|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Kokemuksia kevyt K-A:n renkaistaavalancheen on kesäks tulossa uudet renkaat ja vanteet, vanteet on jo tilattu mut renkaiden kans viel pähkäilyä elikkäs nyt kaivattaisiin kokemuksia renkaista koossa 305/45r22.. muutama kohtuuhintane merkki on löytyny: Nexen Roadian HP , Continental Crosscontact UHP , Kumho KL 12 ja Yokohama Parada Spec-x.. nuo oli viel suunnillee halvimmasta kalleimpaa mut lähinnä kiinnostais rengasmelut ja kuluminen ku ava painaa vähän yli 3t
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tossois ainaki halvat: http://www.autopurkaamot.com/kesaren...&rengasid=1914 Kuva ei kyllä oo samasta rengasmallista. |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
vielä huomattava muutos aikaisempiin on että eturenkaat ovat kuluneet tasaisesti koko kulutuspinnan matkalta(mikä on uusi kokemus ameriikkalaisella ohjaus geometrialla varustetussa autossa ). tuosta intoutuneena ostin muijan kauppakassiin vielä 195x65r15 ja äänen puolesta muutos oli huomattava(oli huomattavasti hiljaisemmat kuin aikaisemmat conttinentaalit. olen ollut rengasalalla aikoinaan vuosia töissä ja silloin jo tuli vastaa michelin renkaat jotka oli valmistettu koreassa ja on muuten pirellilläkin valmistusta kiinassa, romaniassa, ym. eli tuo merkki ei kyllä kerro valmistusmaata
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Olen myynyt Nexeniä sen maahantulosta asti,eli n.6 vuotta ja kokemukset hyvinkin pitkälti aivan toisenlaiset ja on kplmäärällä katsottuna eniten myytyjä meillä. Asiakkaiden palaute lähinnä tuota Kankun kertomaa....
__________________
www.ipefix.fi |
#5
|
||||
|
||||
No pakko uskoa kun kaksi rengasalan ammattilaista äänestää toisin. Eikös Nexen ole sama kuin Roadstone? Kaverin autossa oli Roadstonen jotkut ja siitä jäi mieleen nuo kommentit. Se ei ainakaan tykännyt niistä.
Mutta googlettelemallahan Nexenistä on enimmäkseen positiivisia kertomuksia. Ja löytyipä semmoinenkin tieto että Roadstone olis Nexenin "halpismerkki", joten sama rengas ne ei ole. |
#6
|
||||
|
||||
kyllä taitaa aika vahvasti kallistua nexenin suuntaa... muualtaki kuullu vaa hyviä kokemuksia, tosin pelkästään henkilöauton kokoluokas mut siltikin
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
|||
|
|||
Riittääks toi koko tossa kumissa, tosin eipä noita millikokoisia 22" kumeja paljon isompia näy olevankaan.
Tossa mun fj:ssä on alla 275/45R22 kumit. Juukasta kyselin jo Swampereita SS-M16 olis kokoa 37x13.5R22 ja hintaa 620€kpl Tulis sit oikeesti mun hodariin, mut hyvin noi menee tonne fj:n allekin 40mm pultattavilla spacereilla. |
#8
|
||||
|
||||
Paljonkos linnaa siitä lievästä raiskauksesta saikaan?
__________________
Sika ajaa Possulla |
#9
|
||||
|
||||
mikä "lievä"???
|
#10
|
||||
|
||||
__________________
Sika ajaa Possulla |
#11
|
||||
|
||||
Miksei noita 129€/kpl Pirelleitä?
|
#12
|
||||
|
||||
kyl mie noitaki harkitsin, mut nettivaraosas oli semmoset nastotettuna ni arvelin et jos on semmosta seosta et sulaa kesäl turhan nopee.. olishan nuo pirellit muutaman saturaisen halvempia sarja
koko on tuo 305/45R22 aika pitkälti sen takia et lähin saatavilla oleva koko verrattuna orkkis kokoon 285/75R16.. taitaa nuo 22 olla 0.1 prossaa pienemmät ja isommat ei mahdu kääntyy edessä jos ei modaa lokareita
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#13
|
||||
|
||||
Liian vähän...
__________________
Joop |
#14
|
|||
|
|||
Noi Pirellit löytyy nyt sitten tuolta alta.
No onhan siellä lavalla myös 5 lukkovannetta ja 5 lukotonta maalattuna ja 10 kpl 7.50r16 fediman maximaa tilattu, eli ei noi 22" tonne alle kauaksi aikaa unohdu. Viimeksi muokannut bj45lava : 17.03.2011 20:56 |
#15
|
||||
|
||||
Kerrohan sitten kun saat alle että minkämoiset ravistimet tuli? Olisi kanssa Berttaan täysi kierros puhallettuja (siis rae, ei pöllitty) ja murtajamaalilla vetästyjä palavanteita ja samat kumit pähkäilyssä. Kun ovat kaikkea muuta kuin hinnalla pilattu ja kaiketi aavistuksen isommatkin kuin nimelliskoko...
|
#16
|
|||
|
|||
Sen verran tarttee sanoa noista kiinalaisista halpakumeista, että ostin FIATtiin sellaiset ja kokemukset on ihan samat kuin bilteman jarrupalojenkin kanssa: ei kulu, mutta ei pidäkkään.
Fiuden rajallisilla voimavaroillakin motarin rampissa ohjaaminen tapahtui enemmän kaasulla kuin ratilla, varsinkin jos oli edes hieman kosteutta pinnassa. En ostais enää. Tässäkään kohtaa halpa ei vastannut hyvää.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. Viimeksi muokannut A-P : 18.03.2011 07:15 |
#17
|
||||
|
||||
nexenit on nyt tilattu 776€ rahteinee kotii toimitettuna...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#18
|
||||
|
||||
Kun nyt Nexeniä tässä hehkutetiin niin isäukon autossa oli viime kesänä 215/45/17 Nexenit, kuluivat kesän aikana sileäksi, normaalisti ns. laadukkaammilla renkailla on ajettu 2-3 kesää. Takarenkaat oli lähes sileäksi kuluneet. Eli oisko 10-15tkm ajettu niillä.
Aluksi oli hiljaiset, ja pitoa oli kuivalla kelillä, mutta kuluivat aivan liian nopeasti ja sitä myötä varsinkin märkäpito hävis nopeasti. Nyt on ensikesää varten Michelinit odottamassa, josko ne kestäis. Autohan on siis uudempikoppanen S40 Volvo. Itekki olen Nexeniä ostanu, mutta on auto vaihtunu ennenkö renkaat kuluneet ni ei useammasta sarjasta ole kokemuksia. |
#19
|
||||
|
||||
Terve,
Nexeneille hyvää ja turvallista ajoa! Ostin aikoinani vanhoja US-Autoja ja rengastin niitä paremmilla renkailla seuraavia varten. Joskus harmittivat nuo nopeta vaihdot jälkikäteen, mutta nykyisin, kun olen saanut hyvien Dean-renkaiden tilalle erittäin hyvät Cooper renkaat (vain eteen, takana tunnetut Japanilaiset mud-renkaat), niin olen ollut tosi tyytyväinen asian laitaan. US-renkaat US-Autoon, niin kulutuskestävyys-, pito- ja hiljaisuus yhdessä edullisen hinnan kanssa lyövät kättä keskenään. Entisenä meluvalli-keksijänä totean sarkastisesti, että pelkät (halvat) us-renkaat vähentävät meteliä selvästi enemmän, kun kalliit ja matalaprofiiliset eurot meluvallien kanssa yhdessä. Vaan eikö lie 1/4 kierroksen tyhjä, oikein säädetyssä, ohjauksessa sivuttaissuuntaan ole myös 1/4 tms. säästö päittäissuuntaankin? Vai miksi kaikki nykyisillä muoviläpykällä peitetyt "high-techmoottoreilla" varustetut autot ovat varustellut kivikovilla ja meluisilla 65-sarjaisista alaspäin olevilla renkailla? - Vierintävastus VS. profiilin korkeus. Ei liittyne Off-roadiin, mutta korkeatprofiilit valmistetaan tulleistakin ja duunareiden palkoista huolimatta varmimmin USA:ssa kustannustehokkaimmin (ainakin all-road käyttöön) - johtuneeko pitkästä osaamisesta? Viimeksi muokannut Mattius : 18.03.2011 22:29 |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
no kesän jälkee ollaa sit viisaampia et miten kestää avalanchen alla vähä isommat
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#22
|
|||
|
|||
Itse olen tänä kesänä testaillut Jumper kevytkuorma-autossa miten toimii vanhempi Hakkapeliitta LT 235/85/16" kesärenkaana. Kokemukset on ettei nyt ihan hassummatkaan, joskin pieni henkilöautomaistaminen olisi tervetullutta. Näiden renkaiden kantavuusindeksi on 120 ja ne on vähän kovahkot.
Ihan perus pakumallin renkaat on vähän turhan liukkaita vaikka jollain kostealla nurmella tms. En tiedä joutuuko jatkossa katselemaan jotain Rotiiva tyylin all terraineja vai kuinka. |
#23
|
||||
|
||||
Ite osin vuosi sitten LT volkkariin Aeolusin tekemät. muuten ihan hyvät, mutta ei pyöreät Ei meinannu millään saada tasapainoon.
Piti riittävästi talvella ja jopa vetisellä jäälläkin pysty ajamaan. Hintakin setille jäi 600e. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kokemuksia Pitbullin renkaista? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.02.2008 07:59 | |
Maxxis-Buckshot-Mudder renkaista kokemuksia. | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 09.12.2007 14:46 | |
Kokemuksia COOPERin renkaista?? | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.04.2006 13:30 | |
Kokemuksia Maxxis BigHorn renkaista! | PatrolAss | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.10.2005 13:23 |
Maxizís renkaista vielä kokemuksia | ttapio | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.09.2005 09:06 |