![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ei vissiin.. tai sitten ei vähän käytetty ehjä syylari kelvannut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
2.1td jäähdytys järjestelmä
Olisko kuvaa mitenkä paisuntasäiliön letkut tulee.uusi paisari on.jonkun lainen johto kaavio olis hyvä myös. Vuosi malli 1990 xj 2.1 td.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Mitäs herrat on mieltä, kun pitäisi D35:stä purkaa murikka irti ja kattoa mitä se on syönyt, kun ilmeisesti kitkalevyt on säpäleinä. Niin tuotatuota, akseli on kiinni autossa ja netistä kun luin ohjeita, niin sanottiin, että ei saa akselin alle laittaa pukkeja, vaan helmoista suoraan pitäisi tukea koko hökötys kun purkaa taka-akselin.
Ja selvennykseksi vielä, että en siis aio purkaa turhaan koko akselia irti autosta, vaan pelkästään akselin sisuskalut. Ja nyt pitäisi suorittaa pohjolatallissa koko operaatio, niin äkkiseltään niin korkeita pukkeja mulla ei ole, että helmojen alle saisi. Eli kysymys siis kuuluu, että pitääkö se tukea helmoista, vai voiko akselin alle laittaa pukit? ps. Jamantin nettisivuilla löytyy kyllä erittäin tarkat ohjeet itse purkuoperaatioon, kiitos siis siitä. Nyt tosiaan toteutus on vielä hiukan kyseenalainen.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Laitat pukit akselin alle mahd. lähelle takajousia tai suoraan niiden alle. En nyt muista tarkkaan mihin ne siihen mahtuu. Jos akseli siitä vääntyy, niin ei kannata ajaa autolla metriäkään
edessä vastaava paikka on tukivarsien viereen.Välttämättä ei tartte irrottaa muuta kuin vetarit, mutta silloin tarvitset vähän pidemmät pätkät kierretankoa että saat uudet kitkapakat puristettua kasaan akseliputken päästä murikan keskelle. Helpompaa toki murikka irrotettuna autotallin pöydällä tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs muuten D30 etupyöränlaakerin, jossain taisi joskus olla juttua mutta ei nyt taas tähän hätään löydy. Kaupat myyvät koko napaa.
Purkaantuuko se napa kotikonstein ja onko siellä vaihdettavat jonkinsortin standardilaakerit vai aina vaihdetaan koko napa ja vanha heitetään metallinkeräykseen? 1990 XJ siis kyseessä edelleen. Viimeksi muokannut toyopet : 01.08.2016 13:36 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Vaihdetaan koko napa. Itse suosittelen ostamaan vain Timkenin tai SKF:n napoja, niissä on laadultaan parhaat laakerit ja tuntuvat kestävän parhaiten etenkin jos on isommat renkaat alla ja ajetaan metsässä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
jäykistääkö ne vetarit sitä sitten, että tyhjää putkea ei kannatakaan tukea alapuolelta. Kyllä mä taidan koko murikan ottaa pois ja pöydälle, niin näkee samalla onko muutakin vaihdettavaa kuin ne pelkät kitkalevyt. Saa jäädä niille sijoilleen sitten seisomaan, kunnes saa murikan takaisin paikallee. Tämän takia haluaisin mahdollisimman tukevan ratkaisun niille pukeille.Yksi vaihtoehto oli, että helman alle laittaa kuorma-auton vanteet ja näiden päälle sitten ne varsinaiset pukit sitten olisi ainakin tuettu helmoista.
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
No ei vahvista. Mutta kun ei se akseliputki mikään vessapaperirulla ole. Miten se kestäisi ajonaikaiset tällit vääntymättä, jos se ei kestä staattista painoa sen pisteen alapuolella tai läheisyydessä (= lehtijousen alla), josta alseliputki kannattaa auton painoa?
Ei se akseliputkesta auton kannattelu ole edes tehtaan korjausoppaan mukaan kiellettyä, ne on yhdet virallisista tukipisteistä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 01.08.2016 18:22 |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Joudut korista nostamaan, koska se tasauspyörästö ei mahdu pois jos on joustot normikorossa, on tankki pikkasen tiellä!! Kun nostaa korista, tulee joustot ulkoasentoon ja tilaa ihan erilailla...Nimimerkki: ZJ:n murikan tänään irroittanut ja kiinnittänyt...
__________________
Killing time is not murder |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Viralliset nostopaikat on koripalkeista, ja sinne myös pukit alle. Tehdas ei itse asiassa kiellä nostamasta edes banjosta D44a akselia lukuunottamatta. Suositeltu toki on koripalkin alta. Itse nostan lähes poikkeuksetta akselista, mikä taasen ei ole virallinen paikka, mutta järkeä käyttäen (= akseliputken ulkopäistä) nostamalla et saa putkea väännettyä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Ei se putki kyllä murikasta tunkkaamallakaan mihinkään väänny jos on ehjä.
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tosiaan tällä kertaa ei sitä autoa nosturille saanut, kun se on työkäytössä arkisin ja kun ei tiedä, että kauan se siinä sitten joutuu olemaan kun sen murikan purkaa pois. Mökille pohjolatalliin siis, pelkkää sammalta ja juurakkoa silmänkantamattomiin. ![]() Olisin alunperin sen meidän kerrostaloparkkipaikalla purkanut, kun siinä on ihan oma tolpallinen paikka, mutta kuulemma sanomista tulee... |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ei oikein tiennyt mitä etsiä.Eli tälläinen oli näky pelkääjän puolella Ja tältä näytti taas kuljettajan puolella Ilmeisesti pelkästään kitkalevyt tarvitsee vaihtaa, kun muuta tuhoa ei näyttänyt olevan? Vähän oli myös nirhaumaa, mutta en tiedä vaikuttaneeko se millään lailla. Tuossa näkyy vähän naarmuja, mitä on murusista tullut. Onko tämä ihan koneistuksesta jäänyt vain, vai onko jokin aiheuttanut nämä silput? Kaikki hampaat oli ehjät, eikä näyttänyt ees pahemmin kuluneelta omaan silmään. Kuvia nyt ei tarttunut matkaan.
|
|
#14
|
||||
|
||||
|
Melkolailla tuollaiselta poskirattaat yleensä näyttää Danan akseleissa. Melkolailla tuollaiselta myös yleensä näyttää Danan akselin kitkapakat kun niitä on vaihtamassa. Aika monessa osassa tulevat ulos..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#16
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#17
|
||||
|
||||
|
Noniin, uudet kitkalevyt ja muut perän tilpehöörit hankittuna, (suuret kiitokset Jamantille nopeasta palvelusta) tarkoitus oli laittaa takaisin nippuun uusilla osilla, mutta nyt tulikin tenkkapoo.
Eli tuo hajonnut painelevy on ilmeisesti jonkun aikaa pyörinyt tuolla ja järsinyt itselleen luultua pahemman kolon. Eli nyt jos laitan nuo uudet levyt lukituksineen, niin käykö siinä vaan niin, että se lukitus murtuu taas ja päästää sen levyn pyörähtämään, kun ei mikään tue sitä sivuttaissuunnassa? Tuollakin näyttää jotain käyneen välissä. :s Mitäs nytten tehdään?
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |