|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1176
|
|||
|
|||
Varmasti. Tosin taitaa tulla pieni tauko kun tuli uusi lelu perheeseen Ruåtsista joka saatava käyttökuntoon ennen kesää joka alkoi jo.
-sami- |
#1177
|
|||
|
|||
Gee tuntuis olevan nyt kunnossa tai sitte se vain esittää olevansa. Ei tosin ahtoja ole vielä tarpeeksi kun säädin hukkaportin vain sinnepäin. Heräävyys tuntuu olevan parempi kuin aiemmalla turbolla. Pari kuukautta ja rapiat pari tonnia siihen meni, josko se nyt vähän aikaa toimis.
|
#1178
|
||||
|
||||
Nyt kun on hiukan kerennyt perehtymään ja ajelemaan tuolla 463 lla, niin lyhyt analyysi pohjautuen 7 aiempaan 460 malliin joilla olen ajellut.
463 vs 460 Plussaa: - äänieristys ja ohjaamon mukavuus paljon parempi - mittariston luettavuus, etenkin pimeässä paljon parempi - istuimet paremmat - kahdessa osassa kaatuva takaistuin - lämmityslaite ja puhallus tehokkaampi, 4 asentoinen - jatkuva neliveto - iso muovitankki - sulake / sähköpääkeskus fiksumpi - hämmästyttävän tukeva ajoltaan, osaltaa johtunee kiinni olevista vakaajista Ihmetystä: - aikalailla samat ruostevaivat korin ja runGon osalta - alipaineohjatut tasauspyörästön lukot - Glykolisääteiset ajovalon korkeussäädöt - heikompi jarrutehostin ? Tässähän kävi niin onnekkaasti, että löytyi hieman reppanaan kuntoon päästetty, ja melko reilusti ajettu vapari 300 GD, joka ihan alkusarjan malleja, ilman ABS jarruja ja Ilman SRS airbaGeja. Ja vielä, ihan rehti Suomi-auto, nehän on niitä paremmin tehtyjä ja oli vielä €uroopan halvin.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1179
|
|||
|
|||
:O
Miten tämä on toteutettu? |
#1180
|
||||
|
||||
Nestetäytteinen suljettu piiri, jota paineistetaan kojelaudan kiertokytkimellä, jolloin valot putoaa, takaisin kääntäessä jouset vetää umpiot takaisin ylös. Arvaa: - toimiiko ? - onko helppo täyttää ja ilmata ? Vinkki: Molempiin sama vastaus !!! Onneks on vuosmallia niin wanha, ettei tarvi toimia, mutta uteliaisuus usuttaa korjaamaan kuitenkin ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1181
|
|||
|
|||
|
#1182
|
||||
|
||||
samaa systeemiä käytetään italian pakuissa, pitääpä joskus kattoa onko samanlaiset kikkareet. meinään 99€ maksaa koko paska.
|
#1183
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1184
|
|||
|
|||
Itsellä Gee on jo lähes leimakuntoinen. Takajarrut kettuilevat vielä
Vasen takajarru menee ensimmäisenä jumiin. Oikealle puolelle vaihdoin jo jarrusylinterin (vanha ei toiminut). Käsin kun kampeaa oikeaa jarrurumpua, niin se jarruttaa kyllä. Jarrupainesäätimen vipujen niveliin ruiskuttelin CRC:tä ja heiluttelin, tuntuvat liikkuvan. Mikä voisi olla vikana
__________________
W460 |
#1185
|
|||
|
|||
Lainaus:
Muutaman kerran ajoin vajaan 10km ajoja viikonloppuna ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Aamulla ajoin sitten töihin ja edelleen kaikki ok. Aamupalaverin jälkeen starttasin, niin putkesta tuli kunnon savupilvi. Hieman väheni savutus, kun kävi jonkin aikaa. Ahtoputken käytin irti, siellä ei ollut öljyä ollenkaan eli ei johdu turbosta. Taisi tuo kansi olla paskana sittenkin. Mulle on tulossa kuitenkin yksi kansi, joka on koeponnistettu ja oikaistu. Pitää laittaa se paikalleen ja taitaa sen jälkeen mennä auto vaihtoon. Ps. Tuossa kunnossa saa kymppitonnilla hakea pois. |
#1186
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1187
|
|||
|
|||
Lainaus:
Otin sitten käsijarrukahvan päällä olevasta suojakuvusta tapin irti ja koko kahvan lukitus levisi hyttiin Miten tuon saa takaisin kasaan? Kiitos JSJ:lle neuvosta, pitää katsoa tuo kunhan saan käsijarrkahvan taas toimimaan joskus.
__________________
W460 |
#1188
|
||||
|
||||
Mä siirsin auton talvisäilöstä talliin ja hain MBG nimimerkiltä osia, joita muuten löytyy !!
Nyt ois takakonttiinkin penkit niin pääsee kuunvaihteessa ehkäpä muuttamaan pakua 9paikaseks ha. Noh nyt rupesin täyttämään lukkojen järjestelmää nesteellä, eka letku murtunu säiliöltä, silikoni letkua tilalle ja rupes pysyy liemet sisällä. Puhalsin myös putken mikä menee pääsylintereille ni puhtaaks, samoin sylinteriltä taka-akselin työsylinteriin menevän putken. Aikani ilmailinkin ja etulukko virkos toimimaan merkkivaloineen päivineen. Takalukkokin toimii mutta merkkivalo mykkä, onko noi anturit miten kestäviä? Koitin repiä johtoa irti sylinterin päästä että pääsis mittaamaan tapahtuuko anturissa mitään mutta en saannu irti. Purkeneeko liitin miten? Etulukko teki kerran sen tempun että merkkivalo paloi kokoajan eikä auennut, vaikka kuinka käänteli taka tai nelivedolla, jarrutteli, suditteli teki mitä vaan. Ajoin talliin ja ilmaroppu auki ni napsahti auki, meni myös siihen malliin että vipu ei tullut enään ylös eli oli aikamoinen vastapaine? Kai.. Nyt tosiaan pelaa taas kun aukasin ilmaropun ja vedin takas kiinni, ilmeisesti vielä ilmailua tehtävä ja käyttöä että virkoaa, ihme että pelas ees ainakin 12vuotta ollu ilman nesteitä. edit. Meneekö toi lukkojen ilmaus niin että vipu ylös - ilmaruuvi auki - ilmaruuvi kiinni - vipu alas - ja sama uudestaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 16.05.2016 19:36 |
#1189
|
|||
|
|||
No nyt käsijarru jo melkein toimii. Kuvassa olevat metallit ottavat toisiinsa kiinni, kun käsijarruvaijerit ovat kiinni ja kireällä. Mikä vielä voi olla vialla? Ilman vaijereita kahva toimii normaalisti kyllä.
__________________
W460 |
#1190
|
|||
|
|||
603 nostajien vaihto meni hyvin siihen saakka kunnes hoksasin että nokka-akselin pitkittäistä lukituslevyä ei löydy mistään....ei konehuoneesta, maasta tai sen paremmin jakopään kopastakaan. Voihan se tietty olla öljypohjassakin. Yks vaihtoehto on se että edellinen asentaja on jättäny sen kokonaan pois, ykkösen nokkapukissa oli pientä kulumaa niinku olis joskus nokan rattaan kiinnityslaippa päässy vähän hieraseen siihen. En tiä sitten lyönkö vaan uudella lukituslevyllä kasaan ja kokeilen.
Oli tarkoitus kyllä nostaa kone jokatapauksessa kesällä pois että saa korjattua tuota öljyä vuotavaa turbo-pakosarja viritelmää mihin ei pääse käsiksi mistään kone paikallaan. Samalla pitäs korjailla lämppärin letkutuksia, vuotavia tiivisteitä ja noita kaikkia viritelmiä tuolta tosi ahtaasta konehuoneesta. Lootallekin täytyis tehdä jotain. Samalla mielessä kummittelee 606+722.6 muutos, sais modernimman koneen ja ylivaihteellisen lootan, toisaalta se ei oo projektina mikään parin viikonlopun homma. Ehkä vielä joskus. |
#1191
|
||||
|
||||
Minkäslainen moottori se 617A ois? Onko voimaa miten? Jatkoks kävis nyt oleva 4lovinen manuaali tai 5lovinen manuaali?
Ja menis iha heittämällä ton vanhna tilalle 617 tilalle.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#1192
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ps. On muuten ihan muutaman kerran käyny mielessä vaihtaa tuo 617A nykyiseen Geehen 603:sen tilalle. Kansi on nyt kolmatta kertaa irti ja auton ostin tammikuussa. |
#1193
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kyllä sillä pärjää, mutta alavääntö on heikon puoleista. |
#1194
|
||||
|
||||
MBG on nytkin 617A tallissa ninku muutama muukin kone... en vaan raaskis moiseen sijoittaa kun on koko kopan hitsaus rojekti edessä.
Kulahan sen tekis korvausta vastaan? Moottorin kumityynyt täytys vaihtaa joku öljyputki ottaa rattiakseliin jo kiinni. Btw. ne pyöreet kumityynyt saan orkkis osana suomesta n. 213€/kpl.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#1195
|
|||
|
|||
Tuore Geen omistaja (-80, W460 300GD) ja auto-noviisi täällä terve!
Pariin asiaan tarttis näin alkuun jeesiä: Etuakselin oikean puolen kääntöpäässä on väljyyttä ja puskee öljyä pihalle aika reilusti (kuva: http://i.imgur.com/XImzBEI.jpg). Sain ohjeita, että olkalaakereiden vaihto voisi tähän auttaa. Tämän topikin sivulla 42 oli puhetta samaisesta asiasta mutta kyseessä taisi olla 463 (mulla siis vanha 460) mutta osat taitaa olla samat mitä nyt ymmärsin venäläisistä varaosasivuista. Tarvitsenko muuta kuin nämä: A0009815905 Laakeri x 2 (http://www.tltp.fi/tuotteet.html?id=97/747) A4603320033 Peltikorkki x 2 (https://www.amb-trade.de/part/4603320033/16-mercedes/) A4609970040 Laakerin tiiviste x 2 (https://www.amb-trade.de/part/4609970040/16-mercedes/) A4603310180 Kääntöpään tiiviste x 1 (https://www.amb-trade.de/part/4603310180/16-mercedes/) Kannattaako molemmat puolet (oikea ja vasen) hoitaa samaan aikaan? Sivulla 42 puhutaan sovitelevyistä, joiden funktio jäi hieman auki. En löydä niitä akselin räjäytyskuvasta (http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pic...00003.0902.gif). Idea olisi hommata osat itse ja teettää työt korjaamolla. Itselläni ei ole tällä hetkellä aikaa opiskella akselin toimintaa eikä myöskään ole pajaa missä puuhastella. Tarkoitus olisi kuitenkin pikkuhiljaa opetella Geen sielunelämää. Saa siis myös suositella pk-seudulla korjaamoa. Toiseen ongelmaan vilkkujen kanssa palaan vähän myöhemmin ettei postaus veny liian pitkäksi.. |
#1196
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
@merc80s_benz Viimeksi muokannut vuorimies : 29.05.2016 09:29 |
#1197
|
|||
|
|||
Ne soviteprikat..
..ovat tuon numeron 116 takana, paksuudet vaihdellen 0,3 - 1,5 mm:n välillä (ohimmassa päässä 0,05 mm:n jaolla). Vaikka kappalehinta ei ole paljon, kilohinta ylittää varmaankin kaikkien tunnettujen metallien maailmanmarkkinahinnan.
|
#1198
|
|||
|
|||
|
#1199
|
||||
|
||||
Aika puolellaan on, ei taida tuuma riittää... Ja jollei oo korotettu niin mitä ihmettä
Mites takana ?? Ja mitkä vanteet ?? Ja jyrinöihin kardaanien välykset, muuttuuko nelivedolla ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#1200
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kardaanin liuku/liu'ut aiheuttaa myös kivoja jyristyksiä. |
|
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |