|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Voimakone AB-1-0/230 (Agrekaatti)Eli menin ostaa intin vanhan venäläisen agrekaatin huimaan sadan euron hintaan ja tunteja 204 mittarissa. Onko kukaan käyttäny ko. tyyppistä laitetta ja osais neuvoa miten tää lähtee käyntiin. kuviaki laitan kunha sää helpottaa. Ohessa on kuva huoltolaukusta, josta löytyi mm. uudet tulpat ja generaattorin hiilet ja kauhea määrä työkaluja. Onko tämä siis hukka ostos?
|
#2
|
||||
|
||||
Ei nyt ole kuin tasavirtavoimakoneen AB-1-P/30 manuaali. Onkohan tuossa sama mjoottori, luulis ainakin kun tyypin mukaan molemmat on 1 kilowatin koneita. Tasavirtakoneessa on manuaalin mukaan 2CDv tai 2SDv.
Kuitenkin nyrkkisääntö ryssän genun käynnistykseen. Reilusti bensaa!!! Hana auki, jostain löytyy primeri nappi mitä painamalla bensaa valuu kaasariin. Kaasari saa tulvia reilusti. Ryyppy päälle ja vetoja. Lisägutaa tekee ilmanputsarin aukkojen tukkiminen. Kone sammutetaan sulkemalla bensahana tai jos pitää sammuttaa nopeasti niin painamalla magneeton maadoitusnappia. Voin lähettää tasavirtakoneen manuskan sähköpostilla jos haluat. |
#3
|
||||
|
||||
Joo. Koneet näytti rinnakkain samoilta, mutta tuo generaattori antaa 2,4kw. Onko sillä sytkäpiuhan juuressa olevalla napilla, jossa lukee "seis" mikä virka. Bensa tuoksuu ainaki ku yrittäny käynnistää.
Ja vinkkinä niille ketkä samanlaisen haluaa, niin niitä jäi vielä muutama tikkakosken kasinhäntä myymälään. Jo tämä tekemisen ilo on palkinnut tuon satkun edestä. |
#4
|
||||
|
||||
Se "seis" on todennäköisesti justiinsa tuo magneeton maadoitusnappi.
Ei bensan haju vielä riitä, sitä pitää näkyä. Se bensan valutusnappi on muistaakseni suoraan kaasarissa. Paina vaan niin kauan kunnes bensa valuu koneen kylkeä maahan. Oon saanut oikein kouluttajakoulutuksen joskus tommosiin, että usko pois |
#5
|
||||
|
||||
Niin tuon 1 kilowatin heitin kun mun esimerkissä AB tarkoittaa voimakonetta, 1=teho, P=tasavirta ja 30 on jännite. Eli sun koneen pitäis olla voimakone, 1kW, vaihtovirta ja 230V.
|
#6
|
||||
|
||||
Kyllä olet oikeassa. Nimellisteho kohdassa 1,25 (1kW). Eihän tää jaksa sitte pyörittääkkää ihan kaikkee
|
#7
|
||||
|
||||
Tässä laitteessahan on kaikki vanhanajan hienoudet mistä käyntiinlähtö voi olla kiinni. Oletan, että oot perusjutut hoitanut. Tuoreen bensan(muistit kai 2-T öljyn 1:25 suhteessa), sakkakupin tyhjennyksen, ilmanputsarin pesu bensalla ja uudelleen öljyäminen ym. Sitten tarkasta kärjet, kärkivälin pitää olla 0,25-0,35. Tulpan väli 0,6-0,7. Uus tulppa esim NGK B6H tai NGK B6L. Kondensaattori voi olla sökö. Tulpanjohto ehkä vuotaa. Ennakon säätö 25ast. ennen YKK 62-72 oktaanin bensalla Onhan puristusventtiili kiinni. Jos kone yskähtelee käynnistettäessä syynä on liian laiha seos. Suutin tukossa tai kampiakselin tiiviste sökö. Puristuksia jos mittailet niin pitää olla 6,25 +/- 0,25.
Eiköhän tossa taas hetkeksi puuhaa kun käyt tuon listan läpi |
#8
|
||||
|
||||
Nyt se käy! nuo normaalit käynnistys toimet tein ja nyt haistaan 2t:lle Ongelma oli tuo etten antanu bensaa tarpeeksi. Unohdin, että venäjällä bensaa tarvitaan kaikkeen ja paljon.
Ohessa muutama kuva. |
#9
|
||||
|
||||
Nonii, terveen näköinen savu ainakin on ekassa kuvassa. Pitäisköhän ajella hakemaan kanssa tommonen
|
#10
|
||||
|
||||
Kas, aito Iigori, tasasen notkuvaa sähköö taatusti alle 230V. Starttaillessa ei pidä vähätellä siinä pytyn päässä olevaa huikka ruuvia, enenmmän on paremmin kun tota starttaa tosiaan
|
#11
|
||||
|
||||
Joo savu oli terve, mutta polttoainetta ei tule aina kaasuttimelle niin paljoa, jotta tulis ylite. Oisko lija tukossa vai onko joku cccp seppä oivaltanu asiat toisin.
Enää puuttuu uaz, zil tms. ent SA kuljin ni alkaa olee oma armeija ku kaikkee on tullu ostettua sieltä Niin ja kyl teki 230v kun ol 2hepan kompura kiini jakso vielä pyörii. Niin koneella on jo 204,60 tunita ni kyl sen pitäis toimii. Ne mitkä sinne kasinhäntään jäi vielä ni 270 ja 700 tuntia tais olla ajettu. |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Viimeksi muokannut -MAKE- : 22.10.2008 22:15 Perustelu: Tarkennuksia |
#13
|
||||
|
||||
Jos pensa ei virtaa niin irrota bensaletku ja puhalla ilmaa vastakarvaan ja putsaa sakkakuppi. Seuraava ohjelmanumero onkin jo kaasarin purkaminen ja putsaus. Bensahana kannattaa pitää auki asennossa "O", ei varatankilla "P", koska silloin kaikki tankin pohjalla oleva paska pääsee kaasariin.
Viimeksi muokannut -MAKE- : 22.10.2008 22:13 Perustelu: Tarkennuksia |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
Joo sun kouluttajalla on mennyt öljyt ja bensat sekaisin, tarkensin just tuota edellistä pakkas ohjetta.
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Onkos siinä sun manuaalissa ton kaasarin kuva. Ping:in ja Mikunin kaasarit osaan, mutta venäjä teknologiassa voipi olla jotai uutta ja ihmeellistä. EDIT: niin ja tooi kuvissa näkyvä mitali tulee puolue johdon hyväksymäksi ylimmänkoneen käyttäjän mitaliks. Sen saa se kuka tästä ottaa ekana tällin tai aiheuttaa muut vastaavaa Viimeksi muokannut Gravedigger : 22.10.2008 22:30 |
#17
|
||||
|
||||
Ei oo kaasarin kuvaa mutta epäilisin, että ei siellä kovin montaa liikkuvaa osaa ole. Luultavasti hommassa tarvitaan tasapää meisseli ja ehkä jakoavain. Rohkeesti vaan.
|
#18
|
||||
|
||||
Juu. Täytyy huomenna tutkia. Voi olla jos nyt saisin käyntiin niin vois taloa hallinnoivilta vanhemmilta ihmisltä tulla huomautus Tyttökaveri (ent. tyttöystävä) ei myöskään syttyny tälle koneelle. No minä pidän hauskaa venäläise kanssa
Jos siitä ei vaivaa tule niin sen manuaalin voi lähettää osoitteeseen simo.korhonen(at)gmail.com |
#19
|
||||
|
||||
Tuota mitalia yritin vielä kääntää. Yläreunassa lukee kai ПАВАОВСК ВОАБШОЙ ДВОРВЦ? Ne on vissiin jotain paikannimiä. Saatko alareunasta parempaa kuvaa tai naputa windowsin merkistön avulla teksi ja koita kääntää tällä http://fi.babelfish.yahoo.com/
|
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
Tässä on toi mitalin ala teksteistä vielä kuvaa. Makso muute 20senttiä spr:n kirpputorilla.
|
#22
|
||||
|
||||
Jaaha, ton pytingin nimi lukee vissiin ylhäällä ja arkkitehtien nimet alhaalla. Mahtaa olla arvokas mitali
|
#23
|
|||
|
|||
Tunteeko joku näiden voimakoneiden sähköpuolen sielunelämää? Kotitalon mökkinaapurilla on ilmeisen samaa sarjaa oleva kampe muokattu traktoripyöritteiseksi, ongelma vain ettei suostu heräämään. Malli on AB-4-G/230-M1, joku vanha hinaajan varavoimageneraattori. Ohjausboksissa on herätys ja irrotusnapeille joku vaivautunut suomentamaan tekstit.
Liitteenä kuvia kun ne on aina kivoja...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M:agrekaatti | pyykkipoeka | O/M/V Muut | 1 | 04.06.2008 09:29 |
myydään tahi vaihdetaan hirmuinen voimakone | Valko-bandiitti | O/M/V Muut | 0 | 16.05.2006 09:11 |