![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vinssiähän voisi päivittää nopeammalla vaihteistolla ja tehokkaammalla moottorilla jos edukkaasti jostain löytyy, muuten uusi nopeampi vinssi voi tulla halvemmaksi. Tuollainen kuormansidonta ei sitten virkavallalle kelpaa jos tienpäällä liikkuu, mikään ei sido kuormaa sivuttaissuunnassa. Yksi liina/kulma ja jousittamattomasta massasta eli akselista sidottuna riittää.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eilen ehtisin putsaamaan autoa sisältä ja ulkoa, on se kumma miten muta löytää tiensä joka paikkaan. Auto on muuten silmämääräisesti alustan osalta kunnossa, mitä nyt pakoputken keskimmäinen kiinnike on rikki. Kytkimen vaijeri on osin jumissa mutta varsinainen vika on itse kytkimessä, pitää tiputtaa vaihdelaatikko alas ja kattoa mitä siellä on tapahtunut. Uusi kytkinsetti on tilattu, samaten kopan kyljessä oleva käyttävipu, siinä poorit on aika sileät. Vinssin narun vaihdoin ja samalla huomasin jotta rullakita on ihan suunnikas, menee vaihtoon. Voishan siihen harkita liukukitaa mutta mennään vielä rullilla. Uusi jousi odottaa vaihtoa mutta katellaan sekin kuntoon kun saa auton talliin. Toi katos on paljon parempi kuin taivasalla puuhastelu mutta kyllä sitä kaipais kunnon lämmintä isoa tallia......
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Hitaasti etenee tämä suomen talvessa. Etujousen vaihdoin, samaten rullakidan. Jälkimmäisen vaihdon yhteydessä huomasin vinssin päätyosan pyörivän kelan sijasta, olisko se lukitus sökö tai jotain
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kirjataan huoltokirjaan moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, starttimoottorin ja akun vaihto sekä pakoputken kannakkeiden korjaus. Seuraavaksi kunhan kelit lämpenee jarrujen kimppuun, oikea etujarru ja kässäri varsinkin laahaa oikein kunnolla.
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkaa kevät pukkaamaan päälle niin pystyy autoakin taas laittamaan. Vanhat laahaavat etujarrut pois ja tilalle uudet satulat, männät ja palat. Vanhat oli vuosimallia 2006, eli aika pitkään ne kesti kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. Samalla jarruletkut vaihtui vanhoja pidempiin metallipunosletkuihin. Vanhoissa ei sinänsä ollut mitään vikaa paitsi että olivat karvan verran liian lyhyet. Noi uudet taas on vähän turhan pitkät.
Alemmasta kuvasta näkyy, jotta raidetanko on kisan jäljiltä mutkalla ja ohjasvarsi on kenttäkorjauksen jäljiltä samaten mutkilla, Raidetanko menee oikaisulla mutta ohjausvarsi pitää ensin oikoa ja sitten hitsata siihen vahvikkeet.
__________________
Tumpula Racing Team |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Takajarrut putsattu mudasta, ohjausiskari uusittu, raidetanko ja ohjausvarsi oikaistu, jarrut ilmattu ja koeajo suoritettu. Muuten kaikki OK mutta jarruissa on edelleen ilmaa. Lisää vaan nestettä systeemin läpi niin eiköhän se siitä. Niin ja noi jarruletkut on tosiaan liian pitkät, ottaa renkaiden sisäpintaan kiinni. Pitää koittaa laittaa niitä vähän "kierteelle" josko sitten ei raapisi kumeihin.
__________________
Tumpula Racing Team |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M.sj410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 14.01.2008 14:18 |
m:sj410 | KG | O/M/V Muut | 10 | 24.09.2005 21:36 |
O: sj410 | Arska-tehtaalta | O/M/V Muut | 4 | 31.08.2005 20:00 |