Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.08.2016, 22:10
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Rossi rojektia suunnittelen ja kaikki pitää olla kevyttä.
Tehoa tulee bensakoneen muodossa n. 250 hp.
suzukin laatikkoon saa ainakin välityksiä.
Erillinen näin alkusuunnitelmissa.

__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.08.2016, 05:59
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Rover


Roverin niin saa keskitasauspyörästön samalla ja siihenkin saa välityksiä
.
Volvon on kevyt ja kestävä mutta löytyykö enää kovin helposti?

Toi Suzuki on kevyt mutta mieti siinä lagujan savessa että kestääkö ? Jos moottorissa yhtään vääntöä.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2016, 06:56
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Kuinka hidas pitää olla hidas puoli jos välityksiä tarvitaan?


Jos haluaa keskeltä avoime(hko)n, sekä kiinteän hitaan puolen, niin '96-'98 Grand Cherokeen 249- jakis voisi olla hyvä? Viskolla nopea puoli ja hidas puoli on kiinteä. 2.72:1 hidas puoli. Kestää monipisteruisku 5,9 bensa-V8:n hienosti (246hv/ 468Nm), jakis painaa n.60kg.
Visko toimii 249- jakiksissa hyvin, ja näissä myös ominaisuutena se että kun visko alkaa olla tiensä päässä niin se menee jumiin (=enemmänkin kiinteä kuin avoin). Muutenkin voisi olla nopealla puolella hyvä jakis crossiin, normaalisti voimanvälitys n.10-90 eteen-taakse, ja muuttuu 50/50 kun takatassut sutii. Eli heittää ensin perseen hieman sivuun -> hyvä ajaa vähän nopeampitempoistakin menoa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2016, 12:53
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Tarvitaanko krossiautossa kovin tiheitä välityksiä? Mun mielestä ei. Suskan jakikseen kun tällää sen TGn 6.5 välityksen niin pakki on kovin onneton. Keskidiffi voi kans olla turhake mikä lisää painoa. Käyn putaroimassa LT230 laatikon, hetki.

67kg öljyt laskettu muistaakseni pois. Käsijarruvermeet painaa muutaman kilon. Eli ilman käkkäriä
vamaankin 60kg paikkeilla.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 13.08.2016 13:22
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2016, 14:56
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Akseleina olen ajatellut lj toyotan joten kardaani lähdöt pitäisi myös järjevästi sopia.
Ajateltu voiman lähde vielä hakusessa jos löytyy niin
Saadaan projekti käyntiin siitä ei sen enempää ��

Pitää ruveta tekemään exel taulukkoa osien painoista.
Alle 1000kg kuskin kanssa tavoite.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2016, 15:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Dodgessa ja Chevyssä ainakin lähdöt on pääsääntöisesti oikealla, jos alumiinista NP/NV- laatikkoa tutkailee. Niiden saatavuus tosin huonompi kuin Jeeppien lootissa.
Eihän NP/NV- jakikset tietenkään ainoita vaihtoehtoja ole, varmasti hyviä muitakin on olemassa. Niistä kuitenkin tiedän että ovat varsin kevyitä kestävyyteen nähden, ja osia on saatavilla pilvin pimein varsin kohtuuhintaan jos jotain tarvitsee muokata.

Itsellä ei ole muista kokemusta, enkä todellakaan tiedä paljonko Japsivekottimien jakoaskit painaa. Luulisi, että ainakin Toyotan/ Nissanin jakikset olisi kestäviä, kun autotkin on isoja. Suzukin laatikko taas varmasti melko kevyt, mutta miten on keston laita kun on suunniteltu kevyeen ja pienitehoiseen autoon..?


Jos keveyttä halulaa niin eikös koneeksi esim. Lexuksen alumiini- V8 olisi hyvä? Pitäisi olla hyviä koneita ja mukavasti potkua..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2016, 01:07
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos kevyt crosscart suunnitteilla, niin varmaan moottorina joku moottoripyörän kone, ja suskan jakis kestää heittämällä kyl semmosen höyhensarjalaisen väännön.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kevyt k-a vetopainot sumpe Tekniikka & Jutustelu 8 29.09.2014 20:14
Kevyt K-A:n koukkupainot? SamiN Chit-Chat 6 09.12.2013 12:07
Myyty Iveco kevyt k-a tare O/M/V Ajoneuvot 0 11.10.2009 18:24
M:kevyt k-a:n lava Humu O/M/V Muut 2 18.03.2006 11:12


Sivu luotu: 04:28 (GMT +2).