![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Ja kierrättääkö pelkästään koneen oma vesipumppu tuota jäähdytysnestettä tuonne takana olevalle jäähdyttimelle? Jos on joku 50 hv vapaasti hengittävä dieseli, niin sen hukkalämpö kulkee varmaankin 35mm putkessa huomattavan pienillä häviöillä. (kun tuota hukkalämpöä tulee maksimissaan aikalailla suorassa suhteen kierroksia, ja auton vesipumput on yleensä keskipakopumppuja, ja niiden "teho/paine" nousee paljon nopeammin, kuin kierroksista voisi päätellä. Jos on joku mahtavilla alaväännöillä oleva kone, ja jota voi kierrättää korkealle, niin tuo vesipumppu on aika tehoton pienillä kierroksilla, siis virtaus kärsii vastapaineen vuoksi yllättävän äkkiä... p.s muista rakentaa semmoinen järjestelmä, että ilmat tms. pääsee hallitusti poistumaan Minä jouduin vaihtamaan veneessä lämmönvaihtimen (vastaa auton jäähdytintä, ulkoilman tilalla merivesi) koneen toiseen päähän, ja ilmaamisen yms. takia jouduin jatkamaan noita putkituksia vajaa 2 metriä, siis nyt noin 2,5 metriä, ja tein nuo jatkoputkitukset 45mm putkella, kun isompi ei oikein sopinut, ja letkulähdöt olivat n.45mm Lämmöt tuppaa nousemaan, kun merivesipumpun kuminen "pumppupyörä" on vanha, ja ajaa kaasu selällään pitempään (esim. 10 minuuttia) vaikka kierroksia on suuruusluokkaa 5500. Ja jos puskettaa keula-aaltoa vastaan pitkään, niin sama tilanne, vaikka tuolloin koneesta otetaan reilusti vajaa 100 hv ulos (120hv koneella nousee liukuun) mutta kierroksia on vain noin? 2000 Kone on OMC, siis 307 chevyn pikkulohko, alunperin ilmoitettu 225 hv, nyt varmaan pikkasen enemmän sen aikaisia hevosia Jos tuo ylilämpeneminen ei asetu impellerin vaihdolla, niin sitten välitetään vesipumppua nopeammaksi, taikka laitetaan toinen vesipumppu kierrättämään nestettä lämmönvaihtimella.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Laittakaa lisää kuvia peräkontti asennuksista.. alkaa itteeki kiinnostaa peräkontit
![]()
__________________
Suzuki SJ410 1.9TD -82 Volkswagen tiguan 2.0TDI -11 OFFROAD OULU |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti MOGGI ei ole huomannut tätä tarkennusta. Vastataan Hänen puolestaan että n.300hv v6 tuplaturbo bensakone.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty hj-61 syyläri+patrol syyläri | fordisti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 12.02.2012 14:25 |
Ostetaan SJ413 syyläri käviskö SJ410? ** OSTETTU TRUKIN SYYLÄRI ** | Vilkutin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 17.02.2010 09:10 |
Myyty BJ:n syyläri | JarLaa | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 01.10.2008 20:33 |
Akku takakonttiin / katsastus | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.01.2007 09:08 |
Laturi takakonttiin? | Vihavainen | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.11.2006 15:56 |