Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #14  
Vanha 20.07.2016, 07:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ei taka-akseliston osa ole silti etuakseliston osa. Mitä monimutkaisempaan rakenteeseen siirrytään, sitä enemmän alkaa olla eroja.
No mitä sitten ettei ole? Jos osat takaa sopii eteen ja akselimassat riittää, niin sinne vaan. Eihän se ole kuin sopivaa mitoitusta ja kiinnikkeiden tekoa. Tukivarsi on tukivarsi. Pötkö terästä jolle tehdään sopivat kiinnikkeet molempiin päihin? Toki olettaen että ne varret sopii mitoitukseltaan.

Ei se nelilinkin suunnittelu mitään rakettitiedettä ole, etenkin kun ne linkkien sijoituspaikkojen mallinnusohjelmat löytyy netistä ihan laillisesti ja ilmaiseksi. Saa halutessaan katsottua kaikki tarvittavat arvot kohdalleen ihan yhtä tarkasti kuin tehtaan insinöörit sen tekee, mutta toimimaan paremmin korotetussa autossa. Tehtaan arvot kun heittää nelilinkissä härän pyllyä siinä vaiheessa kun autoa korotetaan..


Lainaus:
Lehtijouset ja jakarit on käytännössä samanlaisia osia, mutta juurikin esimerkiksi rangen yms takapään tuentaa ei voi mitenkään käyttää edessä.
Luitko ollenkaan mitä olen tuolla ylempänä kirjoittanut aiemmissa postauksissani? Lukaise ajatuksen kanssa uudestaan..


Lainaus:
Joten pitääkö trafin määräystä lukea niin että mielessään sijoittaa "etu/taka-akseliston osiin" jne. Ja miettii jakarialustaa pidemmälle, että minkälaiset rakenteet edessä ja takana on samanlaisia.
Ei pidä. Trafin määräyksiä pitää lukea niin kuin niissä lukee: tukivarsien tulee olla kyseiseen automalliin tarkoitettu ja tehdasvalmisteisia, tai ajoneuvosta jossa on vähintään yhtä suuri akselimassa. Takatukivarsia voi käyttää edessä ja toisinpäin, ei sitä mikään pykälä kiellä.
Kiinnikkeet saa edelleen tehdä itse, sitäkään ei pykälät kiellä.


Lainaus:
Jälkituotantona tehdyt muutospalikat sopii juuri sinne mihin osan valmistaja on ne tarkoittanut, eihän niissä ei olekaan mitään arvailua..
Ei se aina ihan niinkään mene.. monesti itse suunnitellut menee paljon paremmin ja jopa toimii kuten on tarkoitus
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:16 (GMT +2).