Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2016, 12:01
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Tuli hankittua tuollainen Torin 2-pilarinosturi https://www.karkkainen.com/verkkokau...ri-autonosturi ja asennettua paikoilleen. Ensitunnelmat...yllättävän asiallisen ja tukevan oloinen nostin, aika paksua tavaraa kautta linjan. Tuo pilarien alle tuleva "palkkirunko" on hyvä keksintö varsinkin jos epäilee oman lattian laatan kestävyyttä. Asennusohjeet oli perceestä, tietenkin Vaijerit oli asennettu väärinpäin (pitkä tanko vaijerin päässä ei tietenkään taipunut alimmaisen kääntöpyörän alle, piti vaihtaa juuri toisin päin), sähkökomponenteissa olisi voinut olla aavistuksen parempaa laatua (johtojen pituudet, niiden eristeet ja liittimet, pilarien välinen hytikkaletku kiinnittyy liian liki liikkuvia vaijereita tms), mutta ei mitään fataalia, pienillä muutoksilla saa korjattua. Molemmissa pilareissa oli yksi jalan reikä vähän epäkeskeinen alustan palkeissa oleviin kierteisiin (pirralla tein vähän soikeaksi). 20mm kiila-ankkurit tuli paketissa mukana.

Kysymys...kuinka pystysuorassa tuollaisten pilarien pitäisi olla? Paljonko saa olla kallellaan johonkin suuntaan? Jos nostokelkka liikkuu sen vajaan 2m ja siinä on tietenkin muutama milli välystä kun kulkee pilarin sisällä...ja itse teleskooppi nostovarsissa on tietenkin kans milli pari klappia...milloin pilarin kaltevuus on liikaa "vinoon" nostaminen tulee ongelmaksi?

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.08.2016, 03:03
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Tuli hankittua tuollainen Torin 2-pilarinosturi https://www.karkkainen.com/verkkokau...ri-autonosturi ja asennettua paikoilleen. Ensitunnelmat...yllättävän asiallisen ja tukevan oloinen nostin, aika paksua tavaraa kautta linjan. Tuo pilarien alle tuleva "palkkirunko" on hyvä keksintö varsinkin jos epäilee oman lattian laatan kestävyyttä. Asennusohjeet oli perceestä, tietenkin Vaijerit oli asennettu väärinpäin (pitkä tanko vaijerin päässä ei tietenkään taipunut alimmaisen kääntöpyörän alle, piti vaihtaa juuri toisin päin), sähkökomponenteissa olisi voinut olla aavistuksen parempaa laatua (johtojen pituudet, niiden eristeet ja liittimet, pilarien välinen hytikkaletku kiinnittyy liian liki liikkuvia vaijereita tms), mutta ei mitään fataalia, pienillä muutoksilla saa korjattua. Molemmissa pilareissa oli yksi jalan reikä vähän epäkeskeinen alustan palkeissa oleviin kierteisiin (pirralla tein vähän soikeaksi). 20mm kiila-ankkurit tuli paketissa mukana.

Kysymys...kuinka pystysuorassa tuollaisten pilarien pitäisi olla? Paljonko saa olla kallellaan johonkin suuntaan? Jos nostokelkka liikkuu sen vajaan 2m ja siinä on tietenkin muutama milli välystä kun kulkee pilarin sisällä...ja itse teleskooppi nostovarsissa on tietenkin kans milli pari klappia...milloin pilarin kaltevuus on liikaa "vinoon" nostaminen tulee ongelmaksi?
Vatupassin mukaan simmattiin pystysuoraan Launchin tolpat ja sillä se on toiminut moitteetta, paketissa oli simmit mukana. Tuo oma alkaa kyllä vaikuttaa laatulaitteelta tuohon kuvaukseen verrattuna, vaikkakin ammattihitsarin silmä löysi muutamia pieniä hitsausvirheitä...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.08.2016, 06:52
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Niin....ammatikseen nostureita asentava heppu kävi vähän "konsultoimassa" siinä ohimennen....piti oikeen asiallisena kokonaisuutta ja meinasi tippua persiilleen kun kuuli kuin halvalla ("1/3 hintaan") noin asiallisia ja riskejä nostureita saa. Mutta joo, pienellä viimeistelyllä/muutoksella ja muutama pidempi johdon kuori niin ihan OK juttu. Todellinen laatu tietenkin paljastuu sitten käytön myötä.

Pilarien pystysuoruus...onko jollain jonkun valmistajan asennusohjeita/toleransseja....vai onko se vaan aina mainittu "pitää olla suorassa"? Tämä kylässä käynyt nosturiasentaja tuumasi vaan samaa, että heittoa pilarin yläpäässä saisi olla vain "muutamia millejä". Toinen torni jäi n 5mm etukenoon ylhäältä kun loppui ne shimmilevyt kesken, eikä ollut sopivaa matskua siinä käsillä. Että vieläkö pitää käyttää auki...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.08.2016, 07:25
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Tanskalaisia nostimia?


Ilokseni huomasin että maahantuodaan Tanskalaisia nostimia nykyään myös.
http://www.jemaautolifte.fi/

Lattiavapaissa kaksipilarinostimissa kiinteät kääntyvät korotusosat.
Hinnat pärjää kiinan tuotteille halvimassa päässä.

Harkinnassa on.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 06.08.2016 07:36
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2016, 08:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Ilokseni huomasin että maahantuodaan Tanskalaisia nostimia nykyään myös.
http://www.jemaautolifte.fi/

Lattiavapaissa kaksipilarinostimissa kiinteät kääntyvät korotusosat.
Hinnat pärjää kiinan tuotteille halvimassa päässä.

Harkinnassa on.

t. Ismo Ämmä
Mielenkiintoinen tulokas. Vähän kuitenkin mietityttää, että paljonko nosturista on oikeasti "made in Tanska" Tuolla on automaattisella lukituksella oleva 3200kg nosturi n. 2200€ sis alv...joten ero Torinin 4000kg automaattilukituksella olevaan "kiinan nosturin" eduksi on 200-400€ (riippuen ostotavastavasta, itse ostin "ennakkoon" niin hinta oli n. 1800€) + rahti (Torinin hinta sisälsi toimituksen kotiosoitteeseen, tuosta Tanskan mallista ei käynyt heti selville rahtikustannus)....että ei kuitenkaan ihan pärjää hinnalla.... mutta eihän se dramaattisen iso ero ole....tosin jos vertaa siihen 4200kg nosturiin niin sitten eroa on taas 550-750€ + mahdolliset rahtikustannukset päälle....
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...

Viimeksi muokannut petr : 06.08.2016 08:57
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2016, 14:32
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Ilokseni huomasin että maahantuodaan Tanskalaisia nostimia nykyään myös.
http://www.jemaautolifte.fi/

Ei niistä tanskalaisia tule niistä kiinanostureista vaikka tanskalainen siihen oman leimansa lyö...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.08.2016, 20:29
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Nosturin valmistus maa?


Joo, oliskin ollut liian hyvää ollakseen totta. Eivät uskalla kertoa missä maassa valmistetaan.
Tollasen tekstin vaan löysin.
Tanska suunnittelu - German hyväksyntä - myyty maailmanlaajuisesti

Olihan tuolla Nettiauton puolella vastattu valmistusmaa kyselyyn näin.
Powerkone Oy vastasi: Tanskalainen 2007 perustettu nosturivalmistaja ja omatehdas/tuotevalvonta kiinassa.

Ok, kiinan nosstureita siis nämäkin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 13.08.2016 09:07
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2016, 01:18
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

No sinänsä että oma tehdas heillä on kiinassa eikä ole brändättyä tusinatuotetta noin lähtökohtaisesti, toki aika monelta osin 1:1 bulkkinostureiden kanssa mutta pyörän uudelleen keksiminen lieneekin aika turhaa.

Tieto tehtaasta löytyy sieltäkin download lehdykästä, tehtaan osoite on kiinassa mutta yhtiö on tuo tanskalainen tai sen kiinankonttori.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pakkasnestemittareista kokemuksia? KarvaTurpa Tekniikka & Jutustelu 13 25.01.2010 08:19
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
KOKEMUKSIA DAIHATSUSTA?? RJ70 Tekniikka & Jutustelu 5 07.03.2007 23:03
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10


Sivu luotu: 14:32 (GMT +2).