![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hyvin sopi tötterö paikoilleen. Imuäänet hiljeni mukavasti ja nyt siis moottorilla on edes jonkinlainen ilmansuodatin. Oikea etupyörä on jo pitkään vuotanut pikku hiljaa ja niinpä siihen laitettiin parisen viikkoa sitten sisärengas. Viime viikonlopun safarin se kesti moitteetta mutta nyt oli rengas viikossa taas tyhjentynyt. Laittelin sinne ilmaa mutta venttiiliä kun heiluttaa niin ilmat suhisee iloiseati taivaan tuuliin ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Uusi vinssi on siis tollanen, Milemarker 8000 lbs.
Muuten ihan toimiva peli mutta auttamattoman hidas. Selvittelin asiaa myyjän kanssa niin tuolle luvataan nollakuormalla vetonopeutta 4.6 m/min ja täydellä kuormalla huimat 1.4 m/min. Eli tuo ei todellakaan ole kiireisen kaverin vinssi, kisakäytössä voisi hermot mennä aika nopeaan ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Siitä se lähtee, vielä maalaus ja kummit päälle niin alkaa suikka olemaan kisakunnossa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kevyt hionta, pesu ja pohjamaalia pintaan. Vanteet pysyy valkoisina ja kehistä tulee mustat.
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pakko se on päivittää valot 2000-luvulle, halogeenit on niin last season. Siksipä Kiinasta tuli tilattua 200W ledipötkylä, pituutta joku 60 cm. Otan katolta lisäpitkät pois ja ruuvaan tuon tilalle. Valokuviosta ei ole mitään käryä mutta kai tuosta jotain valoa pimeyteen tulee.
Ensi viikolla pitäisi saada vanteetkin kuntoon niin alkaa auto olemaan taasen kisakunnossa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Renkaat vanteille ja autoon kiinni. Sisäpuoli liimattiin liimamassalla, tiedä sitten olisko ollut tarpeen mutta ehkä parantaa renkaan pysyvyyttä vanteella. Mitään kuulia ei sisään laiteltu eikä muutoinkaan tasapainoteltu. Kuuttakymppiä kovempaa en ajanut mutta sillä vauhdilla meni kuten aikaisemminkin, eli pikkusen Boggerimaisesti jupeltaen. Eli siirtymät pystyy ajamaan riittävän ripeästi. Alkuun laitettiin painetta 0.5 bar mutta koeajolla todettiin, ettei rengas jousta vielä kunnolla. Nollapaineilla edessä pelaa rengas ihan hyvin, takana pitäs saada alipainetta
![]() Talaloosteriin laitettiin uusi tehokkaampi työvalo, vanha toi lähinnä hämyistä tunnelmaa. Katolle kiinnitettiin varaosaksi raidetanko, vaikka alla oleva onkin tuhdisti vahvistettu. Viime kisan sählinkiä ei kaivata uusintana. Sitten vanhat lisäpitkät pois ja ledipötkö tilalle, oli muuten kiinnikeväli juurikin oikein noissa vanhojen lamppujen tukilatoissa. Pimeällä ei vielä ole testattu mutta valoa tuollaisesta tulee ihan hirveesti. Tuo siis kuitenkin on teholtaan vain 200 W. Vähän suojaa tuo ehkä kaipaisi, rakennellaan jos ehditään. Sähköjohto näemmä unohtus kiinnittää tuohon päätytukeen. Ja sitten tuning osastolle aitoa Kiinalaista ledinauhaa kojelaudan alle ja vähän muuallekin ohjaamoon, näkee pimeässä paremmin. Nuo on tietty oman kytkimen takana. Vinssiköydelle tehtiin simppelit tuet niin on helpompi ja nopeempi kelata köysi tuohon eikä (hitaaaaasti) rummulle. Ensi viikolla vielä parin kattovalon polttimon uusinta ja vinssiin pitää asentaa langaton kaukosäädin, sitten alkaa auto oleman valmis Lokarämmintään.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Yllättävän hyvin on kestäny katolla noi Sunsboyn valot. Siitä on rapiat 10 vuotta kun ne tuli asennettua ja muistaakseni pari on mekaanisesti hajonnut, puiden oksat tekivät liian intiimiä tuttavuutta. Tänään vaihdoin 3 polttimoa niihin ja yksi muistaakseni on tullut vaihdettua jo aikaisemmin. Mutta osassa on siis edelleen alkuperäinen 10 v vanha polttimo, ei paha. Ja noita polttimoita saa lähikaupasta, mallia Rainbow
![]() Menee hifistelyn puolelle mutta vinssiin tuli asennettua kaukosäädin. Joku kiinalainen ritsa tuo lienee, tuli auton mukana. Tollasen asentaminen on helppoa kuin näkkileivän syönti, kunhan lukee asennusohjeen ja tajuaa sähköistä jotain.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
m:sj410 | KG | O/M/V Muut | 10 | 24.09.2005 21:36 |
O: sj410 | Arska-tehtaalta | O/M/V Muut | 4 | 31.08.2005 20:00 |