Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2016, 21:39
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Vinssiähän voisi päivittää nopeammalla vaihteistolla ja tehokkaammalla moottorilla jos edukkaasti jostain löytyy, muuten uusi nopeampi vinssi voi tulla halvemmaksi.

Tuollainen kuormansidonta ei sitten virkavallalle kelpaa jos tienpäällä liikkuu, mikään ei sido kuormaa sivuttaissuunnassa.
Yksi liina/kulma ja jousittamattomasta massasta eli akselista sidottuna riittää.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.10.2016, 05:32
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Vinssiähän voisi päivittää nopeammalla vaihteistolla ja tehokkaammalla moottorilla jos edukkaasti jostain löytyy, muuten uusi nopeampi vinssi voi tulla halvemmaksi.

Tuollainen kuormansidonta ei sitten virkavallalle kelpaa jos tienpäällä liikkuu, mikään ei sido kuormaa sivuttaissuunnassa.
Yksi liina/kulma ja jousittamattomasta massasta eli akselista sidottuna riittää.
Voishan tolle vinssille jotain tehdäkin mutta mietiskellään. Pikkusen on toi sidonta mallia nopea, normisti on vedetty neljällä liinalla akseleista silleen ristiin ettei auto pääse liikkumaan.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.11.2016, 08:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Eilen ehtisin putsaamaan autoa sisältä ja ulkoa, on se kumma miten muta löytää tiensä joka paikkaan. Auto on muuten silmämääräisesti alustan osalta kunnossa, mitä nyt pakoputken keskimmäinen kiinnike on rikki. Kytkimen vaijeri on osin jumissa mutta varsinainen vika on itse kytkimessä, pitää tiputtaa vaihdelaatikko alas ja kattoa mitä siellä on tapahtunut. Uusi kytkinsetti on tilattu, samaten kopan kyljessä oleva käyttävipu, siinä poorit on aika sileät. Vinssin narun vaihdoin ja samalla huomasin jotta rullakita on ihan suunnikas, menee vaihtoon. Voishan siihen harkita liukukitaa mutta mennään vielä rullilla. Uusi jousi odottaa vaihtoa mutta katellaan sekin kuntoon kun saa auton talliin. Toi katos on paljon parempi kuin taivasalla puuhastelu mutta kyllä sitä kaipais kunnon lämmintä isoa tallia......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2016, 21:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Hitaasti etenee tämä suomen talvessa. Etujousen vaihdoin, samaten rullakidan. Jälkimmäisen vaihdon yhteydessä huomasin vinssin päätyosan pyörivän kelan sijasta, olisko se lukitus sökö tai jotain Kunhan kevät koittaa niin tutkitaan asiaa lisää. Uusi ohjausiskari saapui postitse, starttimoottori vielä kun tulee niin kaikki palikat olisi valmiina.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.01.2017, 17:39
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Kirjataan huoltokirjaan moottoriöljyn ja suodattimen vaihto, starttimoottorin ja akun vaihto sekä pakoputken kannakkeiden korjaus. Seuraavaksi kunhan kelit lämpenee jarrujen kimppuun, oikea etujarru ja kässäri varsinkin laahaa oikein kunnolla.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.04.2017, 16:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Alkaa kevät pukkaamaan päälle niin pystyy autoakin taas laittamaan. Vanhat laahaavat etujarrut pois ja tilalle uudet satulat, männät ja palat. Vanhat oli vuosimallia 2006, eli aika pitkään ne kesti kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. Samalla jarruletkut vaihtui vanhoja pidempiin metallipunosletkuihin. Vanhoissa ei sinänsä ollut mitään vikaa paitsi että olivat karvan verran liian lyhyet. Noi uudet taas on vähän turhan pitkät.





Alemmasta kuvasta näkyy, jotta raidetanko on kisan jäljiltä mutkalla ja ohjasvarsi on kenttäkorjauksen jäljiltä samaten mutkilla, Raidetanko menee oikaisulla mutta ohjausvarsi pitää ensin oikoa ja sitten hitsata siihen vahvikkeet.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.05.2017, 13:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Takajarrut putsattu mudasta, ohjausiskari uusittu, raidetanko ja ohjausvarsi oikaistu, jarrut ilmattu ja koeajo suoritettu. Muuten kaikki OK mutta jarruissa on edelleen ilmaa. Lisää vaan nestettä systeemin läpi niin eiköhän se siitä. Niin ja noi jarruletkut on tosiaan liian pitkät, ottaa renkaiden sisäpintaan kiinni. Pitää koittaa laittaa niitä vähän "kierteelle" josko sitten ei raapisi kumeihin.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M.sj410 T.T.T O/M/V Ajoneuvot 4 14.01.2008 14:18
m:sj410 KG O/M/V Muut 10 24.09.2005 21:36
O: sj410 Arska-tehtaalta O/M/V Muut 4 31.08.2005 20:00


Sivu luotu: 16:42 (GMT +2).