![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mie olenki miettiny, että miten saisin Geehen kunnollisen ilmanoton/putsarin. Tällähetkellä on vain vapaavirtaussuodatin suoraan turbossa. Oikea puoli on niin täynnä tavaraa, ettei sinne mitään sovi, enkä keksinyt mistä saisin putken vedettyä vasemmalle puolelle. Pitää huomenna lähteä ostamaan viemäriputkea ![]() Koneen osalta mulla oli aikalailla sama vikalista, näin jälkikäteen ajatellen olisi pitänyt vaihtaa 606 tilalle...
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
606 päätyminen ei ollut itelle vaikea ratkaisu, tuo 603 oli niin lohduttomassa kunnossa ja mulla on muutenkin hyvät kokemukset tuosta koneesta 124 kopassa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sopiiko suutinputket mekaaniseen pumppuun suoraan?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Juu suutinputket sopii mekaaniseen suoraan ilman sen kummmempia virityksiä. Pumpun takakannakkeen joutuu vaihtamaan 603 koneesta eli samasta mistä pumppukin on peräisin.
Jotain turattu tämänkin projektin tiimoilta, vaihtelin etuakselin pitkittäisten tukivarsien kaikki puslat uusiin, olivat jo sen verran huonossa hapessa kun monttuun ajaessa kuului kolinaa etuakselilta. ![]() ![]() ![]() ![]() Tuo puslanvaihto oli nätti homma, vakaaja ja takimmainen raidetanko vaan pois tieltä niin tukivarren pystyi irroittamaan autosta pyörät maassa. Puslasatsi tuli saksasta, 160e toimituskuluineen. Mukana on myös etu panhardin puslat jotka vaihtuu samaan syssyyn. Vakaajaan täytyy myös vaihtaa uudet kumit väljien tilalle. Bilteman prässi on kyllä jo haukkunu hintansa, yks parhaista työkaluostoksista mitä oon tehny ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Panhardin puslat vaihdeltu....samalla piti nakutella tangosta isompia ruosteita irti tuommoisella Bilteman neulahakkurilla, on näppärä ja halpa peli. Noiden piikkien suhteen tuolle on tosin tullut sulkasato, enää 5 jäljellä. Mut pienet hommat onnistuu vielä
![]() ![]() Etuakseliremppaa aloiteltu. Hommasin ebaystä tuommoisen mb hylsysatsin mitä muillakin tuntuu olevan täällä, niin saa nuo napamutterit auki ilman työkalun tekoa. ![]() ![]() Oireena tuossa oli siis toisella puolella väljyys vetonivel-napa-yhdistelmässä. Näissä "tyyppivikana" löysälle jätetty etupyörän laakeri aiheuttaa sen että vetonivel syö navasta boorit väljäksi ja sama homma oli tässäkin. Kääntöpää irti, melko tumman näköisiä oli rasvat tuolla sisällä ![]() ![]() Vetonivelen suojakumit oli yllättäen riekaleina molemmilta puolilta ja vetonivelessäkin tuntui väljyyttä. Tiivisteen vastinpinta ja tuo akseliputkessa olevan pronssiholkin vastinpinta olivat molemmat hiukan kärsineen näköisiä mutta eiköhän noilla vielä ajeta. Oisko korroosio päässyt iskemään kun auto on aikoinaan seissyt useamman vuoden. ![]() ![]() Tuossa näkyy vielä akseliputkessa oleva holkki ja tiiviste. Olivat molemmilla puolilla saman kokoisia. ![]() Tuossa vielä havainnekuva napa-vetari-paketista Toisella puolella oli hiukan siistimmän näköistä ja vetarin booritkin paremmassa kunnossa. Tosin navassa oli sisemmän laakerin sisäkooli pyörinyt tyhjää josta syystä napa oli hiukan väljän oloinen, vetarin suojakumi myös rikki ja vetonivelessä väljyyttä. ![]() Yhteenvetona voisi todeta että eipä tuolla juuri ehjiä osia ollut, etuakselilla on rullattu päälle 300tkm. Poikkeuksena mainittakoon että olkatappien laakereissa ei ollut väljyyttä. Näillä näkymin taitaa mennä navat, pyöränlaakerit, vetonivelet, olkatappien laakerit ja kaikki tiivisteet uusiksi etupäässä. Josko ei tarvisi sitten olla heti aukomassa uudestaan, w124 oon joutunu pari napaa vaihtamaan kun ovat syöneet hetkessä uuden laakerit huonoksi eikä huvittais sitä leikkiä enää leikkiä. Osien hintahaarukka on jo selvillä eli sen suhteen ei pitäisi tulla yllätyksiä, laittelen hintoja vaikka tännekin sitämukaa kun saan palikkaa haalittua. ![]() Etujarrut otin auki samalla, etusatuloista oli muutama mäntä jumissa, jätin satulat kotiin likoamaan. Jarruletkut, nuo satuloiden lyhyet jarruputket, etulevyt ja palat olivat myös vaihtokunnossa. |
#7
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Tuli aukaistua tuo pilalle istuttu kuskinpenkki ja jäi vähän semmoinen fiilis että kaikki kuvan "osista" tuskin ovat olleet tuolla tehtaalta saakka ![]() ![]() Bilteman 8mm kupariputkesta uudet polttoainelinjat auton alle ![]() Oikeenlaiset koneenkannakkeet (280e/pari) ja uudet tukikumit (276e/pari) löyty Saksasta Ebayn kautta. ![]() ![]() Nyt mahtuu jo turbokin paikalleen. Tilaa ei oo liikaa mut riittävästi. Vaihdoin samalla tuon 606 vakioturbon portin kellon alipainetoimisesta painetoimiseksi. Sit olikin jo aika nostaa kamiina paikoilleen ![]() ![]() ![]() ...Ja siellä lepää ![]() ![]() Rapsuttelin vielä noista umpiruosteisista kääntöpäistä ruosteet irti neulahakkurilla ja Pinotexiä pintaan ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on vaihdettu kuskin ja vänkärin penkit keskenään. Eli huono penkki on nyt emännän ongelma
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kannattaa ton penkin korjausta kysyä nokian verhoomosta joitakin mersun penkkejä siellä korjauttanut jos ei liian kaukana
|
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miehen kolme elämää | timmy | Chit-Chat | 2 | 07.05.2010 18:00 |
Elämää suurempi huijaus | Raivo | Elämää suuremmat huijaukset | 2 | 20.03.2008 19:54 |
Kohti seuraavaa elämää | bono | Rakas Päiväkirja | 9 | 09.02.2006 20:52 |
Koiran elämää | Ipe64 | Chit-Chat | 53 | 25.07.2005 15:50 |
Elämää Marsissa... | Gazza | This And That | 0 | 29.05.2002 09:19 |