Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.11.2016, 12:55
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Laturihommia.


Gen 1 pajeron laturin merkkivalo palaa kokoajan. Laturi kumminkin lataa. Koitin eilen tutkia, että mistä se nyt sitten johtuu enkä ainakaan yön pimeinä tunteina keksinyt.

Jos joku on perehtynyt Mitsun laturin sielunelämään, niin kaipaan valaistusta aiheeseen. Ja laturi on Dieselistä, eli alipainepumpullinen versio.

Samaan syssyyn voisi kysyä, kun joku on kumminkin siirtänyt pajerosta laturin vähän laturin elämän kannalta otollisemmalle paikalle, niin miten on toteutettu alipainepuoli ? vanha laturi vaan " tyhjänä " pyörimään, vai sähköpumpulla, vai miten helpoin ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.11.2016, 14:51
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Saakos nuita pajeron jarrulevyn pultteja jostain? Pulttihan on m10x45. 1.25 nousulla ja 14 mm avaimella.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.11.2016, 21:49
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja M4x4 Näytä viesti
Gen 1 pajeron laturin merkkivalo palaa kokoajan. Laturi kumminkin lataa. Koitin eilen tutkia, että mistä se nyt sitten johtuu enkä ainakaan yön pimeinä tunteina keksinyt.

Jos joku on perehtynyt Mitsun laturin sielunelämään, niin kaipaan valaistusta aiheeseen. Ja laturi on Dieselistä, eli alipainepumpullinen versio.

Samaan syssyyn voisi kysyä, kun joku on kumminkin siirtänyt pajerosta laturin vähän laturin elämän kannalta otollisemmalle paikalle, niin miten on toteutettu alipainepuoli ? vanha laturi vaan " tyhjänä " pyörimään, vai sähköpumpulla, vai miten helpoin ?
Itse kahteen pajeroon tehnyt laturivirityksen niin että vanha rikkinäinen on jäänyt tekemään alipainetta ja uusi tullut ohjaustehostimen säiliön paikalle..
Ja jos joku piipittää lisääntyneestä pyörivästämassasta, niin ei tunnu missään tollasessa dieselintuhnussa...
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.11.2016, 22:00
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti
Itse kahteen pajeroon tehnyt laturivirityksen niin että vanha rikkinäinen on jäänyt tekemään alipainetta ja uusi tullut ohjaustehostimen säiliön paikalle..
Ja jos joku piipittää lisääntyneestä pyörivästämassasta, niin ei tunnu missään tollasessa dieselintuhnussa...

Näin se toimii.

Olikos jollakin Pajeron jakolaatikon ketjun speksejä? Montako lamellia/lenkki, lenkkien lukumäärä ja jako?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.11.2016, 22:03
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti
Itse kahteen pajeroon tehnyt laturivirityksen niin että vanha rikkinäinen on jäänyt tekemään alipainetta ja uusi tullut ohjaustehostimen säiliön paikalle..
Ja jos joku piipittää lisääntyneestä pyörivästämassasta, niin ei tunnu missään tollasessa dieselintuhnussa...
Thänks juu näin toimitaan.

Pystyykös gen 1 simpukkaa jotenkin huoltamaan / korjaamaan? Haluaisin nimittäin väljät pois, mutta kiristämällä ei tule mittään ku menee enempi kääntäessä vaan juntturaan.

Edit: Auttais varmaan jos kiristäisi sen ristikon ensinnä kunnolla. Nyt on välykset siedettävää luokkaa.

Viimeksi muokannut M4x4 : 15.12.2016 13:54
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2016, 16:06
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Mistäs olette pajeroon hommanneet etuvetarin osia? rällättää kääntäessä en ole tarkemmin tutkinut mut todennäkösesti etupäästä kuuluu, vetari varmaan menossa, mistä olette myös vetoakselin suojakumeja hommailleet? autohan on pajero 2,8Td vm.96 sopiiko vanhemmasta noita etuvetareita näihin uudempiin? vai onko koko eroja?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.12.2016, 13:53
M4x4:n Avatar
M4x4 M4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.14
Sijainti: Tampere
Viestit: 105
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Mistäs olette pajeroon hommanneet etuvetarin osia? rällättää kääntäessä en ole tarkemmin tutkinut mut todennäkösesti etupäästä kuuluu, vetari varmaan menossa, mistä olette myös vetoakselin suojakumeja hommailleet? autohan on pajero 2,8Td vm.96 sopiiko vanhemmasta noita etuvetareita näihin uudempiin? vai onko koko eroja?
Itse olen tilaillut ykköskoppaiseen jotain palikoita Milneriltä, eli jos ei ulkomailta tilaaminen ole ongelma, niin tuolta näyttäis saavan sekä niveltä, että koko tikkua aika edullisesti. Niveliä luulis olevan kyllä ihan tavan motonetissäkin, mutta en mene vannomaan.

Itselle ainakin tuli ihan näppärästi tavarat perille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.12.2016, 18:36
pööpöilijä:n Avatar
pööpöilijä pööpöilijä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.11
Sijainti: jyväskylä
Viestit: 486
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RR82 Näytä viesti
Mistäs olette pajeroon hommanneet etuvetarin osia? rällättää kääntäessä en ole tarkemmin tutkinut mut todennäkösesti etupäästä kuuluu, vetari varmaan menossa, mistä olette myös vetoakselin suojakumeja hommailleet? autohan on pajero 2,8Td vm.96 sopiiko vanhemmasta noita etuvetareita näihin uudempiin? vai onko koko eroja?
Oon laittanut liimattavan kumin aina Pajeron vetariin, Käy ihan yleismalli vaikka motonetistä. Ykkös korisen vetarit ei käy mut kakkos korisen vetarit pitäs käydä päikseen. Lyhyt joka tulee suoraan perämurikkaan voi olla sit 25 tai 27boorinen perän puoleinen Tumppi. 27yleisempi.
__________________
toyotia ja mersuja vain huolletaan, pajeron tankkaaminenkin on korjaamista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2016, 19:30
RR82 RR82 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.08.06
Sijainti: PIeksämäki, Finland.
Viestit: 617
Perusasetus

Joo, Mut ei pää toiminut yövuoron jälkeen niin murroksista minun piti alunperin kysäistä. mutta hyödyllinen tieto nuo vetarien spoorituksetkin.. Mistä noita murroksia löytäisi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2016, 20:36
jukkaj79 jukkaj79 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.14
Sijainti: Kormu Suomi
Viestit: 151
Perusasetus

Murroksia saa ihan motonetistä. ja 91 oliko 99 asti ulkopää sama. Sisäpäissä eroa tosiaan onko 25 taikka 27 booria. Molempia löytyy. Ulkopään purkua koitin että saisin ehjänä irti, niin en saanut millään irti. Sisäpään vaihto taasen helppo. Lähtee kun irroittaa eka kumin ja sitten sisältä ulkokehältä iso sokkarengas irti. Sen jälkeen ulko-osa irtoaa. Vetarin päässä sokka mikä pitää kiinni sisäosaa.

Toivottavasti tuo auttaa
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
pajero


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty mitsu pajero huoltoauto 5D PAJERO TURBO STW-L049GW-M-4X4/2700 Hype O/M/V Ajoneuvot 3 16.04.2013 22:45
Pajero miehille kysymyksiä Pauli_Antero Tekniikka & Jutustelu 19 05.11.2011 17:06
PAJERO V6 3.0 Aut.vm.1989 --> Kysymyksiä! TOPPAHOUSU Tekniikka & Jutustelu 5 31.07.2008 10:41
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
Pajero kysymyksiä Juniori83 Tekniikka & Jutustelu 0 28.09.2005 11:20


Sivu luotu: 13:24 (GMT +2).