Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.08.2016, 18:22
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Mie olenki miettiny, että miten saisin Geehen kunnollisen ilmanoton/putsarin. Tällähetkellä on vain vapaavirtaussuodatin suoraan turbossa. Oikea puoli on niin täynnä tavaraa, ettei sinne mitään sovi, enkä keksinyt mistä saisin putken vedettyä vasemmalle puolelle. Pitää huomenna lähteä ostamaan viemäriputkea

Koneen osalta mulla oli aikalailla sama vikalista, näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt vaihtaa 606 tilalle...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.08.2016, 18:46
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Mie olenki miettiny, että miten saisin Geehen kunnollisen ilmanoton/putsarin. Tällähetkellä on vain vapaavirtaussuodatin suoraan turbossa. Oikea puoli on niin täynnä tavaraa, ettei sinne mitään sovi, enkä keksinyt mistä saisin putken vedettyä vasemmalle puolelle. Pitää huomenna lähteä ostamaan viemäriputkea

Koneen osalta mulla oli aikalailla sama vikalista, näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt vaihtaa 606 tilalle...
Tuo viemäriputki viritelmä oli kyllä sellainen että en semmoista enää hevillä autooni laittaisi. Varsinkin sen jälkeen kun putsarikotelon käytti irti ei ollut enää mitään varmuutta siitä miten moni putkiston n. 15 liitoksesta vuotaa. Imuputki meni myös verrattaen alhaalta joten epäilytti hiukan miten sen kanssa käy jos autolla rypee huolella jossain. Mut tuo putsari homma on haastava Geessä ja itelläkin mietinnässä miten sen toteutan aikanaan.

606 päätyminen ei ollut itelle vaikea ratkaisu, tuo 603 oli niin lohduttomassa kunnossa ja mulla on muutenkin hyvät kokemukset tuosta koneesta 124 kopassa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.08.2016, 20:28
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Sopiiko suutinputket mekaaniseen pumppuun suoraan?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2016, 20:56
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lauri a. Näytä viesti
Tuo viemäriputki viritelmä oli kyllä sellainen että en semmoista enää hevillä autooni laittaisi. Varsinkin sen jälkeen kun putsarikotelon käytti irti ei ollut enää mitään varmuutta siitä miten moni putkiston n. 15 liitoksesta vuotaa. Imuputki meni myös verrattaen alhaalta joten epäilytti hiukan miten sen kanssa käy jos autolla rypee huolella jossain. Mut tuo putsari homma on haastava Geessä ja itelläkin mietinnässä miten sen toteutan aikanaan.
En minä vakavissani viemäriputkea aikonut käyttää. Yleensä olen tee-se-itse-pakoputken osista hitsaamalla kasannut imu/ahtoputkia. Väliin tarvittava määrä silikoniletkuja hyvillä lemmareilla kiristettynä. Mutta tuo reitti voisi olla ratkaisu. Jonkinlainen tila olisi siinä, missä sinullakin on suodatinkotelo, mutta se kyllä tekee konehuoneesta ahtaan. Kävi mielessä, että onnistuisiko lokasuojan sisään putsarin laittaminen. Jos se imisi ilmaa sieltä mistä alunperinkin, niin siihen olisi helpohko rakentaa vielä snorkkeli jatkoksi ilman peltien rei'ittämistä. Ei siksi, että olisin niin syvälle menossa, mutta rengas heittää rapaa aika paljon alkuperäisen imupaikan kohdalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.08.2016, 09:13
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Juu suutinputket sopii mekaaniseen suoraan ilman sen kummmempia virityksiä. Pumpun takakannakkeen joutuu vaihtamaan 603 koneesta eli samasta mistä pumppukin on peräisin.

Jotain turattu tämänkin projektin tiimoilta, vaihtelin etuakselin pitkittäisten tukivarsien kaikki puslat uusiin, olivat jo sen verran huonossa hapessa kun monttuun ajaessa kuului kolinaa etuakselilta.








Tuo puslanvaihto oli nätti homma, vakaaja ja takimmainen raidetanko vaan pois tieltä niin tukivarren pystyi irroittamaan autosta pyörät maassa. Puslasatsi tuli saksasta, 160e toimituskuluineen. Mukana on myös etu panhardin puslat jotka vaihtuu samaan syssyyn. Vakaajaan täytyy myös vaihtaa uudet kumit väljien tilalle. Bilteman prässi on kyllä jo haukkunu hintansa, yks parhaista työkaluostoksista mitä oon tehny
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2016, 09:01
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus

Panhardin puslat vaihdeltu....samalla piti nakutella tangosta isompia ruosteita irti tuommoisella Bilteman neulahakkurilla, on näppärä ja halpa peli. Noiden piikkien suhteen tuolle on tosin tullut sulkasato, enää 5 jäljellä. Mut pienet hommat onnistuu vielä


Etuakseliremppaa aloiteltu. Hommasin ebaystä tuommoisen mb hylsysatsin mitä muillakin tuntuu olevan täällä, niin saa nuo napamutterit auki ilman työkalun tekoa.




Oireena tuossa oli siis toisella puolella väljyys vetonivel-napa-yhdistelmässä. Näissä "tyyppivikana" löysälle jätetty etupyörän laakeri aiheuttaa sen että vetonivel syö navasta boorit väljäksi ja sama homma oli tässäkin.

Kääntöpää irti, melko tumman näköisiä oli rasvat tuolla sisällä




Vetonivelen suojakumit oli yllättäen riekaleina molemmilta puolilta ja vetonivelessäkin tuntui väljyyttä. Tiivisteen vastinpinta ja tuo akseliputkessa olevan pronssiholkin vastinpinta olivat molemmat hiukan kärsineen näköisiä mutta eiköhän noilla vielä ajeta. Oisko korroosio päässyt iskemään kun auto on aikoinaan seissyt useamman vuoden.



Tuossa näkyy vielä akseliputkessa oleva holkki ja tiiviste. Olivat molemmilla puolilla saman kokoisia.


Tuossa vielä havainnekuva napa-vetari-paketista

Toisella puolella oli hiukan siistimmän näköistä ja vetarin booritkin paremmassa kunnossa. Tosin navassa oli sisemmän laakerin sisäkooli pyörinyt tyhjää josta syystä napa oli hiukan väljän oloinen, vetarin suojakumi myös rikki ja vetonivelessä väljyyttä.


Yhteenvetona voisi todeta että eipä tuolla juuri ehjiä osia ollut, etuakselilla on rullattu päälle 300tkm. Poikkeuksena mainittakoon että olkatappien laakereissa ei ollut väljyyttä. Näillä näkymin taitaa mennä navat, pyöränlaakerit, vetonivelet, olkatappien laakerit ja kaikki tiivisteet uusiksi etupäässä. Josko ei tarvisi sitten olla heti aukomassa uudestaan, w124 oon joutunu pari napaa vaihtamaan kun ovat syöneet hetkessä uuden laakerit huonoksi eikä huvittais sitä leikkiä enää leikkiä. Osien hintahaarukka on jo selvillä eli sen suhteen ei pitäisi tulla yllätyksiä, laittelen hintoja vaikka tännekin sitämukaa kun saan palikkaa haalittua.


Etujarrut otin auki samalla, etusatuloista oli muutama mäntä jumissa, jätin satulat kotiin likoamaan. Jarruletkut, nuo satuloiden lyhyet jarruputket, etulevyt ja palat olivat myös vaihtokunnossa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.09.2016, 10:58
lauri a. lauri a. ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Sastamala, Finland
Viestit: 78
Perusasetus




Tuli aukaistua tuo pilalle istuttu kuskinpenkki ja jäi vähän semmoinen fiilis että kaikki kuvan "osista" tuskin ovat olleet tuolla tehtaalta saakka Melkein helpoin jos sattuis löytämään jostain ehjän penkin samalla kuosilla, tuntuvat vaan olevan kiven alla. Toki tuohon saa uutta pehmustetta kl:n kautta mut sen hinnalla (400e) keksii melkein jo jotain muutakin.

Bilteman 8mm kupariputkesta uudet polttoainelinjat auton alle


Oikeenlaiset koneenkannakkeet (280e/pari) ja uudet tukikumit (276e/pari) löyty Saksasta Ebayn kautta.



Nyt mahtuu jo turbokin paikalleen. Tilaa ei oo liikaa mut riittävästi. Vaihdoin samalla tuon 606 vakioturbon portin kellon alipainetoimisesta painetoimiseksi.

Sit olikin jo aika nostaa kamiina paikoilleen





...Ja siellä lepää




Rapsuttelin vielä noista umpiruosteisista kääntöpäistä ruosteet irti neulahakkurilla ja Pinotexiä pintaan Josko sitä pääsisi jo kasaamaan etuakselia kunhan saa osat tontille.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.09.2016, 16:36
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Mulla on vaihdettu kuskin ja vänkärin penkit keskenään. Eli huono penkki on nyt emännän ongelma
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.10.2016, 17:32
romuko romuko ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.05.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 8
Perusasetus

Kannattaa ton penkin korjausta kysyä nokian verhoomosta joitakin mersun penkkejä siellä korjauttanut jos ei liian kaukana
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miehen kolme elämää timmy Chit-Chat 2 07.05.2010 18:00
Elämää suurempi huijaus Raivo Elämää suuremmat huijaukset 2 20.03.2008 19:54
Kohti seuraavaa elämää bono Rakas Päiväkirja 9 09.02.2006 20:52
Koiran elämää Ipe64 Chit-Chat 53 25.07.2005 15:50
Elämää Marsissa... Gazza This And That 0 29.05.2002 09:19


Sivu luotu: 05:46 (GMT +2).