Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 09.10.2016, 12:01
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ite tuli ajettua kahdella uusikoppasella Grand Vitaralla yhteensä about puoli miljoonaa kilsaa. Jos niitä vielä saisi kaupasta niin alla olisi kolmas. Parhaat autot mitä mulla on koskaan ollut. Pensaa kuluu kymppi tai vähän reilu satasella ja muutenkin huoltokustannukset on sitimaasturitasoa. Muuta huonoa en just nyt keksi.
+1

Ainoat huonot puolet näissä on tosiaan nuo mitä mainitsit. Varaosien saatavuus tarvikkeena on Suzukeihin melko huonoa, ja jos jotain saa niin tuurilla se osa jopa sopii paikoilleen. Jotkut varaosat ovat alkuperäisenä melko reippaasti hinnoiteltu, mutta taitaa suurin osa kuluttajista tilata muutenkin osat ulkomailta.
Suodattimet yms. pienet huolto-osat ovat olleet järkevästi hinnoiteltuja alkuperäisenkin, tosin poikkeuksiakin löytyy.

Jos tällaista uudempaa GV:tä aikoo hankkia bensakoneella, niin mikäli budjetti antaa myöten, on 2,4l moottori huomattavasti mukavampi menijä kuin 2l.

Dieseliä en voi suositella kestävyyden kannalta, vaikka omasta mielestäni renun moottori on miellyttävä käytökseltään.

Jos bensankulutus on hankinnan este ja miettii dieseliä, kannattaa ottaa huomioon että sen minkä kulutuksessa säästää, maksaa monin verroin enemmän diesel moottorin korjauskustannuksissa
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 09.10.2016, 12:59
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ranskalaiset on huonossa maineessa, saattaa olla menneisyyden peruja.
Sitikoissa arvon aleneminen on aika huimaavaa, ainakin jos nettiauton pyyntihintoja on uskominen. Mutta olisko ne niitä ainoita automerkkejä mitkä on käytettyinä oikein hinnoiteltuja?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onkohan ideaa? Luulen että 95%:sti porukka ajelee 95:lla näillä, vaikka Toyotan suositus onkin käyttää 98:ia 95:n etanolipitoisuuden vuoksi.
Toimii ihan samalla tavalla 95:lla kuin 98:llakin. Odotan vieläkin tossa '96 Corollassa, että jostain joku letku sulaisi tai jotain, vaan ei ole vielä tapahtunut.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 09.10.2016, 13:35
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Minkäsmoinen peli on sellanen 2000-luvun alun Väyrys Mersu 320 cdi suoralla kutoskoneella?

Mieleen tulis, että farmarimallin sais rekattua pakuksi, perinteisellä automaatilla jaksas kärryn vetotehtävissä lähteä liikkeelle ja myös peruuttaminen sujuisi.

Ruostetta noissa on aika paljon, mutta sitä mä olen aika rivakka korjaamaan. Yksi ihmetyksen aihe on kun näyttävät niin matalilta, että ihan kuin olisivat madallettuja. Saakos tollasesta millään sen korkusta, että sopii nelivetomiehen tottumuksiin, että voi ajella normaaleja maaseututeitä ja mökkiteitä?

Onko tollasessa jäljellä mitään siitä samasta selkeydestä tekniikassa, jota oli w123 Mersussa?
Velipojalla on tuon ikäluokan ässämersu juuri tuolla koneella. Mulla taas on W123:nen. Yhteistä niillä on tähti keulassa... Omaani en ole mitään muuta korjaamolla teettänyt kuin pyöränkulmien säädön. Kun ässään tulee vikaa, mikä ei muuten ole ihan harvinaista, mulla ainakin menee sormi suuhun. Kai niitäkin oppisi korjaamaan, kun viitsisi perehtyä. Mulla on röntässä varmasti enemmän alkuperäisiä osia alustassa, vaikka kilometrejä on yli tuplasti ja ikää 20 vuotta enemmän. Kovilla pakkasilla se ihan suosiolla lainaa auton, eikä yritäkkään ässää käymään. Toimiessaan on kyllä kaikinpuolin mukava auto, mutta luotettavuus aika heikkoa. Varmaan väyrysessä ei ole kaikkia samoja vikoja, mutta onhan niissä paljon yhteistä.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 09.10.2016, 13:48
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.018
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Velipojalla on tuon ikäluokan ässämersu juuri tuolla koneella. Mulla taas on W123:nen. Yhteistä niillä on tähti keulassa... Omaani en ole mitään muuta korjaamolla teettänyt kuin pyöränkulmien säädön. Kun ässään tulee vikaa, mikä ei muuten ole ihan harvinaista, mulla ainakin menee sormi suuhun. Kai niitäkin oppisi korjaamaan, kun viitsisi perehtyä. Mulla on röntässä varmasti enemmän alkuperäisiä osia alustassa, vaikka kilometrejä on yli tuplasti ja ikää 20 vuotta enemmän. Kovilla pakkasilla se ihan suosiolla lainaa auton, eikä yritäkkään ässää käymään. Toimiessaan on kyllä kaikinpuolin mukava auto, mutta luotettavuus aika heikkoa. Varmaan väyrysessä ei ole kaikkia samoja vikoja, mutta onhan niissä paljon yhteistä.
Mua jo väsyttää opetella ihan erilaisten autojen korjausta varsinkin kun noihin henkilöautoihin on hankala ulkosalla ryömiä alle. w123 remontit opettelin yli 20 vuoden aikana. Siitä jäi mulle yhtenä asiana mieleen kuitenkin mikä pitäs olla paremmin jatkossa, minkämoinen peli pitää hommata, että pystyy myös takaperin liikkumaan kärryn kanssa normaaleissa paikoissa, joissa myös ylämäki mahdollinen?

Mul oli w123 manuaali 300 dieselin kanssa 3,07 perällä vaikeuksia jo n. 1000 kilon kärryn kanssa taaksepäin pääsemisessä. Pienessä ylämäessä pedaali oli todellakin syvällä ja saatta mul kärry joskus 2000 kiloa painaa.

Kiinnostaa mikä tavallinen käyttis toimis myös takaperin kärriajossa? Ihmettelen vähän tässä suhteessa myös kun hommasin Jumpperin, se jaksaa kyllä mennä etiäpäin, mutta pakki on vääränlainen työkäyttöön. Hiluxi on tässä mielessä ollut kunnollinen.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 09.10.2016, 15:32
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Jos tällaista uudempaa GV:tä aikoo hankkia bensakoneella, niin mikäli budjetti antaa myöten, on 2,4l moottori huomattavasti mukavampi menijä kuin 2l.
Varsinkin automaattilaatikon kanssa ehdottomasti kannattaa investoida 2.4 litraseen koneeseen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 09.10.2016, 22:03
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Oisko tuollaisesta J120 land cruiserista torpan ainoaksi käyttöautoksi?

Jos myis nykysen 80 LC:n ja S-mersun pois ja laittas tuollasen 120 LC:n tilalle.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 09.10.2016, 22:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Thumbs up

^ Olispa hyvinkin, suuttimet kun selvität että ovat kunnossa niin jokseenkin huolettomia pelejä. Jarrusatulat kannattaa myös herkistellä vaseliinin kanssa, etusten männät ruukaa jumia kuivuuttaan kun ruostuvat.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 10.10.2016, 07:51
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

J120:n Suutinvioista ja noista jarrusatuloista olen lukenutkin.
Miten tuon voimansiirto ja automaattiloota kestää kilometrejä?

Onko 120kw 122kw mallien kulutusero niin suuri kuin jutuissa puhutaan? 1-1,5l/100km.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 10.10.2016, 16:35
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
J120:n Suutinvioista ja noista jarrusatuloista olen lukenutkin.
Miten tuon voimansiirto ja automaattiloota kestää kilometrejä?

Onko 120kw 122kw mallien kulutusero niin suuri kuin jutuissa puhutaan? 1-1,5l/100km.
Olisko se ero neljä- ja viisivaihteisen automaatin välillä?
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 10.10.2016, 17:07
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Varmastikkin on.

Miten nuo lie menee... on 120kw 122kw ja 127kw konetta. Nettiautoa selatessa -04mallia on kaikilla noilla koneilla
Nelivaihteinen automaatti on kuitenkin vain tuossa vanhimmassa 120kw mallissa.

Mites sitten levikkeet?
Haeskelin tuohon sopivia rengaskokoja niin jossain luki että levikkeeliseen menee joku tietty koko ja levikkeettömään taas joku toinen.
Minusta nuo kaikki nettiauton 120:t näyttää pyöräkaarista ihan samanlaisilta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Koti-HiFi 2000-luvulle, mitä eteen ? Porvoon Hilma Chit-Chat 23 20.06.2015 10:45
HJ61, käyttöauton siistimistä. aahoo86 Maasturiprojektit 36 01.04.2014 16:14
Käyttöauton entisöinti.... Castrol Maasturiprojektit 8 17.03.2012 19:54
käyttöauton hankinta! nyyberö1 Chit-Chat 3 19.03.2010 12:19
Käyttöauton koeajopäivä Jyväskylän Laajavuoressa adv Tapahtumat 1 12.12.2005 13:46


Sivu luotu: 15:26 (GMT +2).