Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2016, 18:41
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Sopiikos ln65 etuperä taakse ja takaperä eteen? Jostain lueskellut että kävisi päikseen?

Saisi tuon kitkalukollisen perän eteen ja sitten taakse vois hitsata avoimen umpeen tai hommata siihen lukon.
Käy päikseen

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2016, 19:29
offila offila ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.08.14
Sijainti: suomi
Viestit: 60
Perusasetus

käykö ln110 mallisessakin perien vaihto eli takaperä eteen ja toisin päin?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2016, 20:06
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Ei käy, edessä 7,5" ja takana 8". Etuperä sama kuin jossain suprissa
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.05.2016, 11:02
hulkkmi hulkkmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.16
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 32
Perusasetus

Onko hiluxissa samanlainen (= kokoinen) takalasi LN110 ja LN170 malleissa? Katellut Solarplexiuksen tummennuspleksiä takalasille ja sieltä ei löydy kuin -98 vuosimallista eteenpäin hiluxiin. Tuohon omaan yksilöön kun on vaihettu pleksi lasin tilalle, niin tavan kalvo ei siihen passaa.

E: Noh, tilataas kokeeksi kuiten. Jospa se passais

Viimeksi muokannut hulkkmi : 16.05.2016 20:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.05.2016, 01:43
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Noita kahta mallia verranneena, ei se ainakaan hirveästi heitä.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.05.2016, 17:28
hulkkmi hulkkmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.16
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 32
Perusasetus

Kysellääs vielä tyhmiä korin korotuksesta vaikka asiaa on puitu moneen kertaan, mutta noviisille ei kaikki ole tarttunut hakutuloksista silmiin.

- Eli montako koropuslaa tarvitaan Ln110 hiluxin korotukseen? Ajattelin laittaa 40mm tai 50mm puslat, materiaalina Pom C (joku kehunut tätä paremmaksi kuin nylon?)
- Pultit muistaakseni M10 (jostakin jäänyt päähän), mutta mites pituuden kanssa - vai ostaako vain M10 kierretankoa metrin pätkän tahi pari?
- Valmiinahan siellä on ohuet kumit - kannattaa varmaan laittaa uudet?
- Tarviiko rattiakseli esmes tuolla 40mm puslasarjalla jatkoa? Jos tarvii, niin mistä sellaisen vois hommata? Ja mites se tankin täyttöputki - käy vissiin lyhyeksi? Mistä uusi?
- Syyläri ja puskuri(t) ilmeisesti täytyy pudottaa alemmas? Isokin operaatio (ts. onko pakollinen/särkyykö jotakin jos ei siirrä)?

Muuten vissiin ei ole isompia ropleemia, että tunkkailla nurkka kerrallaan ilmaan ja katella ettei mene johdot/letkut tiukalle tahi poikki ja puslat väliin ja pultit hollille ja kaikkien ollessa paikoillaan kiriä?

E: Ja mistä tuohon sais käypäset kattotelineet?

Viimeksi muokannut hulkkmi : 18.05.2016 18:50
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2016, 05:35
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hulkkmi Näytä viesti
Kysellääs vielä tyhmiä korin korotuksesta vaikka asiaa on puitu moneen kertaan, mutta noviisille ei kaikki ole tarttunut hakutuloksista silmiin.

- Eli montako koropuslaa tarvitaan Ln110 hiluxin korotukseen? Ajattelin laittaa 40mm tai 50mm puslat, materiaalina Pom C (joku kehunut tätä paremmaksi kuin nylon?)
=En vanno mutta oisko lava 4lla ja hytti takapenkkien alta, hytin lattialta ja iha edestä puskurin luota eli 6lla.
Itse laittasin nylonia jos halvempaa, molemmat varmaan siellä kestää.

- Pultit muistaakseni M10 (jostakin jäänyt päähän), mutta mites pituuden kanssa - vai ostaako vain M10 kierretankoa metrin pätkän tahi pari?
=8.8 kovuuden jenkatappia ja tekee sopivat.

Valmiinahan siellä on ohuet kumit - kannattaa varmaan laittaa uudet?
=tais ne liki sentin paksut mutikat olla.. empä oo uusinu.

- Tarviiko rattiakseli esmes tuolla 40mm puslasarjalla jatkoa? Jos tarvii, niin mistä sellaisen vois hommata? Ja mites se tankin täyttöputki - käy vissiin lyhyeksi? Mistä uusi?
=Viimeks ei 50mm korotukses ainakii mitää jatko pätkää tehty, poorituksista löysäämällä saa vähän pituutta lisää jos tarvii.
Tankit letku uusi ja muistaakseni ohuempi huohotinputki myös, esim. etra myy.

- Syyläri ja puskuri(t) ilmeisesti täytyy pudottaa alemmas? Isokin operaatio (ts. onko pakollinen/särkyykö jotakin jos ei siirrä)?
=Syyläriä ei tarvi pudottaa, letkut riittää kyllä, jos repii tuulitunnelin irti muutenhan flekti ottaa kiinni.
Tunneli muistaakseni käy myös jos leikkaa alapään auki.
Etupuskurin sai muokattua aika helposti niil orkkis kiinnikkeillä ihan ok sopivaks.

Muuten vissiin ei ole isompia ropleemia, että tunkkailla nurkka kerrallaan ilmaan ja katella ettei mene johdot/letkut tiukalle tahi poikki ja puslat väliin ja pultit hollille ja kaikkien ollessa paikoillaan kiriä?
=Nosta päätt kerraan äläkä vaan kulmasta kiikkuu ikävästi.
Johdoissa ei pitäis olla mitään, jarruletkuja putkia kattele ei mitää suurempaa onkelmaa.
Vaihdekeppien reikää joudut sorvaa isommaks.. ottaa kummeja pois.. vääntelee keppiä... jotain noista melko varmaan.

E: Ja mistä tuohon sais käypäset kattotelineet?
=olikos siinä kourut mihi menee iha tarvike telineen kiinnike niistä muokkaamalla.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.05.2016, 16:17
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Käy päikseen
Tuossa asiaa kattelin niin jos etuperän pistää taakse niin sehän on pakilla koko ajan. Mites noille hammaskosketuksille käy?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.05.2016, 16:37
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Tuossa asiaa kattelin niin jos etuperän pistää taakse niin sehän on pakilla koko ajan. Mites noille hammaskosketuksille käy?
Katteles uudestaan
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.05.2016, 17:20
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Laakeri hommeleita


Ln170 ja seuraavaksi etuperän kardaanin laakeri,kaiketi perän purkamis operaatio edessä että moisen väljän ja jurraavan laakerin saa vaihdettua...?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 21.05.2016, 07:53
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Etuperän kardaanin laakeri? Onko kardaani menossa purkuun vai perä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.05.2016, 17:55
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Etuperän kardaanin laakeri? Onko kardaani menossa purkuun vai perä?
Laakerit vaihto eli perässä oleva johon kartaani menee on väljä

Viimeksi muokannut ilex : 22.05.2016 18:59
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.05.2016, 04:46
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Perä lähtee helposti irti edestä, vetarit irti ja pultit auki, möykky pöydälle.
Tai sitten vaan auton alla kardanin laippa pois ja lukitusprikka auki, mutterimopolla mutteri pois jne.
Etuperässä taisi olla ne poskilaakerit mellapelleillä säädetty ja takaperässä sellainen "mutteri" millä kiristetään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.05.2016, 08:42
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Hammaskosketus pysyy ihan samana koska perässä on kaikki rojut kiinni.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Tuossa asiaa kattelin niin jos etuperän pistää taakse niin sehän on pakilla koko ajan. Mites noille hammaskosketuksille käy?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.05.2016, 09:20
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Täytyy nyt sen verta vielä kysellä tyhmiä.
Kävin kattomassa uudelleen, niin.

Auto ylhäällä takapyörästä pyrittämällä kun katsoo niin etukardaani pyörii vastapäivään ja takakardaani myötäpäivään.

Niin jos aatellaan että etuperän pistäisi taakse niin senhän pitäisi pyöriä sielläkin vastapäivään että pyörisi samoin päin kuin edessä?
Silloin se akseli olisi menossa taaksepäin eli perän pitäisi pyöriä "pakilla" että takana ollessaan se liikuttaisi autoa eteenpäin?
Eikö?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Hammaskosketus pysyy ihan samana koska perässä on kaikki rojut kiinni.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.05.2016, 23:08
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hcet Näytä viesti
Täytyy nyt sen verta vielä kysellä tyhmiä.
Kävin kattomassa uudelleen, niin.

Auto ylhäällä takapyörästä pyrittämällä kun katsoo niin etukardaani pyörii vastapäivään ja takakardaani myötäpäivään.

Niin jos aatellaan että etuperän pistäisi taakse niin senhän pitäisi pyöriä sielläkin vastapäivään että pyörisi samoin päin kuin edessä?
Silloin se akseli olisi menossa taaksepäin eli perän pitäisi pyöriä "pakilla" että takana ollessaan se liikuttaisi autoa eteenpäin?
Eikö?
Rattaat on tehty pyörimään kumpaankin suuntaan. Jos tilaat LN65 hiluxiin etu- ja takaperään uudet välitykset niin saat kaksi samanlaista samalla varaosanumerolla, voit itse päättää kumman laitat kumpaan päähän autoa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 22.05.2016, 08:39
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Rattaat on tehty pyörimään kumpaankin suuntaan. Jos tilaat LN65 hiluxiin etu- ja takaperään uudet välitykset niin saat kaksi samanlaista samalla varaosanumerolla, voit itse päättää kumman laitat kumpaan päähän autoa.

No sitten.
Kiitoksia infosta!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 04:08 (GMT +2).