Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 15.07.2016, 18:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.450
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
No sithä miul ei oo ollenkaan myös nopeeta nelikkoo ku jakikses vaa kitkalukko ?
Täh? Anteeksi nyt vain eikä tosiaankaan millään pahalla, mutta en nyt totta puhuen yhtään pysy perässä ajatuksissasi Kerro nyt edes, miksi Varilokit tai 247:n keskilukko eivät mielestäsi ole kitkalukkoja?

Sekä akseleiden Varilok:it että 247:n keskilukko on kitkalukkoja; niissä on kitkapakat ja niiden pitovoimaa säädetään gerotor- hässäkällä. Normaalisti ovat jotakuinkin avoimia, ja enimmillään akseleilla aikalailla 100% lukkoja ja jakiksessakin pitkittäislukko jakaa voiman melkolailla tasan eteen ja taakse pitäen sen lähes kiinni jos etu- ja takapään välillä pyrkii olemaan pyörintänopeuseroa. Koko systeemin lukitusaste perustuu pyörintänopeuseroihin ja on toiminnaltaan täysin mekaaninen ja automaattinen. Eli kyllä se nopea neliveto on neliveto, vaikka normiajossa vain erittäin pieni osa voimasta menee etupyörille ja taakse lähes kaikki Se, että kyseessä on kitkalukko ei muuta kyseistä asiaa mihinkään suuntaan.


WK:n/ XK:n ELSD:t on kitkalukkoja, niissä on kitkapakat mitkä puristetaan kasaan sähkömekaanisesti älyn ohjaamana. Auburn Ected on tavallinen kitkalukko normitilanteessa, ja napista kytkien kitkapakat puristetaan sähkömekaanisesti kasaan - sekin on kitkalukko. Kaikille yhteistä - Varilokit mukaanlukien - on se, että riittävällä kuormituksella ne saa luistamaan, ihan kuten käsivaihteisen auton kytkimenkin jos äärimmäisyyksiin mennään.

Mekaanien lukko on lukko, joka kytkee mekaanisesti kaksi kappaletta yhteen pyörimään samaa tahtia. Ne ei luista, paitsi jos lukko hajoaa. Eikös?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.07.2016 18:16
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta pee Tekniikka & Jutustelu 694 26.07.2025 22:25
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit jämtilaika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 13.11.2013 10:11
jeep wj simpukka? pikkujussi1 Tekniikka & Jutustelu 0 24.02.2013 18:52
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! Jeepp O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2012 20:34


Sivu luotu: 01:30 (GMT +2).