![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() MAN 8.136 kytkinsavottaOlihan joo savottaa kerrakseen. Jo startti vapaalla, kytkin pohjassa todennäköisesti irrotti kytkimen. Mitä tästä opitaan? Jos haetaan vikaa ja liikkuvia osia on enemmin kuin yksi, vianhaussa ei pidä olettaa että tietäisi missä syy on ja jättäisi oletuksen perusteella jotain asioita kokeilematta 'turhina'. Starttaan normaalistikin kytkin pohjassa, ihan startin kuorman keventämiseksi mutta nyt, starttiremontin ja sen jälkeisten salamastarttien myötä olen ilmeisesti jättänyt kytkimen painamatta. Oletus että kytkinlinjassa on ilmaa, nestemäärän tarkistus ja oletus että siellä todellakin on ilmaa. Pitääkin heti lähteä käymään soramontulla, jos siitä vaikka vielä löytyisi vikaa! -
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kytkin pohjassa starttaaminen on toki hyvä ja turvallinen rutiini, mutta ei sovi kaikkeen kalustoon.
Esim 3-sarjan scaniassa on kytkimen tehostaja (kevennin) paineilmakäyttöinen ja laatikon kyljessä. Riuska mies sen kyllä ilmattomanakin alas painaa, mutta kyllä on vivustot ja letkut kovilla. Eli käyntiin vaan ja odottaa että on ilmaa ennen kytkimen painamista. Ja muistetaanhan kaikki raskas kalusto pysäköidä vapaalla, muistetaanhan? ![]() Ajokuvia jos montulle menet, kiitos!
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Täytyypä napsia kuvia ja kuvaa. Sitä kun on itse puikoissa ja vähän niinkuin pahan teossa (Ei, en murjo paikkoja niin että tulisi sanomista. ![]() Ostin Lidlistä herätehankintana pyöreitä 3M tarralappuja joilla saa 'jotain tarvittaessa kiinni johonkin'. Ovat parina niin paksuja että tarpeen täytyy olla todella suuri jotta niitä tulisi käytettyä mihinkään. Liimaanpa niitä muutaman MANnin kattoon ja kuvauskopterin vakautettu kamera käsitelineessään sinne. Ja mikäänhän ei toki estä laittamasta kopteria leijumaan sopivalle kuvauspaikalle, taltioimaan maltillisen sankarillisia ajosuorituksia. ![]() Kevättalvella olisi kyllä saanut videota kun sattui sopiva keli ja eksyin paikallisen katsastusaseman pihalle koestamaan miten MANni menee pitkää sladia (Lukot päällä, vauhtia ja koneeseen kierroksia niin meneehän se..). Yhdenlaista curlingia ja voihan ne lumet kolata niinkin. Eipä stressannut liukkaalla ajo enää sen jälkeen mutta alkoi himoottaa voiman lisäys ja siis ahdin. Tuossa D0226:ssa on 'samanlainen' pumppu kuin Rameissa käytetyissä Cumminseissa ja tilavuus on suurin piirtein vastaava eli veikkaan olemassa olevan tiedon ja kokemusten toimivan melko lailla yhteen. Samasta moottorista on olemassa busseissa ja matkailuautoissa käytetty D0226MKF joka tuottaa 190 kaakkia ja todnäk vielä suhteessa enemmin vääntöä. Kyllä kuulostaisi mainiolta yhdistelmältä. Leppoisan näköinen nappisilmä MAN ja avarasta korsteenista tyhjäkäynnillä kuuluva metallinen ahtimen volina. Ja onhan sillä positiivinen vaikutus polttoainetalouteenkin kun pääsee ripeästi tavoitenopeuteen! ![]() (Haikeita unelmia. Turbot.) - |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei voi naapuriinkaan mennä kylille ilman ettei ajeta heti päälle!
![]() - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ekaa kertaa MANni oikeasti metsässä ja oli niin jännää ettei malttanut ottaa kuvan kuvaa.
![]() Vmt:n auton nähtyään aivan ensimmäinen kommentti tarpeettomista astinlaudoista oli aiheellinen. Luulin että hieroin puskuria kiveen mutta olikin peltiä. Toinen damage sattui tankin kiinnikepannalle joka ilmeisesti tarttui johonkin kierrettävään ja lipsahti pois paikaltaan. Joku muoviheebeli jäi matkalle muttei mitään oikeaa vahinkoa. Käyttöä 3d-tulostimelle. Teen toisesta kopion. Metsässä kuorma-autoilu on näköjään ihan tehtävissä. Haasteena se ettei uralta saa poistua tai puihin nojailla mutta hämmästyttävän vähällä vekslailulla päästiin. Tomppa kyllä tuntee paikan ja ajatti reitit joista toisessa (kokoontumismontulta loiva mäki ylös ja heti oikealle ylös kalliolle) auton korkeus ei teettänyt mitään ongelmaa ja toinen ('kivinen polku' mainittu) oli matalien oksien ja puiden kiertämisen puolesta hieman työläämpi mutta onnistui sekin hyvin. Sivistynyttä mönkimistä. Sinne pitää mennä uudestaan ajan kanssa ja nätimmällä kelillä. Jos vaikka saisi muutaman kuvankin. Se tuolla aiemmassa viestissä esittämäni ajatus kameran laittamisesta auton katolle on kuolleena syntynyt. Olen tyytyväinen että äärivalot ja vilkunpohjat ovat yhä tallella ja ehjänä. ![]() - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, siitä se lähtee. Nyt jo siis ekat muutoskohteet löydettynä.
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Kävin ojassa jumissa ja sain apuun tulleelta jeeppimieheltä hienovaraista kuittia rempallaan olevasta tankin kannakkeesta.. ![]() Tankin kiinnityspannan muovinikale. Ei identtinen mutta laitan toisen tulostumaan niin on. ![]() Kenellä printteri löytyy, kertokaa vinkkinne ABS -kappaleiden kiinni pysymiseen. Alusta on alumiinia ja lämmitetty 110C. Yleisesti käytetty maalarinteippi ei tuntunut toimivan. Olen käyttänyt laimennettua erikeeperiä jonka annan kuivahtaa ja avaan pinnan katkoterällä siklaamalla. Näppärä sikäls että se on helppo uudistaa siklaamalla. - |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() MAN 8.136 kytkinsavottaLainaus:
Silikoniöljyä torveen niin että leviää hyvääst männän päälle, paineilmaa, männän pyörittelyä, huuhtelu puhtaalla öljyllä ja puhaltelua että saa loput öljyt pihalle. Pallonivelen putsaus, vaseliinia perään ja on kö uusi. Teknisesti ottaen käyttämätönhän tuo oli aiemminkin mutta käytön puutteessa sittaantunut. - |
![]() |
Luokat |
man 8.136 fae |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|