Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2016, 20:22
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Näkisin niin että jos on vuosikatsastettu asetusmuutoksen jälkeen niin silloin siirtymäaikaa ei voi käyttää hyväkseen, jos ei ole niin silloinhan auto on ollut työnalla

Viisaammat korjatkoon.

ja kyllähän ne konttorilla kysyvät evidenssiä jos katsovat sellaista sanan lisäksi tarvitsevansa ja pyytää niitä sitten perustelemaan pykälillä todisteluvaatimukset.

__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2016, 22:04
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Mulla ei nyt mitään dokumenttia ole rakennus ajankohdasta, ei edes valokuvaa. Mutta toisaaltaan onhan tuo ihan terveellistä käydä suuntauksessa niin näkee onko auraukset sinnepäinkään.

Kuitenkin rakentaessa joutui tekemään muutoksia ohjaukseen ja aurauksen mittauksessa oli perinteinen mittanauha. Eikä se nyt tarvii kauhean pielessä mitta olla niin äkkiä ne etukumista pinnat häviää maantiellä. Ja se ei ainakaan halpaa ole.....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2016, 21:28
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Vitsi tuossa pyöränkulmien mittauksessa piilee siinä että isossa osassa henkilöautoja osa lukemista ei ole ohjearvoissa eikä niille ole säätöjä.

MItä maasturin pyöränsuuntaukseen tulee niin sihen mikä niissä merkitsee ja millä tarkkuudella, kannattaa perehtyä itse, koska jos esim. casteri on rakennusvaiheessa tällätty pieleen niin sitä eivät pysty korjaamaan suuntauksessa ja teettää töitä kotitallissakin.

Auraus on oikeastaan ainut arvo jota jäykissä akseleissa voi säätää ja siihen se rullamitta on ihan riittävä työkalu jos ei mitään 45 sarjalaisia renkaita ole alle tukkinut.

Itseläkin on töiden puolesta pääsy nelipyöräsuuntauslaitteisiin mutta rullamitalla olen säätänyt ettei tule paha mieli 0-5mm aurausta kulutuspinnasta mitattuna on toiminut kolmella mantereella
No, tarkoitus on käyttää kikkare ensimmäista kertaa 12 vuoteen kiinni vehkeissä jotta näkee onko akselit vääntyny nin paljon että tarvis korjausta suunnitella.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
pakoputki ja katsastus walle81 Tekniikka & Jutustelu 4 07.09.2014 12:21
Patrol SOA katsastus Eissä Tekniikka & Jutustelu 2 18.11.2008 20:14
SOA:n katsastus -Captain- Tekniikka & Jutustelu 31 05.05.2007 15:22
Levike ja katsastus? Tekniikka & Jutustelu 11 22.01.2006 17:33
Patrol SOA / Katsastus ??? Tekniikka & Jutustelu 1 17.08.2004 21:40


Sivu luotu: 15:07 (GMT +2).