Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #776  
Vanha 27.10.2016, 12:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Näyttääkö vaan tuo voimanulosotto siltä, että tuohon autoon pitäisi saada toinenkin taka-akseli? Pyöriikö samaa tahtia kuin kardaanilähdöt pitkällä puolella vai miten?
Ulosotto pyörii samaa tahtia vaihdelaatikon kanssa eli jakolaatikko ei vaikuta nopeuteen.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #777  
Vanha 27.10.2016, 20:53
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tänään tuli illasta jatkettua tuon takavinssin kitojen suunnittelua, Nikuzain vinkistä testasin tuota vinssin lähintä kitaa
tuohon palkin alle:

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_20_15_04_Pro.jpg
Views:	253
Size:	64,5 Kt
ID:	74176

Ja tekasin keskimmäiselle mönkkärikidalle kiinnikkeen jonka heftasin poikkipalkkiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_00_06_Pro.jpg
Views:	216
Size:	65,8 Kt
ID:	74177Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_00_19_Pro.jpg
Views:	280
Size:	56,8 Kt
ID:	74178

Vinssiä lähimmän kidan ja takakardaanin välissä on jonkin verran tilaa mutta pitää varmistaa ettei sisäänjoustossa tuu ongelmia.

Etuvinssiä varten tavaroita keräilin myös, pitää jossain vaiheessa ruveta tuotakin keulille suunnittelemaan.

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_04_12_Pro.jpg
Views:	219
Size:	69,6 Kt
ID:	74179

Vetopisteitä ja takapuskurin heijastimetkin tuli hommattua odottelemaan asennusta:

Click image for larger version

Name:	WP_20161027_21_03_22_Pro.jpg
Views:	221
Size:	97,7 Kt
ID:	74180
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #778  
Vanha 27.10.2016, 21:31
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Neuvotaas lisää


Laita jousi takapuskuriin joku 10->25cm varmasti riittää ja siihen se takavinssin koukku aina kiinni, eli jos joustossa ottaa vetonaruun, niin jousi antaa myötöjä, eikä naru rajoita joustoa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #779  
Vanha 27.10.2016, 23:54
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 707
Perusasetus

Vesipumput


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tätä tuli kokeiltua pelkällä orkkispumpulla ja minusta sen kapasiteetti ei ihan riittäny. Katotaan miten pelaa yhdistelmänä
ja jos ei pelaa niin voi olla että teen tähän saman kuin tuohon vihreään ja sutasen mekaanisesta siivet pois eli pelkälle sähköselle pumpulle.
Lueskelin taas pitkästä aikaa tätä hienoa ja innostavaa topikkia. Hatun nosto innolle, jaksamiselle ja työn laadulle.

Ennen kuin kuohit tuon vesipumpun siivet kannattaa varmistaa muutama juttu ja funtsailla vähän. En tiedä miten vanhassa Hurrikaanissa on, mutta yleensä jäähdytyskierto on toteutettu suunnilleen näin:

Kun kone on kylmä ja termostaatti kiinni vesi ei kierrä syylarissa. Yleensä kierrossa on kuitenkin sellainen kanava, että termarin ollessa kiinni pumppu pyörittää nestettä moottorin lohkon läpi. Tällä varmistetaan, että seisovaan nesteeseen/moottorin eri osiin ei synny kuumia pisteitä. Pumppu lykkää tavaraa myös lämppäri piiriin.

Termostaatissa on myös pieni reikä tai ohivirtaus jotta termostaatti saa näytteen koneen vallitsevasta lämmöstä.

Kun termostaatin aukeamislämpö on saavutettu avautuu termostaatti ja neste alkaa kiertää myös syylarin kautta. Kun syylari "on hoitanut hommansa" ja termostaatin ohi virtaava neste jäähtyy niin termostaatti kulkeutuu ja katkaisee nestekierron syylariin.


Eli jos tällaiseen piiriin lisää apu pumpun se pitäisi saada käynnistymään termostaatin kanssa samassa lämmössä tai ehkä vähän ylempänä. Eli sähköpumppu päälle vasta kun termari on auki. Tätä säätöä/ohjausta voisi koittaa tehdä syylarin tuloputken lämpöä mittaamalla.
Vastaa lainaten
  #780  
Vanha 28.10.2016, 08:19
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Neuvotaas lisää


Laita jousi takapuskuriin joku 10->25cm varmasti riittää ja siihen se takavinssin koukku aina kiinni, eli jos joustossa ottaa vetonaruun, niin jousi antaa myötöjä, eikä naru rajoita joustoa
Narusta en ole huolissaan vaan että kardaani nappaa kiinni tuohon vinssin lähimpään kitaan. Tosin näillä joustoilla ei taida
olla pelkoa tuostakaan
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #781  
Vanha 28.10.2016, 08:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Ennen kuin kuohit tuon vesipumpun siivet kannattaa varmistaa muutama juttu ja funtsailla vähän. En tiedä miten vanhassa Hurrikaanissa on, mutta yleensä jäähdytyskierto on toteutettu suunnilleen näin:

Kun kone on kylmä ja termostaatti kiinni vesi ei kierrä syylarissa. Yleensä kierrossa on kuitenkin sellainen kanava, että termarin ollessa kiinni pumppu pyörittää nestettä moottorin lohkon läpi. Tällä varmistetaan, että seisovaan nesteeseen/moottorin eri osiin ei synny kuumia pisteitä. Pumppu lykkää tavaraa myös lämppäri piiriin.

Termostaatissa on myös pieni reikä tai ohivirtaus jotta termostaatti saa näytteen koneen vallitsevasta lämmöstä.

Kun termostaatin aukeamislämpö on saavutettu avautuu termostaatti ja neste alkaa kiertää myös syylarin kautta. Kun syylari "on hoitanut hommansa" ja termostaatin ohi virtaava neste jäähtyy niin termostaatti kulkeutuu ja katkaisee nestekierron syylariin.


Eli jos tällaiseen piiriin lisää apu pumpun se pitäisi saada käynnistymään termostaatin kanssa samassa lämmössä tai ehkä vähän ylempänä. Eli sähköpumppu päälle vasta kun termari on auki. Tätä säätöä/ohjausta voisi koittaa tehdä syylarin tuloputken lämpöä mittaamalla.
Vihreässä Jeepissä tämä oli hoidettu niin että termarissa oli pari ylimäärästä reikää jotka päästi enemmän nestettä
syylärille ja samalla syylärin menoputkessa olevalle ohjauksen anturille. Ohjaus oli säädetty näppituntumalta sopivalle
astemäärälle joka tais olla termarin rajan tuntumassa. Tuo boksihan kierrättää nestettä koko ajan mutta jos lämpö on
alempana kuin asetettu raja, neste kiertää hitaammin.

Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	133
Size:	112,7 Kt
ID:	74184

Ohjeissa on vain mainittu että mekaanisen pumpun siivet pitäs poistaa jotta ei aiheuta pumpun käyttöikää lyhyntävää
vastapainetta sähköpumpulle.

Mutta kokeillaan ja katellaan miten pelaa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #782  
Vanha 28.10.2016, 20:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Homma etenee pikku hiljaa, tänään illasta tekasin tuolle vinssiä lähimmälle kidalle kiinnityksen ja heftasin paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_14_Pro.jpg
Views:	252
Size:	86,1 Kt
ID:	74217Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_27_Pro.jpg
Views:	230
Size:	89,5 Kt
ID:	74218Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_35_Pro.jpg
Views:	264
Size:	81,4 Kt
ID:	74219Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_03_37_Pro.jpg
Views:	262
Size:	68,3 Kt
ID:	74220Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_03_53_Pro.jpg
Views:	296
Size:	59,4 Kt
ID:	74221Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_04_Pro.jpg
Views:	275
Size:	54,8 Kt
ID:	74222Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_15_Pro.jpg
Views:	259
Size:	69,2 Kt
ID:	74223Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_37_Pro.jpg
Views:	275
Size:	57,7 Kt
ID:	74224

Jos sitä viikonlopun aikana hitsais kummankin kidan kiinnitykset paikoilleen ja maalia päälle niin vois vaikka narun keriä rummulle
Sitten sylkyille kiinnitykset ja ohjaus niin takavinssi olis valmis testiin.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #783  
Vanha 29.10.2016, 06:25
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ompa muute muutama lehti noissa sun jousissa☺
Melko mahtavat pakat.
Vastaa lainaten
  #784  
Vanha 29.10.2016, 07:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Ompa muute muutama lehti noissa sun jousissa☺
Melko mahtavat pakat.
Jep, se on kun autoon on leimattu kantavuutta lähes yhtä paljon kuin auto itessään painaa niin lateja on sitten reilusti
Ei oo vielä tullut noita säädettyä, saavat odotella porttaaleihin asti tollasena, katotaan sitten montako noista poistaa
että saa edes jotain joustoja.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #785  
Vanha 29.10.2016, 14:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikasesti ehdin pari tuntia kävästä tätäkin puuhastelemassa, vetopisteet olis laitettu takapalkkiin. Otin tuollasen nostosilmukkamutterin,
porasin 16mm pultille palkkiin reiän, mutterista sinkitys rälläkällä pois, hitsasin mutterin juurestaan ympäri asti palkkiin ja sitten M16:lla
pultilla vielä palkin läpi naama irvessä kiinni. Katotaan kestääkö. Palkin nurkkiin liimasin samassa rytäkässä nuo pakolliset heijastimet.
toivottavasti kelpaa konttorilla.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_45_50_Pro.jpg
Views:	289
Size:	66,4 Kt
ID:	74231Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_24_Pro.jpg
Views:	276
Size:	43,4 Kt
ID:	74232

Takavinssin kitojen telineet/kiinnitykset miggiliimasin paikoilleen, maalia päälle ja jonkin ajan kuluttua kidat paikoilleen. Pohjakierroksen ehdin
jo naruakin keriä paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_45_39_Pro.jpg
Views:	275
Size:	54,2 Kt
ID:	74233Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_17_Pro.jpg
Views:	238
Size:	70,4 Kt
ID:	74234Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_35_Pro.jpg
Views:	260
Size:	60,9 Kt
ID:	74235Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_48_17_Pro.jpg
Views:	261
Size:	63,0 Kt
ID:	74236

Seuraavana listalla vois olla tuon vinssin ohjaus niin saa tuonkin kokonaan valmiiks.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #786  
Vanha 29.10.2016, 20:52
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pitihän se käydä illasta pikasesti suunnittelemassa tuota vinssin vapautuksen/lukituksen sylkkyä. Eka tekasin
telineen sylkylle vanhan pohjapanssarin palasista, sitten varastosta löytyi laakeri ja siihen passaava akseli niin laakerille piti
tekasta putkesta pesä, jne. Nyt olis sitten sylkylle kääntyvä teline tehtynä kierrätysosista Sitten löytyi tuohon sylkyn päähän
passaava akselin pätkä jonka hitsasin vinssin vapauttimen nuppiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_07_44_Pro.jpg
Views:	221
Size:	67,8 Kt
ID:	74260Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_07_50_Pro.jpg
Views:	215
Size:	66,5 Kt
ID:	74261Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_08_02_Pro.jpg
Views:	218
Size:	69,9 Kt
ID:	74262Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_08_52_Pro.jpg
Views:	218
Size:	57,9 Kt
ID:	74263Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_10_37_Pro.jpg
Views:	231
Size:	59,9 Kt
ID:	74264Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_11_01_Pro.jpg
Views:	237
Size:	57,5 Kt
ID:	74265

Akselin pätkälle pitää porata tuohon palkkiin läpireikä ja hitsata molemmista päistä paikoilleen. Sylkyn teline paikoilleen ja akselin päähän
joka tulee läpi laakerista/telineen pohjasta porataan reikä johon sokka. Teline kääntyy laakerin varassa mutta ei pääse hyppäämään pois.

Eiköhän tuo huomenna valmistu ja pääsee suunnitelemaan pto:n sylkyn kiinnitystä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #787  
Vanha 30.10.2016, 18:08
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pihahommissa meni melkein koko päivä, mutta sen verran ehin kävästä tallissa että sain takavinssin sylkyn akselille reiän porattua palkkiin
ja hitsasin sopivan mittasen pätkän akselia paikoilleen.

Sitten vain sylkky paikoilleen ja väliaikaiset ilmalinjat että pääsi kokeilemaan. Arbbi näyttäs nostavan paineet reiluun 6bariin,
video on kuvattu jossain 3-4bar paikkeilla.

Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_25_44_Pro.jpg
Views:	144
Size:	60,1 Kt
ID:	74292Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_43_09_Pro.jpg
Views:	133
Size:	59,2 Kt
ID:	74293Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_54_43_Pro.jpg
Views:	157
Size:	64,6 Kt
ID:	74294Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_48_44_Pro.jpg
Views:	132
Size:	66,4 Kt
ID:	74295



Jossain vaiheessa enää maali pintaan telineeseen ja palkkiin. Jos sitä seuraavaks kattelis tuon pto:n sylkyn asennuksen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #788  
Vanha 30.10.2016, 21:12
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Riittäkö sylinterissä iskun pituus käyttää rummun jarrua?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #789  
Vanha 30.10.2016, 21:15
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Riittäkö sylinterissä iskun pituus käyttää rummun jarrua?
Pitäs riittää, tuossa auki asennossa kopsahtaa vipu tuohon neliöpalkkiin eli varaa on vielä kyllä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #790  
Vanha 01.11.2016, 21:24
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

PTO:n eli voimanulosoton ilmasylinterin kiinnitys tuli nyt illasta suunniteltua, tommonen siitä nyt tuli Enää hitsaa saumat loppuun ja
maalia päälle niin pääsee koppiin vetämään tuolle ja vinssin sylkylle ilmalinjat ja tekemään ohjauksen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161101_19_45_22_Pro.jpg
Views:	210
Size:	50,0 Kt
ID:	74382Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_17_15_Pro.jpg
Views:	208
Size:	94,3 Kt
ID:	74383Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_17_21_Pro.jpg
Views:	282
Size:	81,0 Kt
ID:	74384Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_17_26_Pro.jpg
Views:	215
Size:	80,0 Kt
ID:	74385Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_18_48_Pro.jpg
Views:	263
Size:	60,5 Kt
ID:	74386Click image for larger version

Name:	WP_20161101_20_24_47_Pro.jpg
Views:	209
Size:	62,8 Kt
ID:	74387

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #791  
Vanha 02.11.2016, 21:00
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Jotain pientä sai tänäänkin aikaseks, takavinssin sylkyn kiinnitykset oli kuivuneet niin pulttasin ne paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161102_19_21_42_Pro.jpg
Views:	188
Size:	59,4 Kt
ID:	74401

Sitten hitsailin pto:n sylkyn kiinnikkeen loppuun ja vetasin maalit päälle.

Click image for larger version

Name:	WP_20161102_19_21_31_Pro.jpg
Views:	190
Size:	73,3 Kt
ID:	74402Click image for larger version

Name:	WP_20161102_19_28_05_Pro.jpg
Views:	239
Size:	51,3 Kt
ID:	74403

Lopuksi sylkkyjen ohjauksetkin löysivät paikkansa konttorista.

Click image for larger version

Name:	WP_20161102_20_13_04_Pro.jpg
Views:	205
Size:	75,5 Kt
ID:	74404Click image for larger version

Name:	WP_20161102_20_15_35_Pro.jpg
Views:	193
Size:	63,7 Kt
ID:	74405

Enää ei puuttus ku ilmalinjat ja takavinssi oli valmis käyttöön
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #792  
Vanha 07.11.2016, 21:40
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ei ole oikein muilta hommilta tämän kimppuun ehtinyt, tänäänkin kävinvain pikasesti suunnittelemassa tuota säilytyslaatikkoa
tuohon hytän taakse.
Click image for larger version

Name:	WP_20161107_21_18_02_Pro.jpg
Views:	331
Size:	64,7 Kt
ID:	74535Click image for larger version

Name:	WP_20161107_21_18_09_Pro.jpg
Views:	300
Size:	62,0 Kt
ID:	74536Click image for larger version

Name:	WP_20161107_21_18_33_Pro.jpg
Views:	268
Size:	67,3 Kt
ID:	74537

Näyttää oudolta kun sijottuu tollain ilmaan runkoon nähden. Mielessä kävi että jos tuohon rakentelis kevennetyt lavan laidat
runkoa mukaellen niin se saattas auttaa tuohon...? Ja piilottas/suojais tuota tekniikkaakin jonkun verran. Korkeus luokkaa
vähän yli laatikon alareunan, putkirunko ja dimplatut paneelit, jne.

Ensin oli mielessä upottaa tuo laatikko tuohon vaihteiston ympärille muokkaamalla laatikon pohjaa mutta ei onnistu mitenkään.

Pitääpä ruveta selaamaan nettiä insipiraation toivossa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #793  
Vanha 08.11.2016, 07:25
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Eiku samaa kuosia lavanlaidat kuin ton lootan kyljet
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #794  
Vanha 08.11.2016, 07:40
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Eiku samaa kuosia lavanlaidat kuin ton lootan kyljet
Katotaan, nyt aamun työmatkalla tuli aiheeseen inspiraatio, pitää tilata tarvikkeet ja katotaan millanen tulee...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #795  
Vanha 09.11.2016, 22:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Postipoika toi oviin sisäpuolelle kahvat niin ne piti asentaa ja samalla alotella tuota telinettä rhs-putkesta tuolle laatikolle.

Click image for larger version

Name:	WP_20161109_19_08_28_Pro.jpg
Views:	240
Size:	93,7 Kt
ID:	74590Click image for larger version

Name:	WP_20161109_19_18_17_Pro.jpg
Views:	249
Size:	76,4 Kt
ID:	74591Click image for larger version

Name:	WP_20161109_19_18_32_Pro.jpg
Views:	224
Size:	61,3 Kt
ID:	74592Click image for larger version

Name:	WP_20161109_21_01_09_Pro.jpg
Views:	243
Size:	70,1 Kt
ID:	74593Click image for larger version

Name:	WP_20161109_21_01_24_Pro.jpg
Views:	246
Size:	69,8 Kt
ID:	74594

Nuo toiset pystyt vielä tuohon tekasis ja kiinnityksen runkoon niin vois hitsata nippuun ja maalata. Sitten pääsis suunnittelemaan
niitä 'lavan reunoja'...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #796  
Vanha 11.11.2016, 22:47
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Entä jos tekisit ajosilloista ne lavanreunat? Itsellä ollu mettäkärryssä ajosillat reunoina. Hyvin toimii, on kevyet ja mukana. Kiinnitin kylläkin vaan remmeillä suoraan pankkoihin. Ei ehkä maailman kaunein ratkaisu mutta toimiva omalla tavallaan.
Vastaa lainaten
  #797  
Vanha 12.11.2016, 10:38
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Thumbs up

Tuollainen sitten kun projekti valmistuu:

https://www.etsy.com/listing/4886843...rland-key-fob#

__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #798  
Vanha 12.11.2016, 10:59
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.197
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
PTO:n eli voimanulosoton ilmasylinterin kiinnitys tuli nyt illasta suunniteltua, tommonen siitä nyt tuli Enää hitsaa saumat loppuun ja
maalia päälle niin pääsee koppiin vetämään tuolle ja vinssin sylkylle ilmalinjat ja tekemään ohjauksen.

Liite 74382Liite 74383Liite 74384Liite 74385Liite 74386Liite 74387

Tämmönen välikommentti, en tunne mitä tuolla sisässä tapahtuu. Onhan tuo vivun liike jollakin tavalla rajotettu ettei siirtohaarukkaa väkisin paineta äärilaitaan kun olettamani kytkentäholkki pyörii. Jompikumpi taikka molemmat menee happamaksi, jos ei saa holkki ja haarukka "kellua" valitussa asennossa. Sama kun lepuuttaisi kättä vaihdekepin päällä, tässä vaan voima on vähä isompi.
__________________
Offi videoita: klik
Vastaa lainaten
  #799  
Vanha 12.11.2016, 17:49
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Tämmönen välikommentti, en tunne mitä tuolla sisässä tapahtuu. Onhan tuo vivun liike jollakin tavalla rajotettu ettei siirtohaarukkaa väkisin paineta äärilaitaan kun olettamani kytkentäholkki pyörii. Jompikumpi taikka molemmat menee happamaksi, jos ei saa holkki ja haarukka "kellua" valitussa asennossa. Sama kun lepuuttaisi kättä vaihdekepin päällä, tässä vaan voima on vähä isompi.
Tuo ohjausventtiili toimii niin että kun valitaan esim 'kiinni' ajaa se paineen tuonne linjaan. Sitten kun pto on kytkeytynyt
ja ohjaus palautetaan keskelle nolla asentoon katoaa linjasta paineet eli kunhan tuota ohjausta ei pidä koko ajan paineen alla
kelluu tuo kytkentä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #800  
Vanha 12.11.2016, 17:54
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Tuollainen sitten kun projekti valmistuu:

https://www.etsy.com/listing/4886843...rland-key-fob#

Mulla on jo tällanen:
http://walcks4wd.com/jeep-key-chain.html

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 12 (0 jäsentä and 12 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 23:51 (GMT +2).