Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.05.2016, 22:15
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Se iveco eurostar jonka väitetään olleen herlevillä, siinä oli 4kepissä ja alueita 3 per pykälä
Ohjekirja sano, että kun on taitoa ei tartte kytkintä kuin liikkeelle lähtiessä
1/3;sta se ei ees huolinu jos kytkintä paino

Ois kivaa sekin nähdä vielä joskus ja päästä kokeilemaan
Jossei väri ole muuttunut niin musta ja violetilla raidalla
Vastaavalaatikkosia Ivecoja on ollu meleko monta suomessa: https://www.youtube.com/watch?v=aq-cq3YILKM

Ja puolen vuotta moisella ajaneena voinen väittää ettei todellakaan tarvinu kytkintä ko liikkeellelaittaessa, maaliman paras loota.

__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2016, 10:59
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Vastaavalaatikkosia Ivecoja on ollu meleko monta suomessa: https://www.youtube.com/watch?v=aq-cq3YILKM

Ja puolen vuotta moisella ajaneena voinen väittää ettei todellakaan tarvinu kytkintä ko liikkeellelaittaessa, maaliman paras loota.
Ja twin splittereitä on ollut joissain sisuissakin,daffikin on muistaakseni käyttänyt.
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2016, 20:48
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Joskus oli Sisu Cumminsin koneella ja Fullerin "suoralla" laatikolla. Jotkut tykkäsi ja jotkut ei (eivät osanneet käyttää). Jos poljit kytkintä se pysäytti akselin (jonkun) ja sitten ei vaihtaminen onnistunut ollenkaan. Oli ainut kasetin vetäjä, jolla pystyi veto päällä pehmeässä mäessä vaihtamaan kesken vedon vauhdin pysähtymättä vs. Volvo ja Scania.
Videolla on kyllä monia tosi typerältä tuntuvia kepakoita, pituudeltaan ja käyttökertojen määriltään. Onneks on eurooppalaisiakin ratkaisuja olemassa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2016, 20:57
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Kytkimen pohjaan painaminen aiheuttaa "laatikkojarrun" päälle menon. Ko. keksintö on siksi että lähtiessä saa vaihteen päälle kun suorahampainen laatikko pysähtyy. Ajaessa pitää osata olla polkematta kytkinpoljinta lattiaan asti. Joillakin menee pitempään sen oppimiseen... Ja Fullerillakin se veto kyllä katkeaa mutta lyhemmäksi aikaa.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2016, 23:40
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Joskus oli osaamattomat kuskit haukkunu fulleria niin talon isäntä oli näyttänyt, ettei se mikään vaikea ole ajaa auto käyntiin vasen jalka lasista ulos ja liikkeelle, montulle asti kait oli ajellu kinttu ulkona



Ainiin se mersu (lootaa en tiedä) on mainitsematta kiinnostavista keppikaavioista jossa 3-4 ja 5-6 on samassa linjassa, mutta keppiä sivulle pukkasemalla vaihdetaan aluetta

Sekin onnistuu jos on kiire perääntyä, et pitkäpuoli päälle ja pakille
Menee muuten pirun lujaa takaperin
Sitä ei hyväksynyt et peruuttaessa pykälsi isompaa, joka kerralla jätti alueen vapaalle
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.05.2016, 04:03
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Twin splitterin kepitystä aura nokalla.
https://youtu.be/GIrZA_UX2Mk
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.05.2016, 19:28
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Ainiin se mersu (lootaa en tiedä) on mainitsematta kiinnostavista keppikaavioista jossa 3-4 ja 5-6 on samassa linjassa, mutta keppiä sivulle pukkasemalla vaihdetaan aluetta

Sekin onnistuu jos on kiire perääntyä, et pitkäpuoli päälle ja pakille
Menee muuten pirun lujaa takaperin
Sitä ei hyväksynyt et peruuttaessa pykälsi isompaa, joka kerralla jätti alueen vapaalle
Sitäki on ollu Ivecoissakin, joku ZF:n pökäle se on. Jätti meleko herkästi alueen vappaalle, maaliman toisiks paskin laatikko.
__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.05.2016, 21:21
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Sitäki on ollu Ivecoissakin, joku ZF:n pökäle se on. Jätti meleko herkästi alueen vappaalle, maaliman toisiks paskin laatikko.

Ei mulla ollut mitään ongelmia alueen vaihtelemisessa eteen menossa, toisin en kyllä liikaa säälinyt sitä sivuttais liikettä napakka ja nopea

Mikä muuten on se paskin?



Yks kyllä surkein millä oon ajanu oli scanian 8vaihteinen minkä keppi on sellainen hieromasauvan tyylinen liukuvalla alueen katkaisijalla.
4 hemmetin hidasta ja sitten puolet puuttui
18tonnia telillä ja kun pitkälle puolelle vaihdoit ehti alkaa käärimään sätkää ja tekemään kinkkuleivät odotellessa koska 280heppanen punnertaa sen verran vauhtia, et voi seuraavaa vaihdetta hakea.
Ylämäkeen ei ollut mitään toivoakaan kiihtyä kun joka vaihde pudotti vääntöalueen alle

Puolittaja niin sit ois jo ollut toivoa, mutta kalja-autossa ei pahemmin ole kuormaa ollut
Tuli nostalginen olo kun kattelin papruista, et mähän oon purkanu tästä kalja kuormaa


Miten onko se vaan mun käsitys vai onko suomessa jostain syystä haluttu mahdollisimman vähä vaihteisia laatikoita
Kun ruottalaisia autoja kattoo niin jossain 12tonnisessa on jo 12 vaihdetta tai enemmän kun suomalainen luottaa vielä 16tonnisessa 5-6vaihteeseen ja sit punnerretaan

Tanskasta tuli pikkuinen 7500kg mersu niin siinä on seittemän eteen
En ole kokeillut mutta voi olla kiva ajeltava
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.05.2016, 08:14
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Joskus oli Sisu Cumminsin koneella ja Fullerin "suoralla" laatikolla. Jotkut tykkäsi ja jotkut ei (eivät osanneet käyttää). Jos poljit kytkintä se pysäytti akselin (jonkun) ja sitten ei vaihtaminen onnistunut ollenkaan. Oli ainut kasetin vetäjä, jolla pystyi veto päällä pehmeässä mäessä vaihtamaan kesken vedon vauhdin pysähtymättä vs. Volvo ja Scania.
Videolla on kyllä monia tosi typerältä tuntuvia kepakoita, pituudeltaan ja käyttökertojen määriltään. Onneks on eurooppalaisiakin ratkaisuja olemassa.
oli muuten meleko vaikia homma sillon nuorempana ku ajoin kasettia hypätä fullerin jäläkeen autoon missä oli zf.. Ku ei siitä vain saanu pykäliä päälle ku oli tottunu fulleriin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.05.2016, 10:19
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Joske Näytä viesti
Vastaavalaatikkosia Ivecoja on ollu meleko monta suomessa: https://www.youtube.com/watch?v=aq-cq3YILKM

Ja puolen vuotta moisella ajaneena voinen väittää ettei todellakaan tarvinu kytkintä ko liikkeellelaittaessa, maaliman paras loota.
Twin splitteri omastakin mielestä paras Fullereista, aika montaa eri versiota tuli joskus hämmennettyä.
Mutta silti ottaisin nykyään mieluummin automatisoidun jos työkseen pitäisi ajaa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.05.2016, 10:29
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Itselle riitti Scania 82m kepissä oleva vaihtaja, vittu tuota hämmentämistä
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pajero DID vaihteisto Unski O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.11.2014 08:57
Myydään Getrag vaihteisto Sami K O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.11.2013 20:36
Robotteja KoniJeep Linkit 2 09.02.2012 10:42
NuVinci vaihteisto ZeiZei Linkit 0 28.08.2009 14:52
Ostetaan vaihteisto RIPAX O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.06.2009 22:28


Sivu luotu: 17:40 (GMT +2).