![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mitähän ton vm-dieselin kans tekis. Irrottaisko yhden kannen ja vaihtaisi uuteen? Meni puolitoista vuotta sitten ne keinun vaarnat poikki. Samalla tutkisi miks ne meni poikki. Vai vaihtaisko koko motin johonkin muuhun? Mutta mihin? Halpa ja hyvä tietenkin.
__________________
-MMC- |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Onko pakko olla diesel- kone? Jos on, niin (kohtalaisen hyviä) vaihtoehtoja on muutamia, riippuen toki auton vuosimallista että kelpaa päästöjen puolesta..
Jos taas bensakin kelpaa, niin hommaa joku sopiva luovuttaja- auto mistä kuutoskone + laatikko + johtosarja + muu tarvittava. Eihän sekään ihan helppoa tai halpaa ole, vaikka toki ajokuntoisiakin XJ:tä saa lähes puoli-ilmaiseksi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Kyl mä tykkään dieselistä. 2000 mallinen auto.
__________________
-MMC- |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Siinä tapauksessa helpot vaihtoehdot on jo hieman vähissä, jos et laita uutta samanlaista tai korjaa nykyistä. Alkaa olla monessa tuon ikäluokan sopivankokoisessa dieselissäkin jo elektroniikkaa, ja pitäisi vielä parittaa Jeepin älyyn että mittaristo yms. toimii oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
on viellä tuon ikäsissä dieseleissä aika vajaat ne älyt joka automerkissä.. toisekseen savuarvot on samat leimalla viel 2000 kun olivat 1990 autoonkin, eli käytännössä voit laittaa jonkun ihan rehdin OIKEAN diesel koneen, ilman älyä/sähköhomoilua. en tiedä miten noissa jeepeissä menee sitten korin sähköt ECM kanssa naimisiin, muuten kun, että ajonesto on "väylässä".. jotenkin persetuntumalta uskaltasin väittää, et korin sähköt ei juur juttele mitään järkevää sinne ecuun päin, eli omansa voi poistaa samalla kun tekniikkakin lentää romulle. sillon jälelle jää suurimittasia sähkötöitä sen verran, että saat jeepin mittarit, joista taitaa suurin osa olla vastusmittareita pelaamaan sen valitsemas koneen kanssa, eli pauttiarallaa, jos ei osu anturin ohmit kohilleen, se etityttää käypäsellä vastusalueella olevien antureiden vaihdon +nopeusmittarin "kalibroinnin". mie jos oisin dieselöimässä XJ:tä laittasin jonkuu mersun 3l TD padan sinne ja sitten sopivasti kutittelis, et ehtii ohite
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mittarit on CAN-väylässä 97->, ei oikein onnistu suoraan kytkee...
__________________
Killing time is not murder |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ainakin vuoden -99 patrol ja -90 patrol on saman mittauksen alla K arvo saa olla 3 molemmissa, tuo tuli aikanaan kysyttyä ihan asiakseen konttorilta, kun käyttis kävi vittuilemaan sähköjen puolesta sen verran reilusti, että meni hermot nintendo juttuihin.. dieseleissähän tuli nuo vähäpäästösyys hömpötykset huomattavasti myöhemmin kun bensavehkeissä, itellä kummittelee mielessä vuosi 2002. OBD2 tuli pakolliseksi standardiksi dieseleihin vasta vuonna 2005 ja oma edesmennyt työauto oli just tuota vuosimallia, mutta se ei paljoo obd2 väyläänkään jutellu, ns vähäpäästönen se kyllä oli (ainakin paperilla).
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
On, savutestissä on vain Ahtamattomat dieselit, Ahdetut dieselit ja Euro 3/4 (vai olikos se 4/5) jolla mitataan vasta 2006 ja uudemmat!!
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |