![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Heh, sattuipas. Hätäpäissäni sen myrskyn aikaan ostin juuri tuon kun sattui lähikaupassa olemaan. Hyvinhän se pelasi sen aikaa kun oli tarve. Nyt on vaan tavoite hommata 3-vaihekone tuottamaan sähköä myös vesipumpulle. Laitan saman tien verkonvaihtokytkimen ja syötän koko huushollia, tai no välttämättömiä laitteita. Laitatko linkkiä siihen kaasujuttuun, kiinnostaa tutustua aiheeseen.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on kans tuo Kartse1:n linkin kone, ostettu Minimanista Xpert -merkillä ja hinta 169,- kun sattui poistohyllystä löytymään. Al-Ko:n 2,2 kW klapikonettakin jaksaa hyvin käyttää, tietty pörähtää vähän kun klapparin käynnistää. Aggregaattia tosin en ole koskaan saanut käyntiin ilman starttipilottisuihketta, oli ryyppy missä asennossa tahansa
![]() ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sulla on bensansaannissa jotain tukosta tai sitten ryyppyläppä ei mene täysin kiinni. Kunnossa oleva kone kyllä käynnistyy kertanykäisyllä, kun vaan laittaa ryypyn ihan kiinni. Röpöttää rikkaalla, mutta kun heti nappaa ryypyn pois päältä, niin jää nätisti pörisemään. Bensakone tarvii puolilämpimänäkin ryyppyä.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Melkoista tonkimista kun yrittää löytää kunnon speksejä noista laitteista. Myyjän ilmoitukset voi olla ihan mitä sattuu tai oleelliset tiedot puuttuu kokonaan.
Jos onnistuu löytämään valmistajan sivut, siellä voisi kuvitella olevan riittävästi tietoa, mutta sekään ei aina toteudu. Hankalinta on yrittää saada käsitystä, miten generaattori kestää lyhyttää kuormapiikkiä, tässä tapauksessa 3-vaihemoottorin käynnistystä vesipumppukuormassa. Pari on löytynyt jotka selkokielellä sanoo antavansa 10..20s reilua ylikuormaa nimellistehoon nähden. Hollolassa tuntuu olevan varteenotettava firma näissä asioissa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos joku haluaa laittaa generaattorin Mersun 200 dieselkoneen perään. Mulla on sellaisia nurkissa. On seissy pitkään, muttei ole jumissa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tässä on yksi versio. Netissä myyjiä on pilvin pimein. Tuolla myyjällä taisi olla isompiinkin koneisiin noita kaasareita. Hinnat ainakin oli halvimmasta päästä, siksi talletin tuon linkin koneelle. Itellä oli joskus Einhellin 230/380V / n. 5kVA kone tuollaisella dual -kaasarilla ja se kyllä säästi reilusti yli puolet polttoainekustannuksista kaasukäytöllä. Tuohon kaasarin kaasunippaanhan voi syöttää vaikka sitä ilmaista puukaasua tai muutakin palavaa kaasua. Pitää vaan tietää mitä tekee, ettei tule pommia... ![]()
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |