Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 04.12.2016, 11:19
Bässi Bässi ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 27.11.16
Sijainti: Sipoo
Perusasetus

On tuolla speedhutilla 4" mittareita, 98mm reiälle. Kuin tarkkaan mittailit tuon 100mm
http://www.speedhut.com/gauge/GRM4-G...180km-h-Metric

Tuo lämpömittari on vähän hankalassa paikassa, tarviis uskaltaa silpoa uutta mittaria.

Viimeksi muokannut Bässi : 04.12.2016 11:42
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 12:30
Risnii Risnii ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 03.09.15
Sijainti: Jyväskylä / Heinävesi
Perusasetus

Tässä kun oli keskustelua jakolaatikoista muutenkin, niin jatkan vielä sen verran, että onko tietoa kuinka kestävä -81 Geen jakolaatikko on? Taitaa kuitenkin olla heikoin lenkki jos otetaan vähän enemmän tehoa? Mulla tulee itelläkin om606 turbokone geehen ja vähän kiinnostais tietää että kuinka varuillaan pitää olla minkäkin kestävyyden suhteen. Enhän mä kyllä tosta mitään kovia tehoja ota, menee kuitenkin varmaan lähemmäs 300hp ja ideana on se että kone herää mahdollisimman alhaalta eikä mitään kauheita tehopiikkejä. Ja jos nyt jakolaatikko on se heikoin ja kiinnostaisi vaihtaa sitä vahvempaan, niin mikä olisi tilalle hyvä?

Ja kiitos GPS mittari vinkistä, olen nimittäin orkkis mittari kourassa kierrelly etsien korjaajaa mutta ei kukaan tunnu enää Jyväskylässä tekevän. Täytynee kokeillakkin tuollaista.
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 12:38
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Perusasetus

Vääntöhän sen lootan tappaa. Pienillä vaihteilla kiihdytellessä viritetty 606 saa kyllä voimansiirtoon aikaan valtavat momentit.
Jos koneestä lähtee 600-700nm ja vaihteiston välitys on ykkösellä-kakkosella ~4-2.5:1

Kai noista jakolaatikoista on saatavilla jotain specsejä.

EDIT: Alkuperänen vapari om617 ~88hv 175nm.

Viimeksi muokannut Mika_T : 04.12.2016 12:41
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 12:39
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Risnii Näytä viesti
Tässä kun oli keskustelua jakolaatikoista muutenkin, niin jatkan vielä sen verran, että onko tietoa kuinka kestävä -81 Geen jakolaatikko on? Taitaa kuitenkin olla heikoin lenkki jos otetaan vähän enemmän tehoa?.
Perän välitykset on heikoin lenkki voimalinjassa. Mutta valmistajalla on lääke siihenkin ongelmaan... Mutta tehdas ei ole sillon Grazissa vaan Wörthissa.

Viimeksi muokannut Tumi : 04.12.2016 12:42
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 12:49
Risnii Risnii ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 03.09.15
Sijainti: Jyväskylä / Heinävesi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tumi Näytä viesti
Perän välitykset on heikoin lenkki voimalinjassa. Mutta valmistajalla on lääke siihenkin ongelmaan... Mutta tehdas ei ole sillon Grazissa vaan Wörthissa.
Kerro toki lisää? Itseasiassa perä mulla onkin tuossa vähän väljä, en vielä tiedäkkään mitä sille tekis..
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 15:04
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Perusasetus

Lainaus:
Kerro toki lisää? Itseasiassa perä mulla onkin tuossa vähän väljä, en vielä tiedäkkään mitä sille tekis..
Omia kokemuksia ei ole. Mutta eräs palstalainen on saanut perän remonttikuntoon 39,5 renkailla ja 5 litran kasilla.
Wörthissä on Daimler AG, Mercedes-Benz tehdas jossa tehdään hyötyajoneuvot(Actros, Axor, Atego, Antos, Econic, Unimog ja Zetros). Toki jos akseleiden päivitykseen ryhtyy, niin jakishan menee vaihtoon sen vuoksi että etukardaani pyörii tässä laatikossa totutusta poikkevaan suuntaan.
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 15:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Perusasetus

Eikös Jyki taannon vaihdellu sprinterin murikan Geehen just em. syistä ...
Vanha 04.12.2016, 14:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bässi Näytä viesti
On tuolla speedhutilla 4" mittareita, 98mm reiälle. Kuin tarkkaan mittailit tuon 100mm

Tuo lämpömittari on vähän hankalassa paikassa, tarviis uskaltaa silpoa uutta mittaria.
Speedhuttia kyllä saa, mutta hintaa noin 300 ennenkuin se on kotona. En mitannut mitenkään tarkasti, rullamitalla lasin läpi. Alkuperäinen näytti olevan vähän isompi, ajattelin vain että tuo olisi yleisempi mitta ja vähän liian pieni on aina helpompi sovittaa kuin liian iso.

Lainaus:
Tässä kun oli keskustelua jakolaatikoista muutenkin, niin jatkan vielä sen verran, että onko tietoa kuinka kestävä -81 Geen jakolaatikko on? Taitaa kuitenkin olla heikoin lenkki jos otetaan vähän enemmän tehoa? Mulla tulee itelläkin om606 turbokone geehen ja vähän kiinnostais tietää että kuinka varuillaan pitää olla minkäkin kestävyyden suhteen. Enhän mä kyllä tosta mitään kovia tehoja ota, menee kuitenkin varmaan lähemmäs 300hp ja ideana on se että kone herää mahdollisimman alhaalta eikä mitään kauheita tehopiikkejä. Ja jos nyt jakolaatikko on se heikoin ja kiinnostaisi vaihtaa sitä vahvempaan, niin mikä olisi tilalle hyvä?

Ja kiitos GPS mittari vinkistä, olen nimittäin orkkis mittari kourassa kierrelly etsien korjaajaa mutta ei kukaan tunnu enää Jyväskylässä tekevän. Täytynee kokeillakkin tuollaista.
En itse ole kokeillut hajottaa noita jakolaatikoita, mutta joskus Vuorsolan Mikon kanssa noista puhunut. Hänellä ne on "hieman" kovemmalla käytöllä ollut ja muistaakseni kilpuriinkan ei jakolaatikolle ollut tehnyt muuta kuin vaihtanu öljyt. Eli pitäis kestää helposti tuollaiset tehot normaalissa käytössä.
Vastaa lainaten
Vanha 04.12.2016, 20:34
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Perusasetus

Lainaus:

Raahessa on G jossa on OM606 tuplaturbo. Muistaakseni jotain maltilliset 4-500hv ja 1000NM, eipä ole ainakaan vielä näkynyt missään raporttia purkautuneesta jakiksesta....en tiedä sitten millaista runtua saa ja savustaako vaan takarattaita vai kaikkia neljää
...
Vanha 05.12.2016, 08:42
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Raahessa on G jossa on OM606 tuplaturbo. Muistaakseni jotain maltilliset 4-500hv ja 1000NM, eipä ole ainakaan vielä näkynyt missään raporttia purkautuneesta jakiksesta....en tiedä sitten millaista runtua saa ja savustaako vaan takarattaita vai kaikkia neljää
...

http://www.mersuforum.net/forum/view...5881&start=510

tuolla foorumilla oli juttua enemmänkin
Vanha 04.12.2016, 21:02
ilkkka ilkkka ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 13.04.16
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Jos on vakiovika eli muovisista hammasrattaista katkennut hampaita tai muuten haljennut niin saksan ebayssa oli setti niitä rattaita muistaakseni ~60e. Mulla ei riittänyt into semmoseen näpertelyyn ja mitskun hoiti kuntoon Mittarikorjaamo Palanto mansessa..käteismaksulla hinta ei ollu paha.
Vastaa lainaten
Vanha 06.12.2016, 21:55
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bässi Näytä viesti

Tuo mun mittari on 4" mutta jälkeenpäin ajatellen ois voinut ottaa 4,5" ja silpoa pikkusen tota alareunaa niin mittari ois täyttänyt tuon kolon vähän paremmin. Tuo maksoi 2015 toimituskuluineen 317usd+tullit päälle mutta toisaalta tuon kanssa säästyi aika paljolta kiroilulta. Muutaman piuhan kytkentä ja antennipalikka kojelaudan päälle. Hajoavista halpismittareista sain ainakin ite tarpeekseni jo autoharrastuksen alkutaipaleella.
Vastaa lainaten
Vanha 16.12.2016, 16:12
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Onko tietoa, että voiko W463 722.3 laatikkoon laittaa suoraan eri turbiinin? Siinä on rullalaakeri öljypumpussa, kun taas useimmissa on liukulaakeri. Turbiinin kaula on kuulemma uudemmissa laatikoissa kovempaa ainetta eri laakerilla, mutta tästä vaihteistotyypistä ei nyt ole varmaa tietoa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07

Sivu luotu: 02:44 (GMT +2).