Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #10  
Vanha 21.07.2016, 14:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
Kyllähän nuo jakarit pääsee kiertymään koska niiden takapää on tappityyppinen.
Vielä paremmin ne kiertyy vähemmällä puslatuholla, kun on tuolla "jenkkimallilla" tehty: rungon/ korin pää on poikittaisella pultilla (kuten akselissakin), ja siellä on hyvin kiertyvä flex joint. Akselinpäässä sitten kumipuslat jotka antaa periksi tuon pituuseron.
Puslia toki kuluu silti, mutta joustaa erittäin helposti - ja sen mitä metsässä noita jakarialustaisia seurannut niin jossain määrin paremmin kuin tuo "perinteinen" jakarialusta.
Tuossa oma Jeeppi jostain vuosien takaa jakarialustalla ("y-link"- jakarit):





Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajakameli Näytä viesti
Nyt jos siis akseli olisi keskeltä poikki ja laakeroitu, akseli pääsisi kiertymään. Ei joustot kävisi niin puslien päälle Liike akselin laakerilla olisi siis todella minimaalinen, mutta alapään puslien kestävyyttä se lisäisi sekä helpommin eläisi.. mutta saako leimalle?
Kehittelit juuri mielessäsi jenkki-Fordien Twin traction beam- jousituksen, mikä tuli joskus 80- luvulla osaan neliveto- Fordeista
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.07.2016 14:51
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:20 (GMT +2).