|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
hj-60 kytkimestä APUVA TARTTIShoi etelän miehet kun teillä on ne kaupat lähempänä niin mistä löytyis hj60 lujempi ja pitävämpi kytkin. tuo coolerin valmistaja kertoili että lujuus kerroin kytkimissä on vain 1,5 joten varmaa on että alkaa luistaan turpottamisen ja cooleroinnin jälkeen. (tai silloin kun käyttää pumpun tohtorilla viimeistään) onko kellään tietoa noista kytkimistä tai edes lujemmasta kytkinpaketista kuin alkuperäinen. pakko mahtua ku on vihitty Edited by - ttapio on 29/05/2007 22:35:04
|
#2
|
|||
|
|||
Mites jos kokeilis vaikka hj-61.sen asetelmaa voisi olla jäykempi.
|
#3
|
|||
|
|||
Sellainen tuli mieleen, että HJ:n kytkinakselin uritushan on käsittääkseni sama kuin esim. Chevyn pikkulohkossa, joten tämmöisen perään löytyvää virikytkintä (esim. Nascareissa käytetty monilevykytkin?) voisi pienellä vauhtipyörän poraamisella ja ehkä sorvaamisella koettaa sovittaa sinne.
Ainakin se uritus on sama kuin FJ:ssä, joten sellaiseen sopivia paranneltuja kytkimiä ja asetelmia voi koettaa ihmetellä rapakon takaa. Toisaalta myös Suomesta löytynee asetelmaa tällaiselle, jossa on kierrejouset eikä lautasjousta. Yleinen harhaluulo on, että sorvaamalla vauhtipyörästä tavaraa pois asetelman kiinnityspinnasta saisi nykyaikaisen lautasjousiasetelman puristamaan tiukemmin levyä. Lautasjousen "muljahtava" luonne on kuitenkin sellainen, että tietyllä välillä pysyy puristusvoima samana jousen asennosta riippumatta. Noita vanhempia, akselin suuntaisilla kierrejousilla varustettuja asetelmia sen sijaan saa kyllä tiukattua näin, tai vaihtamalla jousia jäykempiin, mutta se tuntuu heti poljinvoimassa. Harmi että HJ:n kytkinkoppa on niin ahdas, muuten voisi sinnekin tehdä jotain tällaista (tulossa BJ:hin kunhan aikaa kuluu tarpeeksi): |
#4
|
|||
|
|||
HDJ:n asetelma ja 61:n levy. Pitäs olla bolt on, painelaakerin korkeudesta en ole varma, HJ:n laakerilla saattaa käydä suoraan. Luulisin että 2H:n potentiaali loppuu ennenkuin kytkimestä pito. Tietysti jos joutuu maastossa paljon luistattelemaan, saa minkä vaan poltettua. Ainakaan HDJ:ssä 183hp / 452Nm ei ole mitään luiston merkkejäkään raskaan kärrin kanssa. Meinaan vasta alkaa houkuttelemaan koneesta tehoa ulos, eikä ole tullut edes mieleen että kytkin pitäs vaihtaa?
Timop Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
ellen mä o väärin ymmärtäny niin hj60 ja hj61 on sama levy... tais olla vielä hdj:ssä sama levy.. asetelmissa vaan eroo.. jos en myt ihan väärin muista.
kyllä teillä on kaikkea... |
#6
|
||||
|
||||
osta alkuperäinen hj60 kytkin ja asetelma, kyllä kestää.muistaakseni hdj:hin sai jotain heavy dyty asetelmaa.
|
#7
|
|||
|
|||
Ei ole ainakaan toyotan varaosa numeron mukaan sama levy
__________________________________________________ ___________ Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Creapy 35"+BL, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system |
#9
|
|||
|
|||
Saksasta tai suuren veden takaa voisi löytyä.
On vissin sama laatikko hyvin pitkälle kuin HDJ:ssa Suomessa noita on todella vähän. Kai se jotain kestää. __________________________________________________ ___________ Toyota HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Creapy 35"+BL, TML12000,TMLCompr., 24V and 12V system |
#10
|
|||
|
|||
Kai ne levyt periaatteessa samanlaisia on ominaisuuksiltaan, 60 ja 61 sama boori, mutta HDJ ja myös HZJ on omansa. Navan jousituksessa voi mahdollisesti olla jäykkyyseroja.
Asetelmat on näissä kaikissa kiinnityksiltään vaihtokelpoisia ja muistaakseni jousilautasen korkeus likimain sama. Lautasjousen jäykkyydessä voi tietysti olla eroa, ja jos on, luulisi turbomalleissa olevan jäykimmät. Olen kyllä samaa mieltä siinä, ettei 60:n kytkinkään ole sieltä heikoimmasta päästä. Timop Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
mulla alko tuo hj 60 kytkin haiskahtaan kun runttasin kunnolla kaasua olin lumessa kiinni ja jauhatin tyhjää kunnes tuli kesämaa näkösälle, enkä luistattanu mutta se on kyllä tarvikepaketti, mutta tuo hdj mallin kytkin kiinnostaa,täytyy alkaa siitä kai tekeen jos ei löydä tomaattia suomesta.
pakko mahtua ku on vihitty |
#12
|
|||
|
|||
Ilmeisesti siis 61:sen kytkinlevy ja asetelma sopivat 60:seen ja ero on paineasetelman jäykkydessä? Onkos kukaan laittanut 61:sen kytkinpakettia 60:seen ja miten jäykäksi kytkin on muuttunut, kun 61:sessä taitaa olla se tehostin kytkimelle. Antakkee apuja ymmärtämättömälle! Seachilla en löytänyt vastausta. Onkos kellään tietoa mitä maksaa alkuperäinen 60:sen kytkinpaketti?
Edited by - HJ65_85 on 08/06/2007 20:09:26 |
#13
|
|||
|
|||
centerforcelta löytyy riittävän järeä kytkin... maksaa kylläkin.. tiedän hemmon jolla mikään muu ei riittäny bj:ssä...
Note! This message was posted anonymously! |
#15
|
|||
|
|||
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
patrol kytkimestä | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 24.06.2007 20:18 | |
Pajeron kytkimestä! | ases | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 02.12.2006 17:43 |
Mitsun kytkimestä | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 31.10.2006 09:52 |
apuva mazan koneen tietoihin tarttis kovasti | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.09.2005 12:16 |
BJ tojon kytkimestä | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.09.2003 08:32 |