![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Voisko olla syynä sellainen hassu fysiikanlaki, että jarrutuksessa etupyörille tulee enempi massaa ja jarrutehoa tarvitaan enemmän, kuin ilmassa riippuvilla takapyörillä..
TEMÄHIK Lainaus:
|
#27
|
||||
|
||||
![]()
Mitä ohjausosia tällasessa "Ramcharger with portals" projektissa olis hyvä käyttää?
Onko -Captain- jo ratkaissut ongelman? Orkkis vivusto ja simpukka ei oikein tuu kyseeseen kun vetotanko menee suoraan kuskin pyörään ja simpukkakin on ihan hassussa asennossa ja pitman liikkuu väärään suuntaan. |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
semmone kävi mieles simpukan suhtee et jos pitmannin kääntäs taaksepäin niin silloinhan toimis ihan oikein päin? tietty vartta saattaa joutuu muokkaa tai vaihtaa.. pitäsköhä tohon suunnitella joitain apusylinterii kaveriks? tohon tulee kuitenki 38creepyt alle (paitsi leimalle ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Mites Suomessa noi akseleiden vaihdot menee, saako risukeulaiseen leimattua suoraa akselia?
Ulkomailla näyttää olevan tehty jonkun verran noita solid-axle-swappeja.
__________________
______________________ Eat, Sleep, Jeep. Blood, sweat `n beers. |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Ainostaan silloin on mahdollista, jos mallisarjasta löytyy jäykkä akselinen. Eli taitaa Hiluxin joku tietty malli olla ainoa mihin onnistuu, muuten ei.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#31
|
|||
|
|||
![]()
Mutta entäs noissa uudemmissa harvoissa jäykkä akselisissa. Esim. uusimmat Lada Nivat, kun niissähän vissiin on viimeisissäkin malleissa jäykät akselit kummassakin päässä. Varmaan joku e-merkintä pitäisi löytyä. Joo saattoi olla vähän off-topic, mutta kysyimpähän vain. Kellään tietoa tälläisesta?
Edit: Oli nivassakin näköjään risukeula, olisi tuonkin asian voinu paremmin selviittää ennen ku tänne kirjoittelee. Viimeksi muokannut Jonzkuu : 28.02.2014 03:11 |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Hämmennetään nyt tähän vielä Unimogin akselitakin...
Mitkähän kaikki Unimogin akselit on "tieliikennekäyttöön" hyväksyttäviä? Tietysti oikean kokoisilla jarruilla ja tukivarsistoilla asennettuna. |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#34
|
|||
|
|||
![]()
No niimpäs onkin. Minun moka kun en tuota tarkistanut tarkemmin, muisteilin että Nivoissa olisi ollut jäykkä etuakseli kun koti kylässä oli aikoinaan Niva jäykällä etuakselilla, mutta siihen olikin vaihdettu toiset akselit. Se olikin pelkkä offiauto ilman kilpiä
|
#35
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#36
|
|||
|
|||
![]()
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1...79#Pidp3698144
11 § Akseliston muutokset 13 § Jarrujen muutokset |
#37
|
||||
|
||||
![]()
Tarkemman tutkailun tuloksena oli tuossa miun yksilössä myös ilmeisesti alkuperäiset ja tuo otteessa ollut korotus ehkä joillain korkeammilla blokeilla kun nuo U-pultit on varmaankin tuon 5cm liian pitkät... Tai sit oo vaa ollu edellisillä omistajilla ongelmia katsastuksen kanssa ja on siks merkattu otteeseen.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#38
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaas tätäkin ketjua välillä, mistä saa lapun Volvon porttaaliakselien akselipainoista? Kävin konttorilla ja sano et joku dokumentti pitäs olla akselimassoista?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#39
|
||||
|
||||
![]()
Mites vaikka volvon rekisteriote? Ja/tai tyyppikilpi?
|
#40
|
||||
|
||||
![]()
Useampi moottorimuutos tuli joskus tehtyä ja nuo asiat oli tiedossa..
Mut ei oo rekisteriotetta ja akseleiden kilvissä ei oo painoja yms... Edit: löyty tämmönen.... http://www.c303.de/c303-pdf/service/...n0general5.pdf
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut -Captain- : 24.09.2016 10:20 |
#41
|
||||
|
||||
![]()
en lukennu kaikkia viestiä, niin vaatiiko katsuri luovuttaja auton paperit näytille kun portaalit tyrkkää alle?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille. En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä. https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ ISORY SLCK #556 |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän katsuri haluaa nähdä akselipainot ainakin jostain virallisesta paperista
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
taas akseleista | kävikökipiäää | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 03.12.2007 14:57 |
TOYON AKSELEISTA? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 15.05.2007 07:39 |
hj 60 akseleista =? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.10.2006 12:19 |
42:sen akseleista.. | kenni | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 11.10.2006 20:43 |
hj:n akseleista | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 24.11.2005 16:57 |