Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.08.2016, 18:56
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Pystyykös noilla ns. "rocklamallisilla" siirrettävillä ykspilareilla nostamaan suzukeita? Kellään kokemusta?
Lyhyissä autoissa ei oikein meinaa käpälien nostokohdat sattua helman alle. Eli varret ovat liian pitkiä lyhimmässäkin asennossa. Olen ratkaissut ongelman laittamalla kapulan tms. varren päälle, joka osuu helmaan. Juuri suzukista ei ole kokemusta. Toinen ongelma maastureissa on se että runko osuu keskipalkkiin ennenkuin tallat osuu helmaan. Korkeammat nostotallat on jo suunnitelmissa, vain toteutus puuttuu. Jos tarkoituksena on nostaa vain suzukeita, tms lyhyitä autoja, niin nostovarsien lyhentäminen on helppo homma.

Vastaa lainaten
Vanha 12.08.2016, 08:31
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari

Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Perusasetus

2-pilarinosturi.

Otti sitten puhelimitse yhteyttä Korjaamokoneesta ja pahoitteli kiireitä.

Avoimen tuntuisesti kertoi nosturiden tulevan kiinasta vaan ovat "erittäin hyvä laattuisia".
Kysyin jotta onko näisssä jotin hajoavaa niin kertoi että muutmaan on sähkölukkojen diodeja jouduttu vaihtamaan ja muutama vaijjeri on rispaantunut vaihtokuntoon.

Pyyntihintaan nosturi toimitetaan kotiin, eli ei erikseen rahtikuluja. (n.150,-)

Tällänen sitten tulee ja aika näyttää oliko hyvä vai huono hankinta.
http://korjaamokone.fi/tuotteet/kaks...ostin-htl-2340

t. Ismo Ämmä
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
Vanha 13.08.2016, 07:24
qaw qaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 18.08.07
Sijainti: Kempele
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Lyhyissä autoissa ei oikein meinaa käpälien nostokohdat sattua helman alle. Eli varret ovat liian pitkiä lyhimmässäkin asennossa. Olen ratkaissut ongelman laittamalla kapulan tms. varren päälle, joka osuu helmaan. Juuri suzukista ei ole kokemusta. Toinen ongelma maastureissa on se että runko osuu keskipalkkiin ennenkuin tallat osuu helmaan. Korkeammat nostotallat on jo suunnitelmissa, vain toteutus puuttuu. Jos tarkoituksena on nostaa vain suzukeita, tms lyhyitä autoja, niin nostovarsien lyhentäminen on helppo homma.
No mä jatkan tähän samaan kysymykseen. Kuinka isoja autoja noilla roclamallisilla 1-pilarinostimilla sitten nostaa? Varmaan joku XJ/ZJ/KJ Jeeppi menee vielä ok, mutta mitä tapahtuu jos yritetään jotain Blazer/Ramcharger, Tahoe/Suburban tai RAM 1500 kokoluokkaa nostella?

Viimeksi muokannut qaw : 14.08.2016 09:25
Vastaa lainaten
Vanha 14.08.2016, 13:32
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja qaw Näytä viesti
No mä jatkan tähän samaan kysymykseen. Kuinka isoja autoja noilla roclamallisilla 1-pilarinostimilla sitten nostaa? Varmaan joku XJ/ZJ/KJ Jeeppi menee vielä ok, mutta mitä tapahtuu jos yritetään jotain Blazer/Ramcharger, Tahoe/Suburban tai RAM 1500 kokoluokkaa nostella?
2500kg taitaa olla virallinen raja, enkä lähtisi sitä ylittämään. G-mersua olen sillä nostanut useastikin, mutta kyllä se alkaa olla isoimpia mitä sillä kannattaa nostaa. Olen senkin kanssa käyttänyt lisätukena teleskooppikeppiä jos on jotain vääntää tms. Lisätuki vähentää huojomista huomattavasti, vaikka ei sinänsä painoa juuri kestä.
Kotimainen nordlift tekee myös samantyyppistä nosturia, en tiedä kestääkö se enemmän. Ja hintaa on tuplasti.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pakkasnestemittareista kokemuksia? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 13 25.01.2010 08:19
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
KOKEMUKSIA DAIHATSUSTA?? RJ70 Tekniikka & Jutustelu 5 07.03.2007 23:03
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10

Sivu luotu: 04:01 (GMT +2).