Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2016, 17:32
romuko romuko ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.05.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 8
Perusasetus

Kannattaa ton penkin korjausta kysyä nokian verhoomosta joitakin mersun penkkejä siellä korjauttanut jos ei liian kaukana

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2016, 19:36
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Moottori maksoi purkaamossa lopulta 2200e. Siihen sai toimintatakuun. Hintapyynti oli parisataa korkeampi, kilometrejä mittarissa 300tkm. Tuo on tosiaan OM606.962 eli tehdastekoinen turboversio W210 E-mersun keulilta. Purkaamoista etenkin noita vapari 606 koneita saa ihan sopiviin hintoihin. Yksityisillä 606 turbokoneiden hinnat alkaa noin tonnista mutta koneissa kilometrejä on tyypillisesti puoli miljoonaa.

Harkitsin itekin ensin 603 turbokonetta mutta olen tullut siihen johtopäätökseen että ne on jo liian huonokuntoisia (en löytänyt ehjää mistään ja muilla on ollut samoja ongelmia). Kannet halki, laakerit vaihtokunnossa ja pytyissä rotansyömää tms. Vaparit on tietty asia erikseen mutta niistä ei taas ole turbokäyttöön. Noilla koneilla on takana jo niin paljon kilometrejä ja kovaa huolimatonta käyttöä että se on tehnyt tehtävänsä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.10.2016, 09:09
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Remonttia taas jatkettu. Ebaystä löyty Saksasta ehjä ja täydellinen dieselmallin tankki, joka tuli ährättyä paikoilleen. Tankki on hiukan eri mallinen kun bensassa, siinä on myös tilaa pakoputkelle tankin yläpuolella, pohjassa ei ole mitään ruiskupumppuja ja koko tankin imusysteemi on erilainen:



Tankin orkkis suojapelti täytyy vielä sepittää paikoilleen.

Kääntöpäät ja navat tuli kasailtua etuakseliin paikoilleen. Laakerivälyksen säädön tein noilla Ippe69:n antamilla ohjeilla. Täytyy vielä tarkistaa välykset kunhan pääsen ajamaan tuolla pätkän, laakerit eivät olleet mitään helpoimpia säätää. Kääntöpäät oli täysin tyhjät rasvasta, pumppailin tuollaista halvinta yleisrasvaa molemmille puolille n. 700g.




Maalattu vakaaja paikoilleen uusilla kumeilla, josko ei kolisisi enää...


Otin jumittuneet etusatulat käsittelyyn. Toimivimmaksi konstiksi jumittuneisiin mäntiin osoittautui ruosteisen männän painaminen aivan pohjaan, suojakumit pois ja puukolla vaan raaputtelemaan sylinteristä ruosteinen "kaulus" pois jolloin mäntä tulikin jo nätisti pihalle. Sitten vaan vesihiomapaperilla ruosteet sylinteristä pois ja uus mäntä tiivisteineen paikoilleen. Yhden männän jouduin hajottamaan paikoilleen että sain sen irti. Olkaa kärsivällisiä noiden satuloiden kanssa, rauhassa vaan liottelee irrotusöljyllä, lämpö auttaa myös. Jo tommosella pikkutoholla saa ihmeitä aikaan eikä pultit katkea satulaan. Ebaysta löyty 78e hintaan korjaussarja kahdelle Perrot satulalle sisältäen uudet männät (8kpl), pölysuojat (8kpl), mäntien tiivisteet (8kpl) ja satulan puolikkaiden välissä olevat o-renkaat (2kpl). Hapertuneet jarruletkut vaihtui uusiin, ja tein samalla uudet jarruputket tuohon letkun ja satulan välille.








Kojelauta tuli jonkinlaisen ahaa-elämyksen seurauksena purettua kesällä pois kun siistin noita sähköjä samalla joten kasailin sen takaisin ja pistin samalla sisustaa takas nippuun. Kuskinpenkistäkin tuli yllättävän hyvä kun heitin tuon vanerin ja lisäpehmusteet tuolta kuuseen jolloin penkin verhouksen sai taas kunnolla kiinni.






Koneesta tuli otettua savut. Nätistihän tuo naputtelee. Putsarinjalan vaihdoin vielä vanhasta moottorista niin sain öljynjäähdyttimen putket sopimaan suoraan. Nuo 606 koneet ei tahdo aina alkaa kierrättämään öljyjä jos putsarinjalka ja öljypohja on ollut irti, mutta kun löysää pultit putsarinjalan ja lohkon välistä ja käyttää niin kauan että öljy lentää raosta ja sit pultit kii, niin saa öljynpaineet nousemaan kun öljypumppu työntää ilmat pois pumpun ja takaiskuventtiilin välistä.



Tuosta sitä täytyis sit jatkaa. Seuraavaks täytyy rakennella ahtoputket ja välijäähdytin systeemi uusiks ja tehdä uus pakoputki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2016, 09:59
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

Hienoa settiä.

Geen kausihuolto.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2016, 21:34
sms1878:n Avatar
sms1878 sms1878 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.04.14
Sijainti: Saarijarvi
Viestit: 115
Thumbs up

good job
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.10.2016, 19:16
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Siistiä työtä. Jarrumäntien irroitukseen vielä vinkki, rasvaprässin letku käy jarruletkun kierteeseen. Sillä saa sellaisen paineen, että ruosteisempikin mäntä lähtee liikkeelle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2016, 19:02
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus



Viikonloppuna tuli taas kasailtua autoa....oli niin nätit syyskelit että oli pakko nilkuttaa auto tyhjäkäynnillä ilman kaasuvaijeria hallista pihalle ja fiilistellä hetki Eiköhän tuosta vielä joskus saada toimiva laite.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miehen kolme elämää timmy Chit-Chat 2 07.05.2010 18:00
Elämää suurempi huijaus Raivo Elämää suuremmat huijaukset 2 20.03.2008 19:54
Kohti seuraavaa elämää bono Rakas Päiväkirja 9 09.02.2006 20:52
Koiran elämää Ipe64 Chit-Chat 53 25.07.2005 15:50
Elämää Marsissa... Gazza This And That 0 29.05.2002 09:19


Sivu luotu: 04:59 (GMT +2).