samankaltainen tarra, siinä lukee neliössä 0,9... Ei siinä, etteikö tuon alle menisi, mutta aikas kireältä vaikuttaa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
O-ou, omassa -04 Ford Rangerissa konepellin alla kilvessä lukee "smoke value 0,9". No, tuohan on jo niin "moterni" kone että kai se sitten siihen pääsee? Ero vanhaan 3:een on toki suuri.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jukka Viimeksi muokannut JiiPee : 18.01.2017 17:52 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Noista tarrahommista tuli mieleen, että taitaa konttoreilla olla tiedossa ne tyyppikohtaiset raja-arvot ilman tarrojakin?
__________________
Jukka |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Automaattiaskilla varustettujen omistajat, trafi on antanut ohjeen n. 6 v sitten savumittauksen maksimikierroksista, valmistajan määrittämä tai ellei sitä ole ilmoitettu, 2/3 kyseisen moottorin ryntäysnopeudesta on rajana. Eli Hodarille riittää tarkalleen laskettuna 2933 rpm.
Ainakaan itsellä ei ole tarvinut tuosta muistuttaa, opastin kylläkin laittaan molemmat laatikot vapaalle varmuudeksi. Seuraavaan leimaan rajaan itse kierrokset tuohon jos sattuu joku jääräpää kohdalle. Dieselhuollossa en ole tainnu vähään aikaan käyttää sitä varten, hintaero kaventunut selvästi ainakin täällä. http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...ntarkastus.pdf Trafin sivulta on löytynyt myös ohje Volvoissa ja baijereissakin käytettyyn ZF 4HP22 laatikolla olevan savumittaukseen, vaan ei löydy enään. Siinä taisi olla sallittu polkaisu 1500 rpm vapaalla. Saattaa löytyä itseltä koneelta. E : Löytyy sittenkin, Bmw:n ohje http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...astuksesta.pdf Ja Volvon http://www.trafi.fi/filebank/a/13224...00,700,900.pdf Viimeksi muokannut mhk : 22.01.2017 20:58 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pengoin kansiota pidemmälle. Olisi jäänyt "leima" saamatta niillä vähäksi aikaa kiristyneillä ohjeilla muutamana vuotena. Viime vuotisen lapun ehdin pahus tässä välissä jonnekin hukkaamaan, mutta muuten oli ollut 0.52, 0.59, 1.00, 1.01, 0.77, 0.37, ... Kysyin konttorilla, että oliko paljon hylkyjä sillä aikaa, kun oli vanhemmallakin kalustolla ne valmistajan ilmoittamat rajat. Oli niitä kuulemma ollut enemmän ja lähimmän diesel-huollon piha oli kuulemma ollut aika täynnä asiakkaiden autoja.
__________________
Jukka |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Aika eko chevy vani se mullakin on, k-arvo oli 0.72.
Ja vuosmallia 1981. ![]() Ei taida noihin ilmoitettuja arvoja löytyäkään.
__________________
KYM#5 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
LandCruiser 2001 1KD-FTV, tarrassa 1.2 ?
![]() Nyt raja ollut siis 3.0 Pannaanko laittaen uudet suuttimet ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei.
Pannaan auto paaliin, sitähän sillä haetaan. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tätä ketjua lukiessa tulee mieleen et onko kaikilla oikeesti syötöt käännetty tappiin vai mistä kiikastaa? Eikös kunnossa olevan dieselin luulis pääsevän valmistajan arvoihin? Osaako -Matti- sanoa että paljonko -92 chevy vanin uus raja on? Auto on 6.2dsl ja ilmeisesti tehty jo 89 eli näitä ns.veronkiertopakuja 2+3 penkeillä.. Tuo on nyt viimoset 8 vuotta ootellu kansiremppaa (osat on olemassa) ja nyt olis seuraavana menossa talliin. Tuolla ajettiin pari vuotta vaikka pahvi vuoti viimosen vuoden jo vähän enempi ja silti meni muutaman polkaisun jälkeen alle 1.0 vaikka raja oli vanhojen mukaan 2.5?
Ps.onkos tuo uusi raja myös raskaassa kalustossa? Scania 92RML vuodelta 1987 näytti savutustestissä 0.1 ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Vanhojen valaisinten kupuja | ismo | O/M/V Muut | 0 | 05.05.2013 16:40 |
Vanhojen topiccien kuvat | panzer | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 03.04.2009 14:58 |
Ongelmia vanhojen juttujen kanssa | Heguli | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 30.08.2008 19:30 |
vanhojen sotaratsujen etsintä | evo2 | Chit-Chat | 1 | 07.03.2005 15:40 |
Vanhojen maastureiden safariluotettavuus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.06.2004 08:04 |