Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2016, 14:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikasesti ehdin pari tuntia kävästä tätäkin puuhastelemassa, vetopisteet olis laitettu takapalkkiin. Otin tuollasen nostosilmukkamutterin,
porasin 16mm pultille palkkiin reiän, mutterista sinkitys rälläkällä pois, hitsasin mutterin juurestaan ympäri asti palkkiin ja sitten M16:lla
pultilla vielä palkin läpi naama irvessä kiinni. Katotaan kestääkö. Palkin nurkkiin liimasin samassa rytäkässä nuo pakolliset heijastimet.
toivottavasti kelpaa konttorilla.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_45_50_Pro.jpg
Views:	290
Size:	66,4 Kt
ID:	74231Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_24_Pro.jpg
Views:	277
Size:	43,4 Kt
ID:	74232

Takavinssin kitojen telineet/kiinnitykset miggiliimasin paikoilleen, maalia päälle ja jonkin ajan kuluttua kidat paikoilleen. Pohjakierroksen ehdin
jo naruakin keriä paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_45_39_Pro.jpg
Views:	277
Size:	54,2 Kt
ID:	74233Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_17_Pro.jpg
Views:	239
Size:	70,4 Kt
ID:	74234Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_35_Pro.jpg
Views:	261
Size:	60,9 Kt
ID:	74235Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_48_17_Pro.jpg
Views:	262
Size:	63,0 Kt
ID:	74236

Seuraavana listalla vois olla tuon vinssin ohjaus niin saa tuonkin kokonaan valmiiks.

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2016, 20:52
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pitihän se käydä illasta pikasesti suunnittelemassa tuota vinssin vapautuksen/lukituksen sylkkyä. Eka tekasin
telineen sylkylle vanhan pohjapanssarin palasista, sitten varastosta löytyi laakeri ja siihen passaava akseli niin laakerille piti
tekasta putkesta pesä, jne. Nyt olis sitten sylkylle kääntyvä teline tehtynä kierrätysosista Sitten löytyi tuohon sylkyn päähän
passaava akselin pätkä jonka hitsasin vinssin vapauttimen nuppiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_07_44_Pro.jpg
Views:	221
Size:	67,8 Kt
ID:	74260Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_07_50_Pro.jpg
Views:	217
Size:	66,5 Kt
ID:	74261Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_08_02_Pro.jpg
Views:	218
Size:	69,9 Kt
ID:	74262Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_08_52_Pro.jpg
Views:	218
Size:	57,9 Kt
ID:	74263Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_10_37_Pro.jpg
Views:	233
Size:	59,9 Kt
ID:	74264Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_11_01_Pro.jpg
Views:	239
Size:	57,5 Kt
ID:	74265

Akselin pätkälle pitää porata tuohon palkkiin läpireikä ja hitsata molemmista päistä paikoilleen. Sylkyn teline paikoilleen ja akselin päähän
joka tulee läpi laakerista/telineen pohjasta porataan reikä johon sokka. Teline kääntyy laakerin varassa mutta ei pääse hyppäämään pois.

Eiköhän tuo huomenna valmistu ja pääsee suunnitelemaan pto:n sylkyn kiinnitystä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2016, 18:08
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pihahommissa meni melkein koko päivä, mutta sen verran ehin kävästä tallissa että sain takavinssin sylkyn akselille reiän porattua palkkiin
ja hitsasin sopivan mittasen pätkän akselia paikoilleen.

Sitten vain sylkky paikoilleen ja väliaikaiset ilmalinjat että pääsi kokeilemaan. Arbbi näyttäs nostavan paineet reiluun 6bariin,
video on kuvattu jossain 3-4bar paikkeilla.

Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_25_44_Pro.jpg
Views:	146
Size:	60,1 Kt
ID:	74292Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_43_09_Pro.jpg
Views:	134
Size:	59,2 Kt
ID:	74293Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_54_43_Pro.jpg
Views:	158
Size:	64,6 Kt
ID:	74294Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_48_44_Pro.jpg
Views:	133
Size:	66,4 Kt
ID:	74295



Jossain vaiheessa enää maali pintaan telineeseen ja palkkiin. Jos sitä seuraavaks kattelis tuon pto:n sylkyn asennuksen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2016, 21:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Riittäkö sylinterissä iskun pituus käyttää rummun jarrua?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2016, 21:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Riittäkö sylinterissä iskun pituus käyttää rummun jarrua?
Pitäs riittää, tuossa auki asennossa kopsahtaa vipu tuohon neliöpalkkiin eli varaa on vielä kyllä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2016, 21:24
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

PTO:n eli voimanulosoton ilmasylinterin kiinnitys tuli nyt illasta suunniteltua, tommonen siitä nyt tuli Enää hitsaa saumat loppuun ja
maalia päälle niin pääsee koppiin vetämään tuolle ja vinssin sylkylle ilmalinjat ja tekemään ohjauksen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161101_19_45_22_Pro.jpg
Views:	212
Size:	50,0 Kt
ID:	74382Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_17_15_Pro.jpg
Views:	209
Size:	94,3 Kt
ID:	74383Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_17_21_Pro.jpg
Views:	285
Size:	81,0 Kt
ID:	74384Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_17_26_Pro.jpg
Views:	217
Size:	80,0 Kt
ID:	74385Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_18_48_Pro.jpg
Views:	266
Size:	60,5 Kt
ID:	74386Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_24_47_Pro.jpg
Views:	212
Size:	62,8 Kt
ID:	74387

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2016, 21:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Jotain pientä sai tänäänkin aikaseks, takavinssin sylkyn kiinnitykset oli kuivuneet niin pulttasin ne paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161102_19_21_42_Pro.jpg
Views:	189
Size:	59,4 Kt
ID:	74401

Sitten hitsailin pto:n sylkyn kiinnikkeen loppuun ja vetasin maalit päälle.

Click image for larger version

Name:	WP_20161102_19_21_31_Pro.jpg
Views:	191
Size:	73,3 Kt
ID:	74402Click image for larger version

Name:	WP_20161102_19_28_05_Pro.jpg
Views:	240
Size:	51,3 Kt
ID:	74403

Lopuksi sylkkyjen ohjauksetkin löysivät paikkansa konttorista.

Click image for larger version

Name:	WP_20161102_20_13_04_Pro.jpg
Views:	207
Size:	75,5 Kt
ID:	74404Click image for larger version

Name:	WP_20161102_20_15_35_Pro.jpg
Views:	198
Size:	63,7 Kt
ID:	74405

Enää ei puuttus ku ilmalinjat ja takavinssi oli valmis käyttöön
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2016, 10:59
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
PTO:n eli voimanulosoton ilmasylinterin kiinnitys tuli nyt illasta suunniteltua, tommonen siitä nyt tuli Enää hitsaa saumat loppuun ja
maalia päälle niin pääsee koppiin vetämään tuolle ja vinssin sylkylle ilmalinjat ja tekemään ohjauksen.

Liite 74382Liite 74383Liite 74384Liite 74385Liite 74386Liite 74387

Tämmönen välikommentti, en tunne mitä tuolla sisässä tapahtuu. Onhan tuo vivun liike jollakin tavalla rajotettu ettei siirtohaarukkaa väkisin paineta äärilaitaan kun olettamani kytkentäholkki pyörii. Jompikumpi taikka molemmat menee happamaksi, jos ei saa holkki ja haarukka "kellua" valitussa asennossa. Sama kun lepuuttaisi kättä vaihdekepin päällä, tässä vaan voima on vähä isompi.
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 08:03 (GMT +2).