Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.12.2016, 14:12
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Jep, omaan kokemukseen perustuen vastaavasta koneesta sanoisin että termari kokoajan auki.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.12.2016, 15:35
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Todnäk termari, kuten jo mainittu. Sitä et vaan letkuja kokeilemalla selvitä. Mun aiemmat 2 kpl 1KZ-T(E) konetta ei kyllä myöskään pitäny pakkasilla alavesiletkua lämpöisenä, vaikka lämmintä puhalsikin. Syyläri on iso pinta-alaltaan, termarin ei tarvi juuri aueta pakkasella.

Mut onhan se lämppärin hana kokonaan auki jos sisähanikka kuumalla? Kaverin 90:stä suti vaijeri jostain eikä avannut kokonaan.

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 03.12.2016 21:10 Perustelu: Z
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.12.2016, 19:22
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Ok, pitänee termari sit vaihtaa ensinmäiseksi. Visko tuntuu samanlaiselta tahmealta kuin yleensä tuntuvat, ja pysäytettyäkin sen saa käynnissä. Lämppärinhana on auki, sitä tulee aikajoin tarkisteltua kun konehuoneessa muutenkin jotain touhuaa.

Maanantaina siis termarikaupoille. Kiitokset vastailuista.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2016, 15:41
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ok, pitänee termari sit vaihtaa ensinmäiseksi. Visko tuntuu samanlaiselta tahmealta kuin yleensä tuntuvat, ja pysäytettyäkin sen saa käynnissä. Lämppärinhana on auki, sitä tulee aikajoin tarkisteltua kun konehuoneessa muutenkin jotain touhuaa.

Maanantaina siis termarikaupoille. Kiitokset vastailuista.
toyotan termari paikoillaan minun jäljiltä,mut voihan sekin antautuu vaikka yleensä ovat lujia.
tarkista se lämppärikotelo että vuotaako jostain
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2016, 17:35
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hailux Näytä viesti
toyotan termari paikoillaan minun jäljiltä,mut voihan sekin antautuu vaikka yleensä ovat lujia.
tarkista se lämppärikotelo että vuotaako jostain
Jos sä olet termarin vaihtanu ja vielä tojotalaisen laittanu, niin sit luulen et siihen ei tarvii keskittyy, vaikka on sekin tietty voinu antautua mut epätodennäköistä kuitenkin.
Kattelen vielä sitä lämppärin koteloa.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2016, 17:41
Hailux:n Avatar
Hailux Hailux ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: pudasjärvi
Viestit: 1.522
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Jos sä olet termarin vaihtanu ja vielä tojotalaisen laittanu, niin sit luulen et siihen ei tarvii keskittyy, vaikka on sekin tietty voinu antautua mut epätodennäköistä kuitenkin.
Kattelen vielä sitä lämppärin koteloa.
Eikä se paha homma oo se termarikaan kurkata...toitsuun ku ei muuta kannata laittaa ku alkuperäinen
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2016, 18:16
Nall3 Nall3 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 13.03.14
Sijainti: itä-uusimaa
Viestit: 404
Perusasetus

EGR tukittu? Omassa huomasin että lämmöntulo loppu kun seinään EGR:n tukkimisen jälkeen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2016, 19:40
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Ok, pitänee termari sit vaihtaa ensinmäiseksi. Visko tuntuu samanlaiselta tahmealta kuin yleensä tuntuvat, ja pysäytettyäkin sen saa käynnissä. Lämppärinhana on auki, sitä tulee aikajoin tarkisteltua kun konehuoneessa muutenkin jotain touhuaa.

Maanantaina siis termarikaupoille. Kiitokset vastailuista.
Minäkin veikkaisin termaria.

paljonko koneen sylinterikannen lämpötila on silloin, kun kone on ajon jäljiltä käyntilämmin?
Siis kokeile jostain sylinterinkannesta sormella, jos kestää pitää kiinni, niin silloin lämpötila max noin 50-60 astetta,

Ja tuon termarin toiminnan voi testata suhteellisen luotettavasti siten, että ajaa koneen kuumaksi, esim moottoritietä, ja sen jälkeen jättää parkkiin tyhjäkäynnille lämmityslaitteet sammutettuna.
Jos termostaatti toimii, niin lämpömittari (ja koneen lämpö) pysyy pikkupakkasella käytännössä samassa.
Ja ylävesiletku voi läämmetä ihan pikkusen, alumiinisyylärin yläosa pitäs kyllä olla kylmä

Ja siitä syylärin alaosan kylmänä pysymisestä: Jos autolla ajetaan normaalisti/reippaastikkin pikkupakkasella, niin pitää pysyä kylmänä.
Sitten kun vedätetään 50 asteen kuumuudessa esim. hiekassa kaasupohjassa 30 km tunnissa, niin sillonkin syyläristä tuleva neste on suuruusluokkaa 20 astetta kylmempää, kuin syyläriin menevä vesi.
Ja jos on vielä ns. tehokkaampi syyläri, niin sitä kylmempää syylärin alareunassa pitää olla.

Minun profiilissa kuvia hdj-80 alkuperäisestä termarista: tuo kumitiivisteellä tiivistettävä läppä avaa kierron jäähdyttimeen, ja kun termari yli puoleksi auki, niin tuo metallilätkä toisessa päässä tukkii koneen sisäisen kierron-> siis kaikki vesipumpun kierrättämä vesi mennee syylärin läpi.

Vielä tuosta termarin testaamisesta: ota irti, ja lämmitä esim. hernekeittopurkissa vedessä, ja mittaa veden lämpötila, milloin alkaa avautumaan; ja vähintään yhtä tärkeää on mitata veden lämpötila silloin, kun jäähtyessään termostaatti menee kiinni.
Tuo kiinnimeno lämpötila ei saisi olla kuvin paljoa pienempi, kuin avautumislämpötila. (siis jos alkaa avautumaan esim. 90 asteessa, ja menee täysin kiinni vasta 50 asteessa, niin silloin rikki.)

Ja termostaattien toiminnasta yleensä: mulla oli mitsussa (Galant vm. -81 2,3 td) "toimiva" tarviketermostaatti, 88 astetta, mutta se ohivirtausreikä/kolo oli niin iso, että talvella kone jäähtyi heti, kun jäi parkkiin (toki meinasi keittää, kun ajoi pitempään kaasupohjassa)
Ja sitten laitoin alkuperäisen termostaatin, muistaakseni 76,5 astetta! niin alkoi tarkenemaan myös parkissa ollessa... ja muutkin lämpöongelmat ratkesi...
Alkuperäisessä termostaatissa oli yli 2 kertaa niin suuri virtausaukon pinta-ala auki ollessa, kuin tarviketermostaatissa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota 1KZ-T(E) ja Hilux osia Arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 17 07.02.2015 20:30
Ostettu Toyota 1KZ-T moottorin osia Arska O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.12.2012 21:11
Myydään Startti Toyotan 1kz-t/1kz-te koneeseen Vekku08 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.01.2011 17:45
Ostetaan toyota 3.0 td kiertokankia 1 tai 2kpl 1kz-t toyota4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.10.2009 11:22
TOYOTA 1kz-te intercooler Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 08.08.2009 12:55


Sivu luotu: 23:48 (GMT +2).