![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Ja miulla oli miedosti ruuvattu Hodari veturina ennen chevyä, Hodari veti kyl aika hyvin 3500kg kärryä mutta puutui mäessä jonkun verran, chevy bensakasilla kiihtyy samoissa mäissä samoilla kuormilla kun painaa kaasua, vakkari päällä ei vauhti tipu ![]() Ja omamassalla on sit semmone mukava vaikutus että vaikka kärri lähtis jossain tien heitossa tms. vaeltamaan niin tarpeeksi painava veturi rauhoittaa tilanteen itsekseen, kevyemmällä joutuu usein pudottamaan vauhtia reilusti pois että saa rauhoittumaan. Toivottavasti ei mennyt liian paljon asian vierestä..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Just nuin itsekki ymmärsin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Hoh hoijaa.
Aika hyvin menee kaikki faktat sekasin,se on paras minkä omistaja suurimpaan ääneen huutaa,no ei oo uutta. Mut makuasiat on toki makuasioita eikä niistä voi kiistellä. Tosiasia on myös se et pikku japsipikkaria ei voi verrata johki kolme kertaa isompaan jenkkiin,totta kai jenkissä on enemmän kaikkea,myös kulutusta ja ylläpito kuluja,toisaalta jos kilometrejä ei tuu paljon ni silläkään ei oo merkitystä. Ja se että japsien hepat ei pitäis paikkaansa ni on moneen kertaan todistettu,on penkitetty ja ei oikeesti kukaan valmistaja ota sitä riskiä et tulis joku oikeusprosessi jostain heppa kusetuksesta,ei sen kummemmin jenkit ku japsitkaan. Molemmissa on se hyvä puoli et vara osaa ja tietotaitoa löytyy rapakon takaa ja kotimaastakin pilvin pimein,vanhempiin jenkkeihin jopa paremmin ku muihin. Ittemiettisin tota asiaa vaan kylmästi faktojen pohjalta,iso vai pieni? Ja sit se tärkein: valintaa tehdessäsi vertaile tehtaan tietoja eikä huhupuheita,tosielämässä ja poliisin kanssa se virallinen kirjatieto kantavuuksista ja tehoista on se mikä painaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uusi Ford F250 super duty 4x4 omamassa 3200kg; kantavuus akselivälistä riippuen 1500-1800kg. Lainaus:
Mitä tosin tulee nykyvehkeisiin, niin taas esimerkkinä: Hilux 140hv/ 400Nm. Ford F250 diesel 400hv/ 1170Nm. Ei tarvinne edes miettiä kumpi menee paremmin iso kärry perässä? ![]() Niistä kantavuuksista kun joku ihmetteli; uusi Hiluxi kantaa sen ~1000kg, uusi F250 kantaa 1500-1800kg. Ei mene siis jenkkipickupin lavalle mitään ![]() ![]() Vetopainoista laitoin jo tuolla aiemmin, mutta kerrataan: Hilux 3500kg, Ford F250/ Dodge 2500/ Chevy 2500- sarjoissa vetopainot perinteisellä kärryllä on yleensä 5000-7000kg, vetopyödällä sitten vieläkin enemmän. Eihän noita laitteita tosiaan voi verrata, koska toinen on niin ylivoimainen ![]() En minä sano että nämä japsi/ europick-up:it mitään huonoja olisi, ei sinnepäinkään. Mutta niitä ei tosiaan voi miltään kantilta verrata noihin uuden maailman kikkareisiin, ja hyviksi puoliksi itse laskisin vain pienemmän koon ja sen että ovat pakettiautoja eikä kevytkuorma-autoja (tämäkin varauksin).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Auto tarpeen mukaan, oli se sitten henkinen tarve tai käytännön tarve.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
En mä kyl millään tavallisella Hiluxilla vetäs 3500 kilon kärryä muuta kuin alennusvaihe päällä siirtäsin hitaissa nopeuksissa. Vetokuulalla kytkettynä yleensä on vaikuttanut paremmalta idealta, että veturi painaa enempi kuin kärry kuormineen.
Omaan autoon laitoin kokeeks w123 Mersun takakierrejouset tukevoittamaan takajousitusta Konin säädettävien iskareiden kanssa. Tuolla ylempänä oli kuva käyttökelposen olosesta jenkkipickupista ja ottasin sellasen mielellään jos budjetissa tilaa olis. Nettiauton halvimmissa nämä jenkkivaihtoehdot kuiteski ollu vähän sen näkösiä, että tulee turhaa vaivaa. Riittävä budjetti ja hyvä yksilö, voi homma toimiakin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jutun juonena siis oli vähän tiedustella kokemuksia, että kuinka paljon kalliimpaa jenkkipickupilla on ajella japsiin verrattuna. Kun ei oikein aasialaiseen autoon huvita istua saati ajaa, mutta koska työauto niin järki on oltava mukana. Kevyt peräkärryä kummoisempaa tuskin tarvitsee juurikaan vetää, traktorin peräkärryyn saa kuitenkin tavaraa eri malliin.
![]() Yritän tällä viikolla käydä potkimassa renkaita ja ängetä koeajoille. Enempiä miettiämättähän sitä ei automiehenä ole kuin F250 vaihtoehtona, mutta kai se on "järkivaihtoehtoakin" ajateltava.
__________________
W460 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kun ei itsellä eikä lähipiirilläkään ole jenkeistä yhtään kokemusta. Riisikippo tuskin on huono valinta, tosin tylsä. Jos esimerkiksi F250 ei todennäköisesti ole ollenkaan yhtä epäluotettava kuin W460, niin varmasti hyvä auto minun käyttööni.
__________________
W460 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
En tiedä tuosta käytön kalleudesta mut mulla on pitkä Sprinteri 3550kg ja verot alle 80€ vuos kun taas vastaava pakuna/retkeilyautona pikkasen alle 800€ eiks noi kaikki pienemmät ole pakuja? 4Wd Hiacen verot taitaa olla vähän alle 600€ vuos. Jos kortissa on varaa niin kyllä mielummin käyttäisin vaan kevyt kuormuria, mut toistaiseksi kortti rajoittaa kärrin vetoa...Haaveena joku Dodge Ram veturiks ja kaukaisena haaveena amerikkalainen V-kone...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jaappanin pikuppi vie noin 10, riippuu paljolti renkaista yms. Vakuutukset 500€?(puhutaa 0% bonuksista), verot 4-500€? Henkilöitä yleensä 2 saa olla kabiinissa, varusteita on jos on(en tiedä uudemmista jaappanin pikapeista kun ei oo tullu oltua edes kyydissä, mut 2000-luvun alun vehkeissä normi varusteet on harvassa) Jenkki vie noin 13, taas riippuu renkaista yms, mut ei vaikuta niin suuresti kulutuksee kun vääntöö on... Verot alle 90€/v, vakuutukset 800€, hlömäärä yleensä 5-6 (on toki myös luhythyttisiä 3hlö, ja lavapaikoilla 9hlö), varusteita yleensä on ilmastointi ja sähölasit yms, nahkajakkaraa mitä nyt hlöautoissaki Ite ajan mielummin mukavasti, ja maksan ajamisen ilosta jo tuon muutaman litran erotuksen. Kyyti on mukavaa, hiljaista, jakkaroilla istuu mielellään pitkiäkin matkoja(sohvamukavuus ei sovi kaikille), kärry tulee kivuttomasti perässä, ja koko perhe karvasine kavereinee sopii kyytii... Elämä on valintoja, käy ihmeessä ajamassa molempia. Ja vinkkinä usasta tulee muitakin pikuppeja kuin se f*** ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan jenkki | Aro | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 27.01.2016 11:45 |
Ostetaan Paripyörä dually jenkki vanteet pickup ym. 8x165mm dodge chevy ford | psychobilly | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 28.12.2013 10:49 |
Bertta työautoksi (käyttöehostelua) | FunJam | Maasturiprojektit | 9 | 11.08.2010 19:38 |
Ostetaan Neliveto JENKKI | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 09.03.2009 23:24 |
o:jenkki maasturi | O/M/V Muut | 0 | 24.03.2005 16:10 |