Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 23.08.2016, 16:38
Korpisoturi Korpisoturi ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 27.06.16
Sijainti: Tervo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Eikös se mene niin, että tullilta tulee ilmoitus tarvittavasta tullauksesta. Sitten täytät tullin nettisivuilla lomakkeet ja laitat liitteeksi sähköpostiin saadun tilausvahvistuksen ja maksat pois. Sen jälkeen tulli antaa dhl:lle luvan toimittaa paketti perille. Turhaa siitä on kuljetusliikkeelle maksaa. En kyllä muista olenko juuri dhl:n kuljettamaa pakettia tullannut, mutta niin se on kaikissa minulle tulleissa paketeissa toiminut.
Samaa mieltä. Tullista tulee selvityspyyntö kirjeitse. Samassa kirjeessä on selkeät ohjeet miten asian kanssa tulee toimia. Kirjaat itsesi tullin sivuille verkkopankkitunnuksilla, teet ilmon siellä, liität ilmoon pdf tiedostona tilausvahvistuksen, ja saat tullauksen ja verojen hinnan varmaan samantien ruudulle. Samalla voit maksaa sen verkkopankissa tullin linkkiä hyväksi käyttäen. Asia on bueno, ja ei tartte kuljetusliikkeelle maksaa ylimääräistä.

Vastaa lainaten
Vanha 23.08.2016, 17:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Eikös se mene niin, että tullilta tulee ilmoitus tarvittavasta tullauksesta. Sitten täytät tullin nettisivuilla lomakkeet ja laitat liitteeksi sähköpostiin saadun tilausvahvistuksen ja maksat pois. Sen jälkeen tulli antaa dhl:lle luvan toimittaa paketti perille. Turhaa siitä on kuljetusliikkeelle maksaa. En kyllä muista olenko juuri dhl:n kuljettamaa pakettia tullannut, mutta niin se on kaikissa minulle tulleissa paketeissa toiminut.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Korpisoturi Näytä viesti
Samaa mieltä. Tullista tulee selvityspyyntö kirjeitse. Samassa kirjeessä on selkeät ohjeet miten asian kanssa tulee toimia. Kirjaat itsesi tullin sivuille verkkopankkitunnuksilla, teet ilmon siellä, liität ilmoon pdf tiedostona tilausvahvistuksen, ja saat tullauksen ja verojen hinnan varmaan samantien ruudulle. Samalla voit maksaa sen verkkopankissa tullin linkkiä hyväksi käyttäen. Asia on bueno, ja ei tartte kuljetusliikkeelle maksaa ylimääräistä.

Ei tule, eikä toimi noin kuriirifirmojen kanssa. Kuriirifirmoilla on itsellään ne tarvittavat tiedot hallussa joiden avulla tullaus hoidetaan - eikä tullilta tule tavaran tilanneelle henkilölle mitään ilmoitusta postitse ainakaan jos kyseessä on FedEx, UPS tai DHL.
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.

Jos taas tilaat postin kautta, niin silloin paketti jää tullipostiin ja tulliposti lähtettää sinulle tarvittavat tiedot postilla/ netpostilla että olisi paketti nönnönnöö tullattavana -> hoidat tullauksen itse ja tulli vapauttaa sen jälkeen lähetyken tullipostista eteenpäin ja se toimitetaan edelleen tilaajalle eteenpäin.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 23.08.2016, 19:21
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei tule, eikä toimi noin kuriirifirmojen kanssa. Kuriirifirmoilla on itsellään ne tarvittavat tiedot hallussa joiden avulla tullaus hoidetaan - eikä tullilta tule tavaran tilanneelle henkilölle mitään ilmoitusta postitse ainakaan jos kyseessä on FedEx, UPS tai DHL.
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.

Jos taas tilaat postin kautta, niin silloin paketti jää tullipostiin ja tulliposti lähtettää sinulle tarvittavat tiedot postilla/ netpostilla että olisi paketti nönnönnöö tullattavana -> hoidat tullauksen itse ja tulli vapauttaa sen jälkeen lähetyken tullipostista eteenpäin ja se toimitetaan edelleen tilaajalle eteenpäin.
Tullin sivuilla on erikseen postitullaus ja rahtitullaus. Jälkimmäinen on nimenomaan kuriirien paketeille tarkoitettu ja olen sellaisenkin tullauksen ihan itse tehnyt. Siitä vain on hetki aikaa, enkä muista mikä firma oli kyseessä. Eihän siihen tullaukseen tarvi kuriirilta mitään tietoja, tilaajalla on kaikki tarvittava tilausvahvistuksessa. Mielelläänhän ne kaikki tekisi sen tullauksen ja ottais jonku kympin siitä välistä...

Edit. Kai jonkin pakettitunnuksen tms. tarvii kuriirilta, mutta ei kai dhl siitä voi 50 veloittaa?

Edittiä lisää. Tullin sivuilta kopsasin, kun asia jäi vaivaamaan.
"Tulli-ilmoitusta varten tarvitset muun muassa:

1. Rahdinkuljettajalta tulleen saapumisilmoituksen, josta löydät seuraavat tiedot lähetyksestä:
- saapumispäivämäärä
- lähetyksen paino (ei ole aina ilmoitettu)
- postilähetyksen saapumistunnus
- edeltävä asiakirja - rahtilähetyksissä edeltävä asiakirja on yleensä MRN-numero + tavaraerän numero. Tätä ei käytetä postilähetyksissä.
- tavaran sijaintipaikka.

2. Myyjältä kauppalaskun/ tilausvahvistuksen

3. Tuotteen tavarakoodin löydät joko valmiilta valintalistalta tai saat sen puhelinpalvelusta. (Huom! tavarakoodia ei ilmoiteta, jos lähetys toimitetaan Kanaalisaarilta, ml. Jersey)

Jos sinulta puuttuu jokin edellä mainituista tiedoista, ei ilmoituksen antaminen onnistu."
Eli saapumisilmoituksessa pitäisi olla tarvittavat tiedot.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 23.08.2016 19:51
Vastaa lainaten
Vanha 23.08.2016, 20:20
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Perusasetus

Menee kyllä meikäläisen kärsivällisyts kynnyksen yli tommonen että maksan mielellään mitä pyytäävät ja mietin ens kerralla yhen kerran onko tää mun juttu..
Vastaa lainaten
Vanha 23.08.2016, 21:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Edit. Kai jonkin pakettitunnuksen tms. tarvii kuriirilta, mutta ei kai dhl siitä voi 50 veloittaa?
Kuriirifirmahan ei yleensä ilmoita kuin seurantakoodin ja ehkä painon. Tullikoodin saa toki sieltä Taric- tietokannasta, ihan niinkuin postin kautta tuleviinkin joutuu etsimään.

FedEx mm. antaa tarvittavat tiedot ilmaiseksi jos haluaa tullata itse, mutta paketin saaminen viivästyy silloin jonkin verran. DHL sitten tosiaan ryövää hommasta ihan huolella..

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vanha 01.09.2016, 21:39
Mettäkana Mettäkana ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Tuli sitte itsekkin lähettyä ledipötköjen ihmeelliseen maailmaan ja laitettua tommone 52" 5D pötkö. Katotaan minkälainen sieltä sitte ilmestyy...

http://www.ebay.co.uk/itm/5D-OSRAM-7...p2047675.l2557
Vastaa lainaten
Vanha 01.09.2016, 23:09
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Perusasetus

Koitappa mitata jollain tuon todellinen virrankulutus.
Ilmoitettu teho jos pitää paikaansa niin. 700W/12V=58.3A
Yleismittarilla on turha mennä tuota mittaamaan, tuloksena palanut mittari tai tuurilla pelkkä mittarin virranmittauksen sulake.

Vaatii jo tehoa auton laturilta ja johdotuksiakaan ei kannata aivan ohuimmalla paukkulangalla tehhä

Viimeksi muokannut Mika_T : 01.09.2016 23:11
Vastaa lainaten
Vanha 02.09.2016, 09:04
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Perusasetus

katolle vahvarin kaapeli ovenraosta
Vanha 12.10.2016, 21:35
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Koitappa mitata jollain tuon todellinen virrankulutus.
Ilmoitettu teho jos pitää paikaansa niin. 700W/12V=58.3A
Yleismittarilla on turha mennä tuota mittaamaan, tuloksena palanut mittari tai tuurilla pelkkä mittarin virranmittauksen sulake.

Vaatii jo tehoa auton laturilta ja johdotuksiakaan ei kannata aivan ohuimmalla paukkulangalla tehhä
Yleisesti ottaen kiinanledeissä käytetään hattiwatteja tehon ilmoittamiseen ja lumenit on jotain teoreettisia lukuja. Mihin tuo perustuu, vastaavaan lankalamppuun kuten energiasäästölamppujen paketeissa ilmotetaan vai häh?
Kuvissa nuo ledijöötien virtajohot näyttää vastaavilta ksenon tai halogeeni valasimen kanssa, 1,5 tai korkeintaan 2,5 mm2.
Täällä oli joku mittaillu pihtimittarilla jöötin virranottoa, ja kauas jäätiin ilmotetusta. Jonku suomalainen ledijobbarin sivulla taiskin olla valmistajan ilmottama ja todellinen.
Värilämpötila on aika oleellinen seikka kun työvalo on koneessa jossa kontrastien näkemisellä on merkitystä, vaikuttaa syvyysnäköön. Kiinaledit tuppaa olemaan sinisiä killottajia 6000 - 8000 K värilämmöllä, näyttää kirkkaalta mutta valon määrä on todellisuudessa ihan muuta. Ksenonin valo on silmälle huomattavasti parempi.
Ledejä, jotka ovat työvalona sitä mitä pitää, taitaa saaha lähinnä Hellalta ja Nordicilta, näitä on kehuneet mutta hinta onkin x2 ja ylöspäin.
Vanha 23.08.2016, 20:49
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru

Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
FedExiltä tuli mulle kirje että tullattava, hoidanko heidän kautta (maksupalvelupalkkio 2,5% tullimaksuista ja veroista, min. 15,50€ vai haluanko tullata itse. Aspa tuumas että:
Lainaus:
Lähetyksenne saapuu 25.7.2016 maahan, jolloin voin laittaa teille nuo tullausohjeet
ja tarvittavat tiedot meiliisi. Kun sen tullaa itse niin säästää tietenkin sen 15,50 € mutta voi olla jopa nopeampi tapa koska tällöin saa sen Tullin luovutuspäätöksen heti. Me kun se tullataan niin Tullin viranomaiset tulevat fyysisesti tänne paikalle.
Sattuneitten seikkojen vuoksi myyjä tullas tämän kuitenkin itse Englannista käsin, kun ei pitänyt EU:n ulkopuolelta alunperin tulla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
24V LED vilkut & rele + LED parkit? mikjus Tekniikka & Jutustelu 25 27.01.2019 10:02
Myydään Led valoja 50€/kpl ¤Offi-Osku¤ O/M/V Muut 5 01.04.2013 19:53
Myyty Led Bar moggi-samuli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2012 07:00
[:] Jaksottainen LED-valaistus (advanced LED-technology) [:] Kiltamestar Chit-Chat 7 19.10.2011 15:21
Myydään 4kpl LED työvalo, FLOOD, 3w Cree led, 12kpl, 9-36V jännite CJ7 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 04.12.2009 13:07

Sivu luotu: 17:08 (GMT +2).