Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Käyttöauton päivittäminen 2000 luvulle (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=146807)

vellihousu 07.10.2016 16:58

Käyttöauton päivittäminen 2000 luvulle
 
9 vuotta on käyttis mitsu hienosti toimittanut käyttöauton virkaa, nyt oon aatellut ihan mahottomaksi ruveta ja päivittää auton 2005 -->.
Tuntuu vaan että mitä enemmän merkkipalstoja lukee, niin kaikki on hanurista.
Vag. Jakoketjut, öljynsyönti, laatikot. Bmw. Öljynsyönti ja jakoketjut.
Eli mikä bensa kosla raadin mielestä kannattaa hoitaa?

tjl 07.10.2016 17:35

Avensis.

bluevan 07.10.2016 17:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tjl (Viesti 1319562)
Avensis.

Toyotaa on aika vähän näkynyt remonttihallissa esim.nuo anjovikset ja yarikset tuntuu kummasti toimivan pelkällä huollolla..

vellihousu 07.10.2016 18:24

Vaimolla on tosiaan käyttiksenä anjovis (2004) öljypoltin. Muuten on kyllä toiminut ärsyttävän hyvin, paitsi toi öljynsyönti.
En vaan tahtois niin järkiautoa. Fantasiana olis focus st, mut niitä ei niin hirveesti liiku.

hiluvitkutin 07.10.2016 18:48

onhan tojot ihan luotettavia.
volvokaan nyt kovin paha oo

vartiainen 07.10.2016 19:07

Vikoja taitaa olla kaikissa. Itellä hajos -03 avesta syyläriä ja suutinta jo 130tkm, kaverilla meni samanlaisesta juuri ilmastoinnin kompura, leikkas kiinni ja kauhee sotku. Siirryin Volvoihin, omat vikansa niissäkin mutta enemmän tehoa ja sitä myöden hauskempia pelejä. Volvossa hyvät penkit mun makuun ja geartronikki hyvä automaatti. Bensaa menee varsinkin turboissa, mutta ei öljyä..,

MiKo 07.10.2016 19:11

Paitsi Volvon neliveto on paska.. Tai ainaki heikko booriholkki.

vartiainen 07.10.2016 19:18

Totta, volvon nelivetoon en koskisi. Mutta nelivetoa ei vissiin oltu hakemassakaan?

Pertsi 07.10.2016 19:23

Kia magentis toinen korimalli. Hinta-laatu-tila-ajokilometrisuhde on parempi kuin hyvä.

vellihousu 07.10.2016 21:32

Audin vanhemmat nelivedot kyllä kiinnostais, ennen tfsi sukupolvea. Muuten ei olis mitään poltetta vaihtaa autoa, mutta tohon vanhaan sotaratsuun on muutamia osia mitä pitäis vaihtaa eikä niitä saa kun timanttitiskiltä. Tuntuu jotenkin hölmöltä ostaa osia mitkä on monta kertaa kalliimpia kun koko kosla.

AVRO 07.10.2016 21:56

Kalliiksi se uudemmankin hankinta tulee, huonolla tuurilla v£tun kalliiksi.
Vaikkei sitä kysyttykään, niin jos vaan nukkuis vielä pari yötä ja pohtis sit asiaa uudelleen?

Ainut, ainakin melkein, asia mikä omallakohdalla autokaupoille lähtöä edesauttaisi on mittavat ruostevauriot. Käyttöautossa.
Joskus se autokuume iskee ja silloin tulee kyllä kovin mietittyä mitä sillä sijoitetulla rahalla lopulta saa enemmän kuin sillä vanhalla luottokiiturilla ajaessa.

pee 07.10.2016 22:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MiKo (Viesti 1319580)
Paitsi Volvon neliveto on paska.. Tai ainaki heikko booriholkki.



... jos pikkurillin "vahvuinen" holkki tekee nelivedosta paskan, niin mitä muut viat sitten saakaan aikaan :D


tuo kulmavaihteen holkki / akseli on toki huomioitava, mutta melko harmiton vaiva vs. moni muu, syvempää innostumista vaativa ominaisuus, tietyissä merkeissä

MankoLJ 07.10.2016 22:39

Pomppasin vähän aikaa sitten 2002 luvulle käyttöautossa, ennen oli HZJ Cruiser ja sen jälkeen ikiliikkuja Carina.
Volovo s60 D5 manuaali tuli tilalle. Ikiliikkuja nimitys hävisi samalla?
Vesipumppu narahti heti alkuun niin tein ison huollon, eli kaikki liikkuvat hihnapuolella ja suodattimien puolella.
Pirun hyvä ajaa, hyvät jakkarat, suht hiljainen, tehoa riittää ja kuluttaa 6-7 l sataselle.
Öljyä se näyttää vievän vähän, hirveesti kaikkia vikaantuvia sähköhärpäkkeitä(ei oo aikasemmin ollut mukavuuksia) ja suurin ärsytys kuuluu kaksoismassavauhtipyörän puolelta, "marakassi" ääni kuuluu.. Eli se leviää sieltä varmaan ajankanssa?

Repro 07.10.2016 22:40

Itse ajatellut vetää villin kortin esiin ja ostaa seuraavaksi Citroen C5 dieselin, kukaan ei ole osannut esittää faktoja huonoista puolista.
Tämän hetkinen Opel Astra H on kyllä ollut ihan miellyttävä kulutuksen suhteen, mutta uudempaa tekisin mieli.

turakki 07.10.2016 22:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1319615)
Itse ajatellut vetää villin kortin esiin ja ostaa seuraavaksi Citroen C5 dieselin, kukaan ei ole osannut esittää faktoja huonoista puolista.
Tämän hetkinen Opel Astra H on kyllä ollut ihan miellyttävä kulutuksen suhteen, mutta uudempaa tekisin mieli.

Samaapa olen harkinnut rouvalle. Plussaa: halvempi kuin autot. Miinuksia: vaikea myydä. Oikeasti tuossa lienee kohtuullisen luja kone. Purkureilta löytynee osiakin.

vexi4x4 08.10.2016 09:38

Appiukon sitikkafanaattisuutta seurannu nyt sivusta 12vuotta ja ei ne oo erityisen huonoilta vaikuttanu. Xantioita ja c5 sia sillä on ollu ja yhessäkään ei oo ollu mittään "isoo vikaa". Enimmäkseen viat ollu sähkövikoja.

Heguli 08.10.2016 13:11

Ranskalaiset on huonossa maineessa, saattaa olla menneisyyden peruja. Ite olen katellut jälkikasvulle käytettyä C1:stä.

tekniikkamies 08.10.2016 13:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 (Viesti 1319647)
Appiukon sitikkafanaattisuutta seurannu nyt sivusta 12vuotta ja ei ne oo erityisen huonoilta vaikuttanu. Xantioita ja c5 sia sillä on ollu ja yhessäkään ei oo ollu mittään "isoo vikaa". Enimmäkseen viat ollu sähkövikoja.

Huomannu, että siinä missä vanhemman tyylin autoissa sähköviat ei vaikuttanut kovin pahasti ajamiseen ellei virta lopu kokonaan, nykyiset autot on tehty sähkösysteemien varaan. Siksi siis sähkövikojen harmillisuus on isompi.

Vanhoissa vehkeissä pystyi heittämään pois huonon sähköosan ja laittamaan tilalle paremman, uudemmassa kaikki on osa systeemiä, jossa osien yhteensopivuudella suurempi merkitys.

perkei 08.10.2016 15:00

No vaikkei sitä kysyttykään, niin miehän tein just päinvastoin viime vuonna. Eli päivitin 2005 käyttöauton takaisin 90-luvulle. Enkä ole katunut.
Jotenki vaan kun ei näis nykyautoissa ole mitään sielua, eikä munaa, niissä on vaan airbag-valo ja moottorin vikavalo ja merkkihuolto-yhyy ja voi plääh.
Mie oon ajanu siis 1996 vuoden pikkuruisella Corollalla (josta maksoin 900€) nyt 50 000km ja on ollu varmaan elämäni halvimmat ja huolettomimmat kilometrit, vaikka sinne menee sitä kalliimpaa bensaa. Ja tulihan tolla 80-lukulaisella maasturillakin pärryyteltyä 20 000km, eikä siinäkään kyllä vikoja tullut ajamalla ulos, mitä nyt kiisseliä meni tietty jonkun verran.
Jos tästä nyt uudempaan vielä siirtyis, ja kai mie joskus siirrynkin, niin ehkä sit joku 2000 vuosimallinen pikkucorolla, tai ehkä voisin Anjovistakin harkita, kai sitäkin saa viistoperseellä. Tai jos pitäis Tojota hylätä niin ottaisin varmaan Nissan Juken, ihan siks että on se ainaki ihan eri näköinen kun noi muut. Tai ehkä joku Kian kolmeovinen, onko se Ceed. Mut en mie tiiä. Jotenki vituttaa nää nykyautot ihan suunnattomasti, koitan pysyä 80-90-luvulla niin kauan kuin voin. Ja sit kun en enää voi, niin joku pieni ja yksinkertanen kolmeovinen, missä on mahdollisimman vähän mitään vitun sähköhimmeleitä.

kingfisher 08.10.2016 15:11

uutta kiesii eukolle
 
Mun vastauksen toi vellihousu tietääkin joten jokeri kortti pöytään. On tässä katteltu kanssa emännälle uutta menopeliä ja on ruvennut kiinnostamaan noi 2006 ja sitä uudemmat Suzuki grand vitarat onkos niistä jollain huonoa sanottavaa kun ei oo vielä sellasta kuullut. Ja Eki kyl me niitä ranskalaisiakin tutkaillaan on ne vaan hjyviä myös ilman ketsuppia.

Ex_inkkari 08.10.2016 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vellihousu (Viesti 1319557)
9 vuotta on käyttis mitsu hienosti toimittanut käyttöauton virkaa, nyt oon aatellut ihan mahottomaksi ruveta ja päivittää auton 2005 -->.
Tuntuu vaan että mitä enemmän merkkipalstoja lukee, niin kaikki on hanurista.
Vag. Jakoketjut, öljynsyönti, laatikot. Bmw. Öljynsyönti ja jakoketjut.
Eli mikä bensa kosla raadin mielestä kannattaa hoitaa?

MK3 Mondeo ainakin antanut hyvän kuvan itsestään jos löytyy vähän ajettu yksilö.

Heguli 08.10.2016 15:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kingfisher (Viesti 1319684)
Mun vastauksen toi vellihousu tietääkin joten jokeri kortti pöytään. On tässä katteltu kanssa emännälle uutta menopeliä ja on ruvennut kiinnostamaan noi 2006 ja sitä uudemmat Suzuki grand vitarat onkos niistä jollain huonoa sanottavaa kun ei oo vielä sellasta kuullut. Ja Eki kyl me niitä ranskalaisiakin tutkaillaan on ne vaan hjyviä myös ilman ketsuppia.

Ite tuli ajettua kahdella uusikoppasella Grand Vitaralla yhteensä about puoli miljoonaa kilsaa. Jos niitä vielä saisi kaupasta niin alla olisi kolmas. Parhaat autot mitä mulla on koskaan ollut. Pensaa kuluu kymppi tai vähän reilu satasella ja muutenkin huoltokustannukset on sitimaasturitasoa. Muuta huonoa en just nyt keksi.

vellihousu 08.10.2016 19:55

Juu, kyl täs on ollu usko koetuksella kun kuvitteli et saksalaiset premium merkit on laadukkaita. Santtu, ehkä mä en vielä niin hullu oo että uskon ranskalaiseen.
Mullahan on nyt semmonen tilanne, et appiukon kaveri on rinkulamerkin autokaupassa töis. Lupas ilmotella jos tulee jotain vaihtareita jotka on liian hyviä jobbareille mut ei kelpaa rinkulaliikkeeseen.
Kiva kun tää aiheuttaa keskustelua laidasta laitaan.

tekniikkamies 09.10.2016 10:46

Minkäsmoinen peli on sellanen 2000-luvun alun Väyrys Mersu 320 cdi suoralla kutoskoneella?

Mieleen tulis, että farmarimallin sais rekattua pakuksi, perinteisellä automaatilla jaksas kärryn vetotehtävissä lähteä liikkeelle ja myös peruuttaminen sujuisi.

Ruostetta noissa on aika paljon, mutta sitä mä olen aika rivakka korjaamaan. Yksi ihmetyksen aihe on kun näyttävät niin matalilta, että ihan kuin olisivat madallettuja. Saakos tollasesta millään sen korkusta, että sopii nelivetomiehen tottumuksiin, että voi ajella normaaleja maaseututeitä ja mökkiteitä?

Onko tollasessa jäljellä mitään siitä samasta selkeydestä tekniikassa, jota oli w123 Mersussa?

-MaTTi- 09.10.2016 11:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja perkei (Viesti 1319682)
vaikka sinne menee sitä kalliimpaa bensaa.

Onkohan ideaa? Luulen että 95%:sti porukka ajelee 95:lla näillä, vaikka Toyotan suositus onkin käyttää 98:ia 95:n etanolipitoisuuden vuoksi.

Itse aiheeseen: 2000-luvulla autot lähentyneet toisiaan luotettavuuden suhteen, etenkin tällä vuosikymmenellä, mutta kyllä siellä jyvät akanoista erottuu kun on vähän saatu ikää ja kilsoja pohjalle.

Useat henkilömallin Tojotatki kasattu Englannissa, Ranskassa ja Turkissa, osa osista on jotain paikallista alihankintaa. On Valeon sähköosaa (made in france) ja Magneti Marellon umpioo (made in italy), ei se vaan oo sama mitä japanilainen laatu. Englantilaisista kurkkupurkeista sulatetut tukivarretkin ruostuneet puhki jo reilun 10-vuotiaista.

Mut Toyotan ottasin silti ite, mut ykköskoppasista Avensiksista en tykkää, enkä viimesistä brittikarinoista.

^ Tekniikkamiehen viimeiseen lauseeseen: ei, tai no ehkä kardaani.


Sivu luotu: 05:49 (GMT +2).