![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kaikennäköistä vittuilua ne trafin torspot keksiikin, helevetti! Onneksi ei itsellä ole yhtään nokilekaa, vaan bensalla mennään niinku on menty tähänkin asti. Vaan onhan se ihan varma saatana että ne keksii vanhoille, isokoneisille bensoillekki vielä jotakin! Ekana saavat tuon GPS vakoilu homman läpi ni siitä se alkaa sitte vanhempien autojen omistajien päähän potkiminen.. Saattaa alkaa pisnekset kukoistaa dpf pönttöjen asentajilla, ja softien koodaajilla ku +10v vanhoja merssuja ja vaginoita pomppaa leimasta. Niitä sitten hierotaan leimakuntoon joka vuosi, ku jääpi jonkun satkun päähän tyyppikilven arvoista.
__________________
Chrysler 300 4d ht, 383-4bbl, -66 Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89 Toyota Hiace 2.4D -86 Mercedes-Benz C 200D -94 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toivottavasti joku päätöksen tekijöistä tulisi järkiinsä ja laittaisi kapuloita rattaisiin ja koko paikannus homma kuopattaisiin. Lähinnä tuohon vanhojen takaa ajoon. Bernerin näkemys, OBD pistokkeeseen on helppo kytkeä GPS laite. Kun OBD on lähes kaikissa autoissa. Minunkin pihassa useampi, jossa ei OBD:tä ole. Ja jos sen asentaisikin, niin ei -60 luvun jenkeissä paljoa tietoa saisi kulkemaan.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Matti varmaan kertoo meille selkokielellä onko syytä paniikkiin ja jos on, niin minkä autojen omistajat saavat panikoida.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy alkaa väsäämään eco-softaa tuohon omaan octavia TDI
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämä vähän outo tempaus taas Trafilta, kyseinen savutusarvo kun ei ole pakollisten joukossa rekisteritiedoissa (tämän vuosikymmenen vehkeisiin kyllä tulee yleensä Trafin tyyppitiedoista) eikä tuota tarraakaan ole koskaan vaadittu mihinkään autoon. Ei hajua minkä verran katsastuksessa jaksetaan yleisesti lähteä kaivelemaan mallikohtaisia raja-arvoja jos oletusarvoilla testi menee läpi. Mutta on tosiaan päinvastaisiakin tapauksia, esim. Fordilla ja Mersulla on Euro4-malleja, jotka saavat tupruttaa jopa yli 2, vaikka yleinen raja 1.5. Joku vanha Ooppelin Corsa on, jossa rajana 4.0 eli sama mikä ajokieltoraja. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitää yrittää etsiä noilla spekseillä tuo K-arvo. Näkeekö jostain Trafin tiedoista tuon vai löytyykö se tieto vain autosta etsimällä? Ja toisaalta jos sitä tietoa ei ole trafin sivuilla, eikä sitä ole vaadittu autoon niin mikä estää "tuhoamasta" tätä tietoa autosta? Jos se on joku erillinen tarra niin ottaa sen pois tai jos se on tyyppikilvessä niin juuri sopivasti siihen kohtaan joku naarmu niin siitä ei saa selvää. Vai tyssääkö homma sitten siihen että tyyppikilvessä ei saa olla tälläistä naarmua?
Ja mitä tuo vaikuttaa taas peleihin missä on egr tulpattu ja dpf heivattu mäkeen? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hyundain kilpi: http://www.tuulilasi.fi/uutiset/ala-riko-tyyppikilpea |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyseinen auto on Euro V luokassa ja kun tuota K-arvoa ei tarrasta löydy, niin raja on 1,5. Olin laittanut ohjelman "vakiotasolle", mutta silti savutti 1,8 - 1,9 arvoisesti. Parin tunnin pähkäilyn jälkeen tajusin, että uusien ohjelmien parametreissa oli "low boos fueling"-parametri ja se vaikutti myös sillä "vakiotasolla". Eli pölläytti mustaa ahtopaineiden nopeammaksi nostamiseksi. Aiheutti vaan sen, että piti ajaa taas alkuperäinen ohjelma moottorinohjaukseen ja sitten K-arvo olikin 0,3. Tämänmallisissa autoissa on alkuperäismaassa hiukkassuodatin ja ureavehkeet, mutta tässä ei ikinä ole ollutkaan, kun se on tehty maahan, jossa ei rikitöntä dieseliä ole. Pointti siis se, että menee (ainakin jotkut) alle sen 0,5, vaikka ei hiukkassuodatinta olekaan (enää), mutta voi vaatia vakio-ohjelman ja se tietty työlästä, jos sitä ei voi itse laittaa. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Emännän vw passat 2001 2,5 v6 tdi. 4-5 vuotta sitten ostettu. 4 kertaa meidän toimesta katsastettu.
Joka kerta 2,5-2,6 lukemia. (Vanha max 3) En oo pelästynyt että olisi mitään vikaa, kun ei kerta muuksi muutu. Olen vain ajatellut, että taitaa ohjelmointi olla tehty tuon mukaiseksi. Noin 10 vuotta sitten Turbotech Karalan ohjelmoima. Tehoo/vääntöä maksimi mitä kaksois massa pyörä antaa periksi. Normaali ajossa ei pölläyttele. Rivakassa kiihdytyksessä puskee mustaa. Ja kuormittamaton polkaisu (katsastuksen testi) pölläyttää. Tyyppikilvessä näkyy olevan 1,30. Täytynee ruveta opetteleen itsekin tuo ohjelmointi homma... täyden version rosstech kaapeli + vcds löytyy itseltäni. -- Nuihin Hj61siin. Rakentelin aikoinasn Dodge RamVanin 12H-T mootorilla. Sinäänsä ihan perus vakio, purettaessa Toyotan mittarissa oli jotain 350 tkm, muistaakseni. Hukkaporttiin laitoin rinnalle lisä jousta. Ja syöttöruuvia vähän syöttöä isommalleen. Katsastuksiin en koskaan ruuvannut pienemmälle. Arvot oli aina 0,1.
__________________
http://s1269.photobucket.com/user/Je...?sort=2&page=0 Viimeksi muokannut Jeep-Ukko : 21.01.2017 14:32 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Yksinkertaista, kaikki vanhat nokivasarat paaliin ja ostetaan uusia.
Kaipa ne vanhat bentsiini vekottimetkin melekosia saastuttajia on? Sama ohje niillekin. Pieni Suomi taas koko mualimmoo pelastamassa. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Koskee käsittääkseni aivan kaikkia vuosimallista riippumatta.
Jos ei arvoa ole annettu niin mennään samoilla raja-arvoilla kun tähänkin asti. Mut mitä koneelta yleisimpiä malleja kattelin niin ei montaa ollut mistä olis puuttunut. Esim. oma hj61 k-arvo nykyään 2. Ja tääkin laki ollut jo 1,5 kuukautta voimas, mut ei ainakaan tääl päin oo korjaamoja ohjeistettu mitenkään ko. hommasta, vasta kun tänään kun se lukee lehdissä. Kai tollanenki olisi pitäny ite kaivaa aikasemmin trafin sivuilta. Ihan ku ei muuta tekemistä olis kun kytätä mitä ne siel on tänään keksiny muuttaa ![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Eiks vanhemmissa ole se mustansavun ruuvi, siitä toiseen suuntaan et just pysyy käynnissä, niin luulisi ettei k arvot ylittyisi
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#16
|
||||
|
||||
![]()
http://www.autotieto.net/pakokaasut/diesel.htm
Vapari k-arvo 2,5 ja turbo 3. Nämä siis vanhat rajat
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Vanhojen valaisinten kupuja | ismo | O/M/V Muut | 0 | 05.05.2013 16:40 |
Vanhojen topiccien kuvat | panzer | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 1 | 03.04.2009 14:58 |
Ongelmia vanhojen juttujen kanssa | Heguli | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 30.08.2008 19:30 |
vanhojen sotaratsujen etsintä | evo2 | Chit-Chat | 1 | 07.03.2005 15:40 |
Vanhojen maastureiden safariluotettavuus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 08.06.2004 08:04 |