Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2016, 13:30
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Osaako tunnistajat tunnistaa mitä niveliä kuvassa on. Auton mukana tullut joskus ja nyt olisi tarkoitus leimalle vaihtaa pallonivelet ainakin toiselle puolelle Dana 30:n. Mietin että pitääkö tilata vai sattuiko käymään hyvä tuuri.

Vieressä on kunkin nivelen laatikko ja tuotenumeroa googlettamalla tulee vähän ristiriitaista tietoa. Sopiiko nämä edes XJ:hin?
Niin saman oloisia keskenään, mutta kokoero on sitten iso.

Jotain joutuu varmasti tilaamaan, sillä eikös näissä ole asennussuunta keskenään sama. Kuitenkin pallonivelissä toinen asennetaan yläkautta ja toinen alakautta tässä tapauksessa?


Viimeksi muokannut Karvapöpö : 31.12.2016 13:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2016, 14:43
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Vasemmanpuoleinen näyttäisi olevan nettitietojen perusteella kohtuu kelvollinen - olettaen että on oikeasti Moog - esim. CJ:hin, tai FSJ:hin. Ei käy kuitenkaan XJ:hin.
Oikeanpuoleinen on joku Mopar- kelpoinen (Chrysler, Dodge, Plymouth) luultavammin todella surkealaatuinen halpispaska pallonivel 60-80- luvun alkupuolen vekottimiin. Ei käy XJ:hin.

Oikeanpuoleisen hinta on alle 10$/ kpl., eli vaikka olisi ollutkin XJ:hin sopiva niin en tuollaista asentaisi autoon mistään hinnasta Pallonivelissä sitten kannattaa muistaa sekin, että osa on hieman ylikokoisia orkkiksiin verrattuna, jolloin paikalleen prässätessä C:n reiät venyy ja orkkiskokoinen ei siellä sen jälkeen tule enää pysymään paikallaan..

Ostat suosiolla Moogin Problem solverit, tai sitten Spicerin alkuperäiset.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 31.12.2016 14:48
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.12.2016, 20:07
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Vasemmanpuoleinen näyttäisi olevan nettitietojen perusteella kohtuu kelvollinen - olettaen että on oikeasti Moog - esim. CJ:hin, tai FSJ:hin. Ei käy kuitenkaan XJ:hin.
Oikeanpuoleinen on joku Mopar- kelpoinen (Chrysler, Dodge, Plymouth) luultavammin todella surkealaatuinen halpispaska pallonivel 60-80- luvun alkupuolen vekottimiin. Ei käy XJ:hin.

Oikeanpuoleisen hinta on alle 10$/ kpl., eli vaikka olisi ollutkin XJ:hin sopiva niin en tuollaista asentaisi autoon mistään hinnasta Pallonivelissä sitten kannattaa muistaa sekin, että osa on hieman ylikokoisia orkkiksiin verrattuna, jolloin paikalleen prässätessä C:n reiät venyy ja orkkiskokoinen ei siellä sen jälkeen tule enää pysymään paikallaan..

Ostat suosiolla Moogin Problem solverit, tai sitten Spicerin alkuperäiset.
Jotain tämänkaltaista osasin aavistellakin. Kiitos asiallisesta ja kattavasta vastauksesta.

Kiirehän on luonnollisesti kova ja ulkomailta ei välttämättä ehdi tulla osat ennen katsastusta, mutta nopealla vilkaisulla US-partsilla ainakin näyttäisi olevan Moogia varastossa. Marmoritiski on tietysti toinen, mutta onko niillä koskaan vanhoihin vehkeisiin osia ja millä hinnalla

Jamantiltahan tietysti löytyisi Omix-ADAa.

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 31.12.2016 20:10
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2017, 22:09
Iltsu Iltsu ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.01.17
Sijainti: Oulu
Viestit: 2
Perusasetus

Tuli ostettua itellekkin jeeppi, xj cherokee ja ko. autoa taitaa tämäkin ketju käsitellä. Hyvän tuntuinen ja kulkuinen auto eikä mitään hälyttävää korjaustarvetta ole, ainoastaan huomasin kotia ajellessa että jokin kolahtaa/paukahtaa todella terävästi keulassa varsinkin vasemmalle jyrkästi käännettäessä. Rasvaa niveliin ja varsiin varmasti paras ensiapu eikä vikakaan varmaan ole kovin kauhea, mutta mistäpä se kannattaa ensimmäisenä alkaa tutkimaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2017, 07:40
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Iltsu Näytä viesti
Tuli ostettua itellekkin jeeppi, xj cherokee ja ko. autoa taitaa tämäkin ketju käsitellä. Hyvän tuntuinen ja kulkuinen auto eikä mitään hälyttävää korjaustarvetta ole, ainoastaan huomasin kotia ajellessa että jokin kolahtaa/paukahtaa todella terävästi keulassa varsinkin vasemmalle jyrkästi käännettäessä. Rasvaa niveliin ja varsiin varmasti paras ensiapu eikä vikakaan varmaan ole kovin kauhea, mutta mistäpä se kannattaa ensimmäisenä alkaa tutkimaan
Mulla oli ainakin panhard-tanko irti korinpuoleisesta kiinnikkeestä kun juuri tuollaista ääntä piti. Renkaat käännettyinä ja esimerkiksi katukivetykseltä alas ajettaessa.
Toinen mitä olen esimerkiksi youtubessa nähnyt olevan on iskarin alapää, joka irtoaa.

http://https://www.youtube.com/watch?v=knXP2HRgLv0

Tuossa noin.

Viimeksi muokannut Karvapöpö : 20.01.2017 07:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.01.2017, 08:31
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Mulla oli ainakin panhard-tanko irti korinpuoleisesta kiinnikkeestä kun juuri tuollaista ääntä piti. Renkaat käännettyinä ja esimerkiksi katukivetykseltä alas ajettaessa.
Toinen mitä olen esimerkiksi youtubessa nähnyt olevan on iskarin alapää, joka irtoaa.

http://https://www.youtube.com/watch?v=knXP2HRgLv0

Tuossa noin.
Tähän vois vielä lisätä paskat ylätukivarren akselinpään puslat ja irti olevan simpukan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2017, 15:15
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Asensin uudet pumput xj:n takaluukkuun ja nyt ei menekään enää luukku kiinni. Onko saranoissa niin paljon väljää, että tuoreilla jousilla ne vääntää sitä luukkua liian paljon ulospäin. Pumpun pituus pitäisi kyllä olla oikea, nimittäin vertasin uutta ja vanhaa keskenään.

Voiko sinne saranoiden ja katon väliin laittaa prikkoja/välikappaleen, jotta se nousisi pikkasen ylemmäs?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 03:18 (GMT +2).