Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2016, 10:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No tuo nyt on ihan täyttä hevonpaskaa..

Täysin avoin keskitasauspyörästö on aivan yhtä paska ja turha keksintö kuin lukoton takaveto...
Mä ajelen blazerilla esim kulmakorven ajopäivänä n.95% keskilukko auki ja kuitenkin etenee ihan kohtuudella. Haluuks sä demoo miten ajetaan samat mestat lukottomalla takavedolla..?!

Oikeesti yks parhaista nelivedoista huonoihin oloihin, parkkisveivaukseen hangessa ja mietoon offailuunkin on Jeepin Quadra Drive II. Kuskin ei tarvii kytkee tai tehä mitään manööverejä vetotapaan liittyen, mut kaikki neljä vetää vaik ois rengasta ilmassa tai jäällä tms. Jämäkästi kulkee vaihtelevissa oloissa jatkuvan nelivedon ansiosta. On hyvä.

__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2016, 11:23
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

... niin ja lopputulemana on aina että opettele eka ajaa ja hommaa sit vasta lukot

Kylhän noissa uudemmissa luistonestot toimii niin että ei siellä yks pyörä yksin sudi...
Mutta tollases audin torseni nelivedos ei paljo kuluvia osia ole vaikka rynkyttäis pitempäänkin meneen, eiks näis kytkeytyvisä ole aina enemmän ja vähemmän jotain lämpö yms ongelmia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2016, 11:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Mä ajelen blazerilla esim kulmakorven ajopäivänä n.95% keskilukko auki ja kuitenkin etenee ihan kohtuudella. Haluuks sä demoo miten ajetaan samat mestat lukottomalla takavedolla..?!
Mutta sulla on detroitit molemmissa päissä, auttaa etenemiseen keskilukko avoimena Olen minäkin Jeepillä välillä ajanut offatessa nopean puolen full time moodilla, pääsehän sillä kohtalaisen hyvin yleensä. Mutta toisaalta sillä myös jää välillä käsittämättömän helposti jumiin. Nimimerkillä olen muutamankin kerran ollut Jeepeillä 4 full time päällä jäisellä parkkipaikalla tai pienessä ylämäessä jumissa missä oli jään päällä hieman lunta
Tarkoitin tuolla aiemmalla vertauksella lähinnä sitä, että lukollinen/ voimaa jakava neliveto vs. pelkkä avoin keskitasauspyörästö on jokseenkin yhtä typerä idea, kuin lukollinen vs. avoin takaveto. Pitäisi aina olla jokin himmeli mikä jakaa pakolla voimaa sinne missä on pitoa


Lainaus:
Oikeesti yks parhaista nelivedoista huonoihin oloihin, parkkisveivaukseen hangessa ja mietoon offailuunkin on Jeepin Quadra Drive II. Kuskin ei tarvii kytkee tai tehä mitään manööverejä vetotapaan liittyen, mut kaikki neljä vetää vaik ois rengasta ilmassa tai jäällä tms. Jämäkästi kulkee vaihtelevissa oloissa jatkuvan nelivedon ansiosta. On hyvä.
Jeps, tuo on kyllä erittäin hyvä.. onhan niitä hieman vastaavia muillakin - tosin useimmissa akselilukkojen virkaa hoitaa avoin tasauspyörästö ja sutivan pyörän jarrutus, mikä taas ei ole yhtä hyvä ollenkaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 22.11.2016 11:30
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2016, 00:50
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Oikeesti yks parhaista nelivedoista huonoihin oloihin, parkkisveivaukseen hangessa ja mietoon offailuunkin on Jeepin Quadra Drive II. Kuskin ei tarvii kytkee tai tehä mitään manööverejä vetotapaan liittyen, mut kaikki neljä vetää vaik ois rengasta ilmassa tai jäällä tms. Jämäkästi kulkee vaihtelevissa oloissa jatkuvan nelivedon ansiosta. On hyvä.
Näin on!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 4Matic Mersu tth O/M/V Ajoneuvot 0 03.01.2014 22:09
Ostetaan BJ 4 Wheel Drive merkki rattimies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.07.2009 08:33
4 Wheel Drive - Eksytys '08 juttua Jare Chit-Chat 10 08.04.2008 18:21
Suzuki Four Wheel Drive Techniques LaaLaa Linkit 11 02.01.2008 14:46
Improve Core System Performance (Win NT/2000/XP) Lars Software 0 06.05.2002 10:48


Sivu luotu: 01:35 (GMT +2).