Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 07.02.2014, 21:31
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Voisko olla syynä sellainen hassu fysiikanlaki, että jarrutuksessa etupyörille tulee enempi massaa ja jarrutehoa tarvitaan enemmän, kuin ilmassa riippuvilla takapyörillä..

TEMÄHIK



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
mites tuo yleensä on mahdollista et takajarrut on pienemmät ku etujarrut vaikka taka-akselimassat isommat? vai liittyks tuo jotenki siihen et etujarrujen pitää lukkiutua ennen takajarruja?

tää tuli vaa siitä mieleen et esim.vanhakoppasen läjän etujarrut riittää 1300kg painoille, ja nuo omat levyt on just semmosen malliset, et jos laittas joka kulmaan samanlaisen paketin niin eikö tuo taka-jarrujen säätöventtiili tms. hoida et takana on vähempi tehoo?
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 26.02.2014, 22:05
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Mitä ohjausosia tällasessa "Ramcharger with portals" projektissa olis hyvä käyttää?
Onko -Captain- jo ratkaissut ongelman?

Orkkis vivusto ja simpukka ei oikein tuu kyseeseen kun vetotanko menee suoraan kuskin pyörään ja simpukkakin on ihan hassussa asennossa ja pitman liikkuu väärään suuntaan.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 27.02.2014, 12:06
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OnOff Näytä viesti
Mitä ohjausosia tällasessa "Ramcharger with portals" projektissa olis hyvä käyttää?
Onko -Captain- jo ratkaissut ongelman?

Orkkis vivusto ja simpukka ei oikein tuu kyseeseen kun vetotanko menee suoraan kuskin pyörään ja simpukkakin on ihan hassussa asennossa ja pitman liikkuu väärään suuntaan.
Ei oo vielä ehditty perehtyä noin pitkälle, eilen kävin hakemassa navat koneistuksesta ja samalla kävin hakemas uudet pyöränlaakerit... ja tohon tulee sit 15" vanteet (jää viel tilaa satulan ja vanteen välii)

semmone kävi mieles simpukan suhtee et jos pitmannin kääntäs taaksepäin niin silloinhan toimis ihan oikein päin? tietty vartta saattaa joutuu muokkaa tai vaihtaa.. pitäsköhä tohon suunnitella joitain apusylinterii kaveriks? tohon tulee kuitenki 38creepyt alle (paitsi leimalle )
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 27.02.2014, 18:09
mettäparoni:n Avatar
mettäparoni mettäparoni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.09.09
Sijainti: Turku
Viestit: 92
Perusasetus

Mites Suomessa noi akseleiden vaihdot menee, saako risukeulaiseen leimattua suoraa akselia?
Ulkomailla näyttää olevan tehty jonkun verran noita solid-axle-swappeja.
__________________
______________________
Eat, Sleep, Jeep.
Blood, sweat `n beers.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 27.02.2014, 19:24
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäparoni Näytä viesti
Mites Suomessa noi akseleiden vaihdot menee, saako risukeulaiseen leimattua suoraa akselia?
Ulkomailla näyttää olevan tehty jonkun verran noita solid-axle-swappeja.
Ainostaan silloin on mahdollista, jos mallisarjasta löytyy jäykkä akselinen. Eli taitaa Hiluxin joku tietty malli olla ainoa mihin onnistuu, muuten ei.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 27.02.2014, 22:28
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Mutta entäs noissa uudemmissa harvoissa jäykkä akselisissa. Esim. uusimmat Lada Nivat, kun niissähän vissiin on viimeisissäkin malleissa jäykät akselit kummassakin päässä. Varmaan joku e-merkintä pitäisi löytyä. Joo saattoi olla vähän off-topic, mutta kysyimpähän vain. Kellään tietoa tälläisesta?

Edit: Oli nivassakin näköjään risukeula, olisi tuonkin asian voinu paremmin selviittää ennen ku tänne kirjoittelee.

Viimeksi muokannut Jonzkuu : 28.02.2014 03:11
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 27.02.2014, 22:49
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Hämmennetään nyt tähän vielä Unimogin akselitakin...
Mitkähän kaikki Unimogin akselit on "tieliikennekäyttöön" hyväksyttäviä?
Tietysti oikean kokoisilla jarruilla ja tukivarsistoilla asennettuna.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 27.02.2014, 23:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonzkuu Näytä viesti
Mutta entäs noissa uudemmissa harvoissa jäykkä akselisissa. Esim. uusimmat Lada Nivat, kun niissähän vissiin on viimeisissäkin malleissa jäykät akselit kummassakin päässä. Varmaan joku e-merkintä pitäisi löytyä. Joo saattoi olla vähän off-topic, mutta kysyimpähän vain. Kellään tietoa tälläisesta?
Jaa, minä kun muistelin että kaikki Lada Nivat on erillisjousitetulla keulalla, takana on toki jäykkä akseli ja oikein nelilinkillä varustettuna.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 28.02.2014, 03:08
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Jaa, minä kun muistelin että kaikki Lada Nivat on erillisjousitetulla keulalla, takana on toki jäykkä akseli ja oikein nelilinkillä varustettuna.
No niimpäs onkin. Minun moka kun en tuota tarkistanut tarkemmin, muisteilin että Nivoissa olisi ollut jäykkä etuakseli kun koti kylässä oli aikoinaan Niva jäykällä etuakselilla, mutta siihen olikin vaihdettu toiset akselit. Se olikin pelkkä offiauto ilman kilpiä
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 28.05.2014, 16:40
ramcharger ramcharger ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.12
Sijainti: ruotsinpyhtää
Viestit: 23
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
vähän mittailin ja ei mahdu jäähdytetty levy ton wilwoodin sisään eli taakse tulee varmaanki noi wilwoodin satulat, eteen laitetaan 4runnerin satulat..
ja eikös noissa satuloissa toi männänhalkaisija x määrä ratkaise sen jarrutustehon?

ja ainakaa ton ikäses ramchargeris ei oo noita palikoita vakiona, pickupeissa on...

tossa pari esimerkkiä: palstalaisten projekteista mis näkyy tuo taka-akseli ilman palikoita:
(toivottavasti eivät suutu kun lainaan)

http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=ramcharger
http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=ramcharger
omassa oli vakiona noi palikat taka akselissa tossa kuvassa on vaihdettu 4" korottavat jouset, uudet taka jouset korvas sen palikan
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 01.06.2014, 19:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1...79#Pidp3698144

11 § Akseliston muutokset

13 § Jarrujen muutokset
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 05.06.2014, 09:48
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ramcharger Näytä viesti
omassa oli vakiona noi palikat taka akselissa tossa kuvassa on vaihdettu 4" korottavat jouset, uudet taka jouset korvas sen palikan
Tarkemman tutkailun tuloksena oli tuossa miun yksilössä myös ilmeisesti alkuperäiset ja tuo otteessa ollut korotus ehkä joillain korkeammilla blokeilla kun nuo U-pultit on varmaankin tuon 5cm liian pitkät... Tai sit oo vaa ollu edellisillä omistajilla ongelmia katsastuksen kanssa ja on siks merkattu otteeseen.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 23.09.2016, 13:17
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Nostellaas tätäkin ketjua välillä, mistä saa lapun Volvon porttaaliakselien akselipainoista? Kävin konttorilla ja sano et joku dokumentti pitäs olla akselimassoista?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 24.09.2016, 08:56
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Mites vaikka volvon rekisteriote? Ja/tai tyyppikilpi?
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 24.09.2016, 10:00
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mites vaikka volvon rekisteriote? Ja/tai tyyppikilpi?
Useampi moottorimuutos tuli joskus tehtyä ja nuo asiat oli tiedossa..

Mut ei oo rekisteriotetta ja akseleiden kilvissä ei oo painoja yms...

Edit: löyty tämmönen.... http://www.c303.de/c303-pdf/service/...n0general5.pdf
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD

Viimeksi muokannut -Captain- : 24.09.2016 10:20
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 25.09.2016, 07:56
opelman:n Avatar
opelman opelman ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.11
Sijainti: Somewhere out of civilization
Viestit: 664
Perusasetus

en lukennu kaikkia viestiä, niin vaatiiko katsuri luovuttaja auton paperit näytille kun portaalit tyrkkää alle?
__________________
x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x
Kahta en vaihda, neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
En juo uskonnollisista syistä... Vaan ihan muista syistä.
https://www.youtube.com/channel/UCf7...qzW7i8mdpHyLWQ

ISORY
SLCK #556
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 25.09.2016, 08:05
nurtsa:n Avatar
nurtsa nurtsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.03.14
Sijainti: eurajoki
Viestit: 221
Perusasetus

Kyllähän katsuri haluaa nähdä akselipainot ainakin jostain virallisesta paperista
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
taas akseleista kävikökipiäää Tekniikka & Jutustelu 4 03.12.2007 14:57
TOYON AKSELEISTA? hoojii Tekniikka & Jutustelu 31 15.05.2007 07:39
hj 60 akseleista =? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 7 22.10.2006 12:19
42:sen akseleista.. kenni Tekniikka & Jutustelu 0 11.10.2006 20:43
hj:n akseleista Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 8 24.11.2005 16:57


Sivu luotu: 22:51 (GMT +2).