Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.07.2016, 17:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Onneksi juuri heivasin metallinkeräykseen erittäin vähän käytetyn ja täysin ehjän alumiinikennoisen- ja muovipäätyisen XJ:n HO- mallin syylarin

Ehtihän se tosin olla varmaan viitisen vuotta myynnissä eikä ketään kiinnostanut

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.07.2016, 22:52
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Red face

Huono tuuri.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Onneksi juuri heivasin metallinkeräykseen erittäin vähän käytetyn ja täysin ehjän alumiinikennoisen- ja muovipäätyisen XJ:n HO- mallin syylarin

Ehtihän se tosin olla varmaan viitisen vuotta myynnissä eikä ketään kiinnostanut
-Kellään ei syyläri hajonnut tuona aikana...?
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2016, 07:58
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
-Kellään ei syyläri hajonnut tuona aikana...?
Ei vissiin.. tai sitten ei vähän käytetty ehjä syylari kelvannut
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.07.2016, 15:54
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

2.1td jäähdytys järjestelmä


Olisko kuvaa mitenkä paisuntasäiliön letkut tulee.uusi paisari on.jonkun lainen johto kaavio olis hyvä myös. Vuosi malli 1990 xj 2.1 td.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.08.2016, 12:37
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Mitäs herrat on mieltä, kun pitäisi D35:stä purkaa murikka irti ja kattoa mitä se on syönyt, kun ilmeisesti kitkalevyt on säpäleinä. Niin tuotatuota, akseli on kiinni autossa ja netistä kun luin ohjeita, niin sanottiin, että ei saa akselin alle laittaa pukkeja, vaan helmoista suoraan pitäisi tukea koko hökötys kun purkaa taka-akselin.

Ja selvennykseksi vielä, että en siis aio purkaa turhaan koko akselia irti autosta, vaan pelkästään akselin sisuskalut.

Ja nyt pitäisi suorittaa pohjolatallissa koko operaatio, niin äkkiseltään niin korkeita pukkeja mulla ei ole, että helmojen alle saisi. Eli kysymys siis kuuluu, että pitääkö se tukea helmoista, vai voiko akselin alle laittaa pukit?

ps. Jamantin nettisivuilla löytyy kyllä erittäin tarkat ohjeet itse purkuoperaatioon, kiitos siis siitä. Nyt tosiaan toteutus on vielä hiukan kyseenalainen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.08.2016, 12:41
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Laitat pukit akselin alle mahd. lähelle takajousia tai suoraan niiden alle. En nyt muista tarkkaan mihin ne siihen mahtuu. Jos akseli siitä vääntyy, niin ei kannata ajaa autolla metriäkään edessä vastaava paikka on tukivarsien viereen.

Välttämättä ei tartte irrottaa muuta kuin vetarit, mutta silloin tarvitset vähän pidemmät pätkät kierretankoa että saat uudet kitkapakat puristettua kasaan akseliputken päästä murikan keskelle. Helpompaa toki murikka irrotettuna autotallin pöydällä tjsp..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2016, 13:32
toyopet:n Avatar
toyopet toyopet ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 10.03.14
Sijainti: Äijälä, Keski-Suomi
Viestit: 535
Perusasetus

Mitenkäs muuten D30 etupyöränlaakerin, jossain taisi joskus olla juttua mutta ei nyt taas tähän hätään löydy. Kaupat myyvät koko napaa.
Purkaantuuko se napa kotikonstein ja onko siellä vaihdettavat jonkinsortin standardilaakerit vai aina vaihdetaan koko napa ja vanha heitetään metallinkeräykseen?
1990 XJ siis kyseessä edelleen.

Viimeksi muokannut toyopet : 01.08.2016 13:36
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.08.2016, 15:19
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Laitat pukit akselin alle mahd. lähelle takajousia tai suoraan niiden alle. En nyt muista tarkkaan mihin ne siihen mahtuu. Jos akseli siitä vääntyy, niin ei kannata ajaa autolla metriäkään edessä vastaava paikka on tukivarsien viereen.

Välttämättä ei tartte irrottaa muuta kuin vetarit, mutta silloin tarvitset vähän pidemmät pätkät kierretankoa että saat uudet kitkapakat puristettua kasaan akseliputken päästä murikan keskelle. Helpompaa toki murikka irrotettuna autotallin pöydällä tjsp..
Juu, tätä justiinsa EN halua että käy. Että akseli vääntyy nääs. jäykistääkö ne vetarit sitä sitten, että tyhjää putkea ei kannatakaan tukea alapuolelta. Kyllä mä taidan koko murikan ottaa pois ja pöydälle, niin näkee samalla onko muutakin vaihdettavaa kuin ne pelkät kitkalevyt. Saa jäädä niille sijoilleen sitten seisomaan, kunnes saa murikan takaisin paikallee. Tämän takia haluaisin mahdollisimman tukevan ratkaisun niille pukeille.

Yksi vaihtoehto oli, että helman alle laittaa kuorma-auton vanteet ja näiden päälle sitten ne varsinaiset pukit sitten olisi ainakin tuettu helmoista.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.08.2016, 17:36
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Mitäs herrat on mieltä, kun pitäisi D35:stä purkaa murikka irti ja kattoa mitä se on syönyt, kun ilmeisesti kitkalevyt on säpäleinä. Niin tuotatuota, akseli on kiinni autossa ja netistä kun luin ohjeita, niin sanottiin, että ei saa akselin alle laittaa pukkeja, vaan helmoista suoraan pitäisi tukea koko hökötys kun purkaa taka-akselin.

Ja selvennykseksi vielä, että en siis aio purkaa turhaan koko akselia irti autosta, vaan pelkästään akselin sisuskalut.

Ja nyt pitäisi suorittaa pohjolatallissa koko operaatio, niin äkkiseltään niin korkeita pukkeja mulla ei ole, että helmojen alle saisi. Eli kysymys siis kuuluu, että pitääkö se tukea helmoista, vai voiko akselin alle laittaa pukit?

ps. Jamantin nettisivuilla löytyy kyllä erittäin tarkat ohjeet itse purkuoperaatioon, kiitos siis siitä. Nyt tosiaan toteutus on vielä hiukan kyseenalainen.
Noniin, nyt tuli sitten purettua tuo Jeepin taka-akseli ja kyllähän sieltä murusia ja palasia tuli syliin. Kumma, etten yhtään huomannut kun alle 100km sitten vaihdoin peräöljyt. Ei oikein tiennyt mitä etsiä.


Eli tälläinen oli näky pelkääjän puolella


Ja tältä näytti taas kuljettajan puolella

Ilmeisesti pelkästään kitkalevyt tarvitsee vaihtaa, kun muuta tuhoa ei näyttänyt olevan?
Vähän oli myös nirhaumaa, mutta en tiedä vaikuttaneeko se millään lailla.


Tuossa näkyy vähän naarmuja, mitä on murusista tullut.


Onko tämä ihan koneistuksesta jäänyt vain, vai onko jokin aiheuttanut nämä silput?

Kaikki hampaat oli ehjät, eikä näyttänyt ees pahemmin kuluneelta omaan silmään. Kuvia nyt ei tarttunut matkaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.08.2016, 19:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Melkolailla tuollaiselta poskirattaat yleensä näyttää Danan akseleissa. Melkolailla tuollaiselta myös yleensä näyttää Danan akselin kitkapakat kun niitä on vaihtamassa. Aika monessa osassa tulevat ulos..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.08.2016, 21:28
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Noniin, nyt tuli sitten purettua tuo Jeepin taka-akseli ja kyllähän sieltä murusia ja palasia tuli syliin. Kumma, etten yhtään huomannut kun alle 100km sitten vaihdoin peräöljyt. Ei oikein tiennyt mitä etsiä.
Kaikki hampaat oli ehjät, eikä näyttänyt ees pahemmin kuluneelta omaan silmään. Kuvia nyt ei tarttunut matkaan.
Sama näky oli mullakin viime keväänä

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 19:41 (GMT +2).