Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2016, 08:28
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Ennen kuin kuohit tuon vesipumpun siivet kannattaa varmistaa muutama juttu ja funtsailla vähän. En tiedä miten vanhassa Hurrikaanissa on, mutta yleensä jäähdytyskierto on toteutettu suunnilleen näin:

Kun kone on kylmä ja termostaatti kiinni vesi ei kierrä syylarissa. Yleensä kierrossa on kuitenkin sellainen kanava, että termarin ollessa kiinni pumppu pyörittää nestettä moottorin lohkon läpi. Tällä varmistetaan, että seisovaan nesteeseen/moottorin eri osiin ei synny kuumia pisteitä. Pumppu lykkää tavaraa myös lämppäri piiriin.

Termostaatissa on myös pieni reikä tai ohivirtaus jotta termostaatti saa näytteen koneen vallitsevasta lämmöstä.

Kun termostaatin aukeamislämpö on saavutettu avautuu termostaatti ja neste alkaa kiertää myös syylarin kautta. Kun syylari "on hoitanut hommansa" ja termostaatin ohi virtaava neste jäähtyy niin termostaatti kulkeutuu ja katkaisee nestekierron syylariin.


Eli jos tällaiseen piiriin lisää apu pumpun se pitäisi saada käynnistymään termostaatin kanssa samassa lämmössä tai ehkä vähän ylempänä. Eli sähköpumppu päälle vasta kun termari on auki. Tätä säätöä/ohjausta voisi koittaa tehdä syylarin tuloputken lämpöä mittaamalla.
Vihreässä Jeepissä tämä oli hoidettu niin että termarissa oli pari ylimäärästä reikää jotka päästi enemmän nestettä
syylärille ja samalla syylärin menoputkessa olevalle ohjauksen anturille. Ohjaus oli säädetty näppituntumalta sopivalle
astemäärälle joka tais olla termarin rajan tuntumassa. Tuo boksihan kierrättää nestettä koko ajan mutta jos lämpö on
alempana kuin asetettu raja, neste kiertää hitaammin.

Click image for larger version

Name:	Untitled.jpg
Views:	138
Size:	112,7 Kt
ID:	74184

Ohjeissa on vain mainittu että mekaanisen pumpun siivet pitäs poistaa jotta ei aiheuta pumpun käyttöikää lyhyntävää
vastapainetta sähköpumpulle.

Mutta kokeillaan ja katellaan miten pelaa

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2016, 20:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Homma etenee pikku hiljaa, tänään illasta tekasin tuolle vinssiä lähimmälle kidalle kiinnityksen ja heftasin paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_14_Pro.jpg
Views:	253
Size:	86,1 Kt
ID:	74217Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_27_Pro.jpg
Views:	233
Size:	89,5 Kt
ID:	74218Click image for larger version

Name:	WP_20161028_20_50_35_Pro.jpg
Views:	266
Size:	81,4 Kt
ID:	74219Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_03_37_Pro.jpg
Views:	266
Size:	68,3 Kt
ID:	74220Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_03_53_Pro.jpg
Views:	298
Size:	59,4 Kt
ID:	74221Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_04_Pro.jpg
Views:	277
Size:	54,8 Kt
ID:	74222Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_15_Pro.jpg
Views:	261
Size:	69,2 Kt
ID:	74223Click image for larger version

Name:	WP_20161028_21_04_37_Pro.jpg
Views:	276
Size:	57,7 Kt
ID:	74224

Jos sitä viikonlopun aikana hitsais kummankin kidan kiinnitykset paikoilleen ja maalia päälle niin vois vaikka narun keriä rummulle
Sitten sylkyille kiinnitykset ja ohjaus niin takavinssi olis valmis testiin.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.10.2016, 06:25
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Ompa muute muutama lehti noissa sun jousissa☺
Melko mahtavat pakat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2016, 07:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Ompa muute muutama lehti noissa sun jousissa☺
Melko mahtavat pakat.
Jep, se on kun autoon on leimattu kantavuutta lähes yhtä paljon kuin auto itessään painaa niin lateja on sitten reilusti
Ei oo vielä tullut noita säädettyä, saavat odotella porttaaleihin asti tollasena, katotaan sitten montako noista poistaa
että saa edes jotain joustoja.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2016, 14:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikasesti ehdin pari tuntia kävästä tätäkin puuhastelemassa, vetopisteet olis laitettu takapalkkiin. Otin tuollasen nostosilmukkamutterin,
porasin 16mm pultille palkkiin reiän, mutterista sinkitys rälläkällä pois, hitsasin mutterin juurestaan ympäri asti palkkiin ja sitten M16:lla
pultilla vielä palkin läpi naama irvessä kiinni. Katotaan kestääkö. Palkin nurkkiin liimasin samassa rytäkässä nuo pakolliset heijastimet.
toivottavasti kelpaa konttorilla.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_45_50_Pro.jpg
Views:	291
Size:	66,4 Kt
ID:	74231Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_24_Pro.jpg
Views:	279
Size:	43,4 Kt
ID:	74232

Takavinssin kitojen telineet/kiinnitykset miggiliimasin paikoilleen, maalia päälle ja jonkin ajan kuluttua kidat paikoilleen. Pohjakierroksen ehdin
jo naruakin keriä paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_45_39_Pro.jpg
Views:	279
Size:	54,2 Kt
ID:	74233Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_17_Pro.jpg
Views:	242
Size:	70,4 Kt
ID:	74234Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_46_35_Pro.jpg
Views:	261
Size:	60,9 Kt
ID:	74235Click image for larger version

Name:	WP_20161029_14_48_17_Pro.jpg
Views:	264
Size:	63,0 Kt
ID:	74236

Seuraavana listalla vois olla tuon vinssin ohjaus niin saa tuonkin kokonaan valmiiks.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2016, 20:52
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pitihän se käydä illasta pikasesti suunnittelemassa tuota vinssin vapautuksen/lukituksen sylkkyä. Eka tekasin
telineen sylkylle vanhan pohjapanssarin palasista, sitten varastosta löytyi laakeri ja siihen passaava akseli niin laakerille piti
tekasta putkesta pesä, jne. Nyt olis sitten sylkylle kääntyvä teline tehtynä kierrätysosista Sitten löytyi tuohon sylkyn päähän
passaava akselin pätkä jonka hitsasin vinssin vapauttimen nuppiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_07_44_Pro.jpg
Views:	222
Size:	67,8 Kt
ID:	74260Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_07_50_Pro.jpg
Views:	218
Size:	66,5 Kt
ID:	74261Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_08_02_Pro.jpg
Views:	219
Size:	69,9 Kt
ID:	74262Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_08_52_Pro.jpg
Views:	218
Size:	57,9 Kt
ID:	74263Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_10_37_Pro.jpg
Views:	234
Size:	59,9 Kt
ID:	74264Click image for larger version

Name:	WP_20161029_21_11_01_Pro.jpg
Views:	240
Size:	57,5 Kt
ID:	74265

Akselin pätkälle pitää porata tuohon palkkiin läpireikä ja hitsata molemmista päistä paikoilleen. Sylkyn teline paikoilleen ja akselin päähän
joka tulee läpi laakerista/telineen pohjasta porataan reikä johon sokka. Teline kääntyy laakerin varassa mutta ei pääse hyppäämään pois.

Eiköhän tuo huomenna valmistu ja pääsee suunnitelemaan pto:n sylkyn kiinnitystä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2016, 18:08
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pihahommissa meni melkein koko päivä, mutta sen verran ehin kävästä tallissa että sain takavinssin sylkyn akselille reiän porattua palkkiin
ja hitsasin sopivan mittasen pätkän akselia paikoilleen.

Sitten vain sylkky paikoilleen ja väliaikaiset ilmalinjat että pääsi kokeilemaan. Arbbi näyttäs nostavan paineet reiluun 6bariin,
video on kuvattu jossain 3-4bar paikkeilla.

Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_25_44_Pro.jpg
Views:	148
Size:	60,1 Kt
ID:	74292Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_43_09_Pro.jpg
Views:	136
Size:	59,2 Kt
ID:	74293Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_54_43_Pro.jpg
Views:	160
Size:	64,6 Kt
ID:	74294Click image for larger version

Name:	WP_20161030_16_48_44_Pro.jpg
Views:	135
Size:	66,4 Kt
ID:	74295



Jossain vaiheessa enää maali pintaan telineeseen ja palkkiin. Jos sitä seuraavaks kattelis tuon pto:n sylkyn asennuksen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 Jeeper O/M/V Ajoneuvot 2 07.09.2014 09:55
1961 Willys FC-170 Jeeper Maasturiprojektit 25 24.01.2014 15:05
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 Bajarider O/M/V Renkaat ja vanteet 5 13.01.2013 23:16
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori Jeeper O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 24.01.2012 15:52
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti Jeep-Antti Maasturiprojektit 8 29.10.2009 12:40


Sivu luotu: 17:18 (GMT +2).