Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 20.02.2005, 15:46
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No juu...oli vähän huono selitys, ei shimmilevyä venttiiliin laiteta.

Shimmilevy on sellainen jousen alle laitettava ohut metallilevy jolla saadaan eliminoitua jousen kuoleentumisesta johtuva jousen "madaltuminen". Näillä levyillä haetaan kaikki venttiilien jouset oikeaan korkeuteen/mahd. lähelle yhtenäistä korkeutta. Jahka jouset on passailtu kohdilleen niin koneisto kasaan ja rakotulkilla mitataan keinujen/painimien välys kohdilleen. Kansi ja tiivari paikoileen ja kiristys. Passataan vent.koneisto ajoituksen ja syötön kanssa kohdilleen ja todetaan ettei venttiili napsahda mäntään(koepyöritystä kampuran päästä, konetta ei käynnistetä) ja se on siinä, tulta pyttyyn. Jälkikiristys n. 1000 km jälkeen.
Niin, jos jouset on ihan lytyssä(shimmilevyjä menee tolkuttoman paljon) niin kannattaa harkita uusia vent.jousia.
yli 1 mm paksuudelta ei mielellään shimmejä laitella.


-- Wannabe OFF-roader --
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj-60 kytkimestä APUVA TARTTIS ttapio Tekniikka & Jutustelu 15 09.06.2007 19:03
Apuja Tarttis Tekniikka & Jutustelu 9 07.11.2006 19:09
Tarttis tehostimen MB 609 Gemari O/M/V Muut 0 31.03.2006 11:48
Nyt tarttis neuvoo, suska sj410 -85 laturi Samppa Tekniikka & Jutustelu 1 01.06.2005 22:24
Nyt tarttis vähä jeesiä Tekniikka & Jutustelu 8 29.02.2004 15:20


Sivu luotu: 02:49 (GMT +2).