![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Wanha sanonta: "Vesi on vanhin voitehista". Mutta automaattilaatikossa se tekee vain tuhoja. Halpa kokeiluhan se on uusilla öljyillä yrittää jos et kovin paljoa ole ehtiny sitä lootaa jo sulattaa sillä pakkasnesteellä, mutta epäilen vahvasti kitkapintojen olevan jo pilalla. Jappi näköjään ehti ensin, mutta hänen kommenttiin annan eriävän mielipiteen, EI enää uudelleen käyttöön niitä öljyjä.
Viimeksi muokannut Pauli : 28.08.2016 20:45 |
#2
|
|||
|
|||
![]() Käsittääkseni vesi ei ole se ongelma, vaan glygoli tms.Lainaus:
Siis kaikki mahdollinen öljy automaatista pois, siis öljypohja pois, turbiini tyhjäksi, jos poistoproppu, ja sitten muutamaksi sekunniksi käyntiin, ja jakolaatikko vapaalla keppiä edes takaisin pakin ja ykkösen väliillä. Ja sitten automaattilaatikko öljyä ja vettä sekaisin, vaikkapa 2 osaa öljyä, ja yksi osa vettä, ja sekaisin tavalla taikka toisella... ensin yrittäisin sankossa porakoneessa olevalla maalin/laastin sekoitus vispilällä.... Pakkasnesteen glygoli tms ei oikein liukene öljyyn, veteen kylläkin, ja vetinen öljy liuvottaa jonkin verran myös kitkapinnoilta glygolia; toki jos pakka on palanut, niin se on sitten laatikkoremontti. Ja sitten k.o sekoitus laatikkoon, ja heti käyntiin. jakolaatikko edelleen vapaalla vaihdekepin hämmentelyä pakin ja ykkosen väliä hitaasti esim. minuutin, sitten kone sammuksiin, ja jakolaatikko hitaalle puolelle, kone käyntiin, ja tarkistetaan, että sekä eteen että taaksepäin löytyy vaihteet (tyhjäkäynnillä). Sitten varovaa ajoa pinta/pienelläkaasulla (siis edelleen jakis pienellä puolella) siten että kaikki automaatin vaihteet ja turbiini lukitus käydään läpi mahdollisimman monta kertaa, suuruusluokkaa varttitunti+? Toki, jos vaihdelaatikon "kaasuvaijeria" kiristää pikkasen, niin laatikko pitää paineet korkeammalla... (tuo vesi ei käsittääkseni aiheuta ongelmia pienellä kuormituksella, ennen kuin laatikon lämmöt nousee sataan asteeseen, tai sitten jos vetinen öljy jää laatikkoon suuruusluokkaa viikoiksi?) Ja sitten varmistukseksi, varsinkin jos laatikossa paljon jäähdytysnestettä, sama homma uudelleen, siis kaikki öljyt(+vedet) pois laatikosta ja turbiinista ja uutta öljyä+vettä sekaisin ja laatikkoon.... nyt minä laittaisin vettä enää puolet edellisestä, ja varovaista testailua/käyttöajoa siten, että laatikkoöljyn lämpoyila pysyy alle 100 C astetta, se suuruusluokkaa 15-60 minuuttia.... Ja sitten uudet öljyt ja suodatin, ja normaalia ajoa.... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo turhan kallis kokeilu tuo koneellinen huuhteluvaihto, 400-450e sanovat hinnaks
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oho! En ois uskonu nuin kalliiksi
![]() Kannattaa jo hyvinnii ite huuhella
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lauhduttimen paluuputki irti ja ämpäriin, 4L öljyä laatikkoon ja käymään. Tämä toistetaan niin monta kertaa että tulee kirkasta öljyä ulos.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuolla tavalla kai se kone vaihtaa ne öljyt. ei vanhaa kierrosta päästetä sotkee uutta ölppää.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin se on syylärin vaihon jälkeen ruettava kokeilemaan ja toivottava parasta.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Biltemasta kun hakee vielä porakonepumpun siihen syöttöletkuun ja letkun pää puuilon 20 litraseen öljypönttöön niin kolmannen tai neljännen pöntön jälkeen alkaa kirkastua. Kaveri on hyvä olla starttailee ja käymään pykäliä läpi. Kun alkaa räkiä ilmaa letkusta, niin syöttää taas uutta öljyä lootaan.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vihreää vai punaista jäähdytysnestettä ? | Porvoon Hilma | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 03.12.2012 17:08 |
Jäähdytysnestettä polttoaineessa? | on-off road | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.04.2012 16:14 |