Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Voimakone AB-1-0/230 (Agrekaatti) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=51930)

Gravedigger 21.10.2008 21:42

Voimakone AB-1-0/230 (Agrekaatti)
 
1 Liiteet
Eli menin ostaa intin vanhan venäläisen agrekaatin huimaan sadan euron hintaan ja tunteja 204 mittarissa. Onko kukaan käyttäny ko. tyyppistä laitetta ja osais neuvoa miten tää lähtee käyntiin. kuviaki laitan kunha sää helpottaa. Ohessa on kuva huoltolaukusta, josta löytyi mm. uudet tulpat ja generaattorin hiilet ja kauhea määrä työkaluja.

Onko tämä siis hukka ostos?

-MAKE- 21.10.2008 22:04

Ei nyt ole kuin tasavirtavoimakoneen AB-1-P/30 manuaali. Onkohan tuossa sama mjoottori, luulis ainakin kun tyypin mukaan molemmat on 1 kilowatin koneita. Tasavirtakoneessa on manuaalin mukaan 2CDv tai 2SDv.

Kuitenkin nyrkkisääntö ryssän genun käynnistykseen. Reilusti bensaa!!! Hana auki, jostain löytyy primeri nappi mitä painamalla bensaa valuu kaasariin. Kaasari saa tulvia reilusti. Ryyppy päälle ja vetoja. Lisägutaa tekee ilmanputsarin aukkojen tukkiminen.

Kone sammutetaan sulkemalla bensahana tai jos pitää sammuttaa nopeasti niin painamalla magneeton maadoitusnappia.

Voin lähettää tasavirtakoneen manuskan sähköpostilla jos haluat.

Gravedigger 21.10.2008 22:10

Joo. Koneet näytti rinnakkain samoilta, mutta tuo generaattori antaa 2,4kw. Onko sillä sytkäpiuhan juuressa olevalla napilla, jossa lukee "seis" mikä virka. Bensa tuoksuu ainaki ku yrittäny käynnistää.

Ja vinkkinä niille ketkä samanlaisen haluaa, niin niitä jäi vielä muutama tikkakosken kasinhäntä myymälään. Jo tämä tekemisen ilo on palkinnut tuon satkun edestä.

-MAKE- 21.10.2008 22:18

Se "seis" on todennäköisesti justiinsa tuo magneeton maadoitusnappi.
Ei bensan haju vielä riitä, sitä pitää näkyä. Se bensan valutusnappi on muistaakseni suoraan kaasarissa. Paina vaan niin kauan kunnes bensa valuu koneen kylkeä maahan. Oon saanut oikein kouluttajakoulutuksen joskus tommosiin, että usko pois:D

-MAKE- 21.10.2008 22:22

Niin tuon 1 kilowatin heitin kun mun esimerkissä AB tarkoittaa voimakonetta, 1=teho, P=tasavirta ja 30 on jännite. Eli sun koneen pitäis olla voimakone, 1kW, vaihtovirta ja 230V.

Gravedigger 21.10.2008 22:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 499159)
Niin tuon 1 kilowatin heitin kun mun esimerkissä AB tarkoittaa voimakonetta, 1=teho, P=tasavirta ja 30 on jännite. Eli sun koneen pitäis olla voimakone, 1kW, vaihtovirta ja 230V.

Kyllä olet oikeassa. Nimellisteho kohdassa 1,25 (1kW). Eihän tää jaksa sitte pyörittääkkää ihan kaikkee :(

-MAKE- 21.10.2008 23:02

Tässä laitteessahan on kaikki vanhanajan hienoudet mistä käyntiinlähtö voi olla kiinni. Oletan, että oot perusjutut hoitanut. Tuoreen bensan(muistit kai 2-T öljyn 1:25 suhteessa), sakkakupin tyhjennyksen, ilmanputsarin pesu bensalla ja uudelleen öljyäminen ym. Sitten tarkasta kärjet, kärkivälin pitää olla 0,25-0,35. Tulpan väli 0,6-0,7. Uus tulppa esim NGK B6H tai NGK B6L. Kondensaattori voi olla sökö. Tulpanjohto ehkä vuotaa. Ennakon säätö 25ast. ennen YKK 62-72 oktaanin bensalla:D Onhan puristusventtiili kiinni. Jos kone yskähtelee käynnistettäessä syynä on liian laiha seos. Suutin tukossa tai kampiakselin tiiviste sökö. Puristuksia jos mittailet niin pitää olla 6,25 +/- 0,25.

Eiköhän tossa taas hetkeksi puuhaa kun käyt tuon listan läpi:p

Gravedigger 22.10.2008 10:25

4 Liiteet
Nyt se käy! nuo normaalit käynnistys toimet tein ja nyt haistaan 2t:lle :D Ongelma oli tuo etten antanu bensaa tarpeeksi. Unohdin, että venäjällä bensaa tarvitaan kaikkeen ja paljon.

Ohessa muutama kuva.

-MAKE- 22.10.2008 21:04

Nonii, terveen näköinen savu ainakin on ekassa kuvassa. Pitäisköhän ajella hakemaan kanssa tommonen:cool:

james_III 22.10.2008 21:21

Kas, aito Iigori, tasasen notkuvaa sähköö taatusti alle 230V. Starttaillessa ei pidä vähätellä siinä pytyn päässä olevaa huikka ruuvia, enenmmän on paremmin kun tota starttaa tosiaan :D

Gravedigger 22.10.2008 21:34

Joo savu oli terve, mutta polttoainetta ei tule aina kaasuttimelle niin paljoa, jotta tulis ylite. Oisko lija tukossa vai onko joku cccp seppä oivaltanu asiat toisin.

Enää puuttuu uaz, zil tms. ent SA kuljin ni alkaa olee oma armeija ku kaikkee on tullu ostettua sieltä :D

Niin ja kyl teki 230v kun ol 2hepan kompura kiini jakso vielä pyörii. Niin koneella on jo 204,60 tunita ni kyl sen pitäis toimii. Ne mitkä sinne kasinhäntään jäi vielä ni 270 ja 700 tuntia tais olla ajettu.

-MAKE- 22.10.2008 22:02

Lainaus:

Starttaillessa ei pidä vähätellä siinä pytyn päässä olevaa huikka ruuvia
Ymmärsin varmaan väärin sun tarkoittaman ruuvin mutta se pytyn päällä oleva ruuvi on eräänlainen puolipuristin. Tai siis siitä saa puristukset kokonaan pois. Sitä käytetään yli 20 pakkasella kun on ensin laitettu koneeseen lämmitetyt öljyt niin sitten ruuvi auki ja rauhaksiin pyöritellään, että kone vähän lämpiää öljyn vaikutuksesta. Sit ruuvi kiinni ja nauttimaan sähköenergiasta. Voi siitä tietty huikankin antaa varmuuden vuoksi, ei se pahaa tee.

-MAKE- 22.10.2008 22:08

Jos pensa ei virtaa niin irrota bensaletku ja puhalla ilmaa vastakarvaan ja putsaa sakkakuppi. Seuraava ohjelmanumero onkin jo kaasarin purkaminen ja putsaus. Bensahana kannattaa pitää auki asennossa "O", ei varatankilla "P", koska silloin kaikki tankin pohjalla oleva paska pääsee kaasariin.

james_III 22.10.2008 22:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 499491)
Ymmärsin varmaan väärin sun tarkoittaman ruuvin mutta se pytyn päällä oleva ruuvi on eräänlainen puolipuristin. Tai siis siitä saa puristukset kokonaan pois. Sitä käytetään yli 20 pakkasella kun on ensin laitettu koneeseen lämmitetyt öljyt niin sitten ruuvi auki ja rauhaksiin pyöritellään, että kone vähän lämpiää öljyn vaikutuksesta. Sit ruuvi kiinni ja nauttimaan sähköenergiasta.

Sitte valtio tarjosi mulle virheellisen koulutuksen, saiskohan rahat takasin tjsp :confused: Korkillinen 2T:tä sinne käskettiin lorauttaa pakkasella :D

-MAKE- 22.10.2008 22:17

Joo sun kouluttajalla on mennyt öljyt ja bensat sekaisin:D, tarkensin just tuota edellistä pakkas ohjetta.

Gravedigger 22.10.2008 22:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- (Viesti 499496)
Jos pensa ei virtaa niin irrota bensaletku ja puhalla ilmaa vastakarvaan ja putsaa sakkakuppi. Seuraava ohjelmanumero onkin jo kaasarin purkaminen ja putsaus. Bensahana kannattaa pitää auki asennossa "O", ei varatankilla "P", koska silloin kaikki tankin pohjalla oleva paska pääsee kaasariin.

No nyt mää hokasin ton hanan toiminnan eli keski-asennossa se taitaa olla kiini. Totta hemmetissä on p asennossa käytetty.

Onkos siinä sun manuaalissa ton kaasarin kuva. Ping:in ja Mikunin kaasarit osaan, mutta venäjä teknologiassa voipi olla jotai uutta ja ihmeellistä.

EDIT: niin ja tooi kuvissa näkyvä mitali tulee puolue johdon hyväksymäksi ylimmänkoneen käyttäjän mitaliks. Sen saa se kuka tästä ottaa ekana tällin tai aiheuttaa muut vastaavaa :D

-MAKE- 22.10.2008 22:43

Ei oo kaasarin kuvaa mutta epäilisin, että ei siellä kovin montaa liikkuvaa osaa ole. Luultavasti hommassa tarvitaan tasapää meisseli ja ehkä jakoavain. Rohkeesti vaan.

Gravedigger 22.10.2008 22:54

Juu. Täytyy huomenna tutkia. Voi olla jos nyt saisin käyntiin niin vois taloa hallinnoivilta vanhemmilta ihmisltä tulla huomautus :D Tyttökaveri (ent. tyttöystävä) ei myöskään syttyny tälle koneelle. No minä pidän hauskaa venäläise kanssa :D

Jos siitä ei vaivaa tule niin sen manuaalin voi lähettää osoitteeseen simo.korhonen(at)gmail.com

-MAKE- 22.10.2008 22:54

Tuota mitalia yritin vielä kääntää. Yläreunassa lukee kai ПАВАОВСК ВОАБШОЙ ДВОРВЦ? Ne on vissiin jotain paikannimiä. Saatko alareunasta parempaa kuvaa tai naputa windowsin merkistön avulla teksi ja koita kääntää tällä http://fi.babelfish.yahoo.com/

-MAKE- 22.10.2008 22:56

Lainaus:

sen manuaalin voi lähettää osoitteeseen
Tulossa on.

Gravedigger 22.10.2008 23:12

1 Liiteet
Tässä on toi mitalin ala teksteistä vielä kuvaa. Makso muute 20senttiä spr:n kirpputorilla.

-MAKE- 22.10.2008 23:36

Jaaha, ton pytingin nimi lukee vissiin ylhäällä ja arkkitehtien nimet alhaalla. Mahtaa olla arvokas mitali:D

Jappi 21.11.2016 19:19

2 Liiteet
Tunteeko joku näiden voimakoneiden sähköpuolen sielunelämää? Kotitalon mökkinaapurilla on ilmeisen samaa sarjaa oleva kampe muokattu traktoripyöritteiseksi, ongelma vain ettei suostu heräämään. Malli on AB-4-G/230-M1, joku vanha hinaajan varavoimageneraattori. Ohjausboksissa on herätys ja irrotusnapeille joku vaivautunut suomentamaan tekstit.

Liitteenä kuvia kun ne on aina kivoja...

paavojaelvis 22.11.2016 01:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1325536)
Tunteeko joku näiden voimakoneiden sähköpuolen sielunelämää? Kotitalon mökkinaapurilla on ilmeisen samaa sarjaa oleva kampe muokattu traktoripyöritteiseksi, ongelma vain ettei suostu heräämään. Malli on AB-4-G/230-M1, joku vanha hinaajan varavoimageneraattori. Ohjausboksissa on herätys ja irrotusnapeille joku vaivautunut suomentamaan tekstit.

Liitteenä kuvia kun ne on aina kivoja...

Jos ei meinaa herätä, niin kytke 12v akku tasavirtapuolelle ja koita sitten herätellä napilla. Taskulampun 4,5 v patterillakin noita joskus elvytettiin.


Sivu luotu: 09:33 (GMT +2).