![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Opettaja kertoi että jakopää on kyllä työkaluin tehty ja ajoitettu heittokellolla.. eli häne mielestää ei olisi ajoituksessa vikaa. Keksiikö arvon offipalstalaiset muita syitä tuohon kuvailuuni?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pystytkö ottaan videoo siitä miten se käy nyt? Tuo että syöttöpumppu on pytyllä pielessä niin pystyy ajottaan oikein jne. kaikki vaikuttaa olevan oikein. Mutta ei vaan käy kunnolla. Jos on esim. unohtunu koululla lukita syöttöpumppu remmin vaihdon ajaksi niin tuo syöttöpumppu voi "nuljahtaa" nostolta eteen tai taaksepäin. Toisessa tapauksessa se menee jo pytyllä pieleen.
Tässä joku video siitä käynnistä. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei se oo paha tarkistaa ittekkään, jos vaan uskaltaa kattoa sitä.
Vaihteiston päällä on kumitutti jonka alta näkyy vauhtipyörää pikkasen, sieltä löytyy se nollakohta kun pyörittelee, venakopan kun ottaa irti niin näkee koska se sytty on ykkösellä. Nokka-akselin päässä, mistä lähtee syöttöpumpulle hihna on hahlo joka pitää olla vaakasuorassa kun ykkösessä on venttiilit ylöspäin. Tämän näkee osassa jotenkin ilman hihnapyörän irroitusta, mutta hyvin huonosti. Tässä kohtaa kannattaa katsoa ennen kuin irroittaa mitään pyöriä syöttöpumppun hihnapyörää, että onko siellä merkkiä, kaikissa ei ole, jos ei ole niin merkkaa vaikka valkoisella tussilla hihnapyörään pisteen ja sitten sen pumpun telineeseen kanssa pisteen. Se meinaan 99.9% varmuudella pyörähtää suuntaan tai toiseen jos ei sitä saa pysymään avaimella tms paikallaan. Joissain on selkeät merkit ja silloin se ei ole ongelma. Kampiakselilla 0 kohta, nokka ykkösen nokat ylös, nokan takapäässä ura suorassa, niin koneen perusajoitus on kohdallaan. Jos se ei ole kohdallaan niin nokan etummaista hihnapyörää löysäten ja kopauttaen irti sen voi ajoittaa uudelleen. Peruskone kun on ok niin voi murehtia pumppua, jos siellä on merkit niin siitä saadaan perusajoitus silleen että sitä voi käyttää. Heittokellolla sen saa sitten tehtaan arvoihin, tarkasti. Jos se ei ole kohdallaan niin hihnapyörää nokalla voi kääntää miten vaan että se menee kohdalleen kunhan ei vain kone pyörähdä. Syöttöpumppuun saa ennakkoa lisää kun kääntää syöttöpyörää, nokkaan nähden vastapäivään ja myöhäisemmälle kun kääntää myötäpäivään. AAB koneissa on pirusti eroja syöttöpumpun polttoaineen määrässä. Osassa pumppu ei anna polttoainetta tarpeeksi ja osassa sitä on voinut diy mies raplata sekasin. Mustaa tulee näissä koneissa jos syötönmäärää on ruuvattu ulkoisesta ruuvista rajusti lisää, sekä jos kaasuakseli on vaihdettu jossain kohtaa ja asetettu hammastuksessa pieleen. Omassa tuli mustaa aivan älyttömästi, mutta ei kulkenut juuri mihinkään. Peruskoneen ajoitus tarkastettiin ja se oli ok, pumppu oli yhden hampaan pielessä. Sillä se lähti käymään hyvin, mutta tehot loppu kun sai 90km/h mittariin. Pumppu perusajoitukselle ja se otti 110km/h. Pumppua oli ruuvattu tehon toivossa ihan älyttömästi, eli ulkoinen ruuvi oli ihan pohjassa. Sen kun otti auki kone ei jaksanut pysy käynnissä kunnolla. Pumpun kansi pois ja ihmettelemään sisälle, siellä ei ollut edellinen kaasuakselin vaihtaja saanut osumaan sitä polttoaineen määräannostelijan haarukkaa oikeaan asentoon suhteessa siihen kaasuvipuun pumpun ulkopuolella. Vaihdoin uuden kaasuakselin ja laitoin sen silleen että se saa kaasupohjassa melkein maksimimäärät polttoainetta. Mustaa tulee vain kiihdyttäessä hetken ja ei tuo ole pahemmin tientukkona. Jos tuon huoltokirjaan on uskomista, niin kone olis alkuperäinen ja kilsoja on maltilliset 630tkm Itellä ei ole tuota heittokelloa ollut ajoittamisessa mikä tekee siitä pumpun hienosäädöstä korvakuulolla hieman hidasta, mutta koko jakopääremppa kaikkineen menee kait kolmeen tuntiin jo. Toinen portteri rääkäsee kanssa startti tilanteessa, siihen pitäs jaksaa keskittyä kanssa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
https://youtu.be/8sN9UJJ6bvo
Siinä ois.. eli käydä paukuttaa suht normaalisti tyhjäkäynnillä paitsi että savuttaa kokoajan harmaansinistä. Kierroksia saa polkastua lämpösellä koneella aavistuksen herkemmin. Alavääntö vaan on kadoksissa ja joutuu kytkimellä luistattaa että pääsee liikkeelle. Kokeiltiin erään asentajan ohjeilla voidella tuota pumppua lisäämällä 2-tahtiöljyä diiseliin siten että täysitankki ja 1,5litraa 2-tahtiöljyä. Ei minusta oikein vaikuta mitään.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla just tommosia oireita kun oli ajotus pytyllä pielessä. Kannattaa tarkistaa se vielä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä mulla ainakin kävi. Pumpun ajotus sylinterin verran myöhäsellä oli. 1 ylhäällä niin 2 ruiskutti. 1-2-4-5-3 on järjestys. Savus harmaata ja voima hukassa. Laitoin oikeelle kohtaa niin oireet katos. Esikammiovehkeellä onnistuu..
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä onnistuu, jos pumppu on kunnossa, väljä elementti taikka vuotava takaiskuventtiili aiheuttaa ongelmia. Ja siis virran täytyy olla päällä, ota hehkutuksen sulake/piuha irti, ja varo, että JOS lähtee käyntiin/potkasee takasin, että et loukkaa itseäsi! Ja dieselin pumpun voitelu 2-tahti öljyllä: Litran pulloon puolet dieseliä ja puolet 2-tahtiöljyä, huolellinen sekoitus, ja sitten vaan imu- ja paluuputket pulloon, ja käytät koneen lämpimäksi/kuumaksi. Pakkasella kannattaa lisätä pikkusen (n. 10% bensaa) sekaan, huilaa paremmin suodattimen läpi. p.s onko tuossa syöttöpumpussa männän päässä viiste, joka osoittaa syötettävän suihkuputken suuntaan (siis siinä pumpun päässä, mistä mitataan suihkutus hetki. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itse hain vitoskoneessa oikeeta pyttyä kohdalleen niin, että suutinputket irti, nokan takapäästä pultti löysään (että pumppu pyörii vapaasti), virta päälle ja pumpun päästä räikällä reippaita vetoja "nostojen yli". Sen näki ihan selkeesti siinä vaiheessa mikä reikä syötti ainetta. Tossa mulla kävikin sitten moka, kun katsoin että ykkönen ruikkas mutten muistanu pyöräyttää pykälällä takaspäin.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jako olisi syytä tarkistaa jopa suotavaa . On niitä jotku onnistunu sekottamaan vaikka työkalut ollu viimisen päälle , riippuu niin käyttäjästä .
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään VW T4 Transporter 2.4D -90 | Bonne | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 13.08.2014 13:50 |
Myydään VW Transporter T4 2.4D -92 purkuun | Hegeli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.04.2013 17:50 |
Myydään VW Transporter T4 -97 2,4D pitkä | KarvaTurpa | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 29.04.2012 17:31 |
VW Transporter T4, 2.4d syncro vaihdelaatikon irroitus | TimoV | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.08.2010 17:20 |
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 | Racingrabbit | O/M/V Muut | 1 | 20.03.2005 21:54 |