![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
![]() kaikille se on vaan virtaa ja lankaa. melkei sama kun puhutaa migillä hitsauksesta vaik autohommissa hitsataa magilla. saivartelua mutta kuitenkin ![]()
|
||||
|
||||
![]()
lisää jännitystä saatte kun laitatte kuvassa näkyvän laturin lataamaan kuvassa näkyvää akkua, ja sit vast hitsataan
![]()
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon pärjänny ihan hyvin kaikki nää vuodet vaik oon säätänny vaan lankaa ja virtaa =D
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 10.09.2016 08:01 Perustelu: lisäys |
|
||||
|
||||
![]()
Tänä viikonloppuna Lälli sai uuden takanurkan vuorostaan kuskin puolelle. Lisäksi se sai kuskin oven alareunan, mistä olen valtavan innoissani. Ovesta tuli tosi ihana.
En mie taaskaan tehnyt ite mitään muuta kuin join kahvia, kälätin ja vaklasin kipinöitä. Vähän jotain ruosteita pöllyttelin rälläkällä ja ruuvasin tankin luukun takaisin paikalleen. Maalailin valmistuneet kohdat ihan vaan pensselillä ja Rostexilla, sekä sen jälkeen mattamustalla kilikalilla. Pakkelointia ei harrastettu, mitä nyt ukkeli hinkkasi ja silitteli sitä kuskin ovea ja luulenpa, että sen sydän särkyi kun mie tulin maalipensseleineni perästä. ![]() Kuskin oven alareuna oli irti ja osa siitä oli kadonnut kokonaan. Uusi alareuna valmistui tähän tapaan. Kaikki on ihan vaan vasaroitu, kun ei ole mitään kanttikoneita ja systeemejä. Siitä se alkaa muotoutua. Ja semmonen siitä sitten tuli. Kuva ei tee oikein oikeutta ovelle, siitä tuli oikeasti tosi hyvä. Ennenkuin mie siis pensselöin ja kilikalitin sen. ![]() En mie oikein tiedä koska niitä ikkunoita jaksais irrottaa. Nytkin oli ovi irti, mutta ikkunan pielessä oleva mätä jätettiin paikkaamatta, kun mulla nyt on taas hoppu jonnekin ajelemaan ja projekti vituttaa ja kaikkee.
|
||||
|
||||
![]()
Remontille ei ole tapahtunut mitään. Sellaista tulin vaan raportoimaan, kun joskus ihmeteltiin että Motonetistä saa aina vääränlaisen öljynsuodattimen. Kokeilin viimeksi pyytää vm. 1986 LJ:n, mutta edelleen sain vääränlaisen. Onneksi mulla oli nyt sen oikeanlaisen myyntipakkaus vielä tallessa, niin menin sitten sen kanssa Motonettiin. Sain oikeanlaisen suodattimen, mutta heidän järjestelmien mukaan se ei mene mihinkään Land Cruiseriin, ainoastaan Land Roveriin.
Sitten kysymys tosta öljypropun tiivisteestä; mulla on musta ja vihreä - sitä en tiedä vielä millainen siellä propussa nyt on paikallaan. Muistelen että joku metallinen? Joten pitäiskö noista väreistä nyt pystyä päättelemään jotain? Mitä? Vihreä maksoi Motonetissa 90cnt ja käy kuulemma vain HJ:n, musta maksoi Tojotalla 2€ ja kuulemma LJ:ssa on erilainen kuin muissa Tojotissa. Se on kuitenkin samankokoinen kuin se vihreäkin. Kohta nähään onko samankokoiset sen kanssa, mitä tuolta Lällistä tulee ulos. ![]() Edit: No sieltä Lällistä tuli tosiaan metallinen tiiviste ulos, laitoin mustan tilalle. Säästin metallisen pahan päivän varalle, mutta siis nähtävästi se Motonetin Hojon tiiviste on aivan yhtä käypäinen kuin Tojotalta ostettu, joten käytän sen sitten seuraavalla öljynvaihdolla. Öljyt ja öljynsuodatin vaihdettu siis 29.10.2016; 369511km. Polttoainesuodatinta en vaihtanut, kun en saanut sitä saatana auki ja mulla on niin hirveä flunssa että öljynvaihtokin sujui tuskanhiessä kylpien ja kädet vapisten. Öljyproppu oli aika kireällä vaikka itse olen sen viimeksi laittanut, mutta ristikkoavain pelasti tilanteen. Suodatin oli just mukavalla kireydellä, lähti ihan käsineen auki, niinkuin viimeksi toivoinkin sen sinne ruuvatessani. Koekäynnistys ei tuonut esiin mitään vuotoja ja öljynpaineet löytyi, joten ilmeisesti projektini oli onnistunut sitä naftasuodatinta lukuunottamatta. Täytyy pyytää joku voimamies apuun sen kanssa. Tuli myös kantapään kautta todettua, että kannattaa varmistaa aina tuulen suunta ja -nopeus ennen öljypropun aukaisua. ![]() Vaihdoin myös yhden palaneen parkkipolttimon.
- En pidä teistä. Viimeksi muokannut perkei : 29.10.2016 15:04 |
|
|||
|
|||
![]()
Meisselin kun lyö läpi siitä suotimesta, niin saa kahvasta kääntää sen liikkeelle. Muistaa sitten paremmin uutta laittaessaan kiristää maltilla. Tiivisteen rasvauskaan ei ole pahasta.
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Lj70 päälaatikko ja jakkis | vv87 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.04.2015 05:24 |
Ostetaan LJ70 peilit ja takalyhdyt | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.09.2013 19:02 |
Ostetaan LJ70 takalyhdyt ja peilit | Redbull | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2013 23:51 |
Myyty lj70:n peilejä ja snorkkeli | koboltti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 15.06.2013 22:31 |
Myydään Lj70 startti ja laturi. | ToyotaHj60 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 17.05.2012 15:41 |