Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 03.05.2016, 12:06
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Samaa tyyliä näyttää tuo Biltema vehje olevan, vähemmän vaan putkikokoja http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lu-2000016992/

Onkohan toi kärki kromattu tai jotenkin muuten käsitelty? Hopea väriltään kun IKH:n vehkeessä on musta. Pitääpä hakea tuollanen Bilteman vehje kans, jos tuo kolmaskin IKH paskoo ittensä niin voipahan kokeilla välillä muutakin

Mulla oli eniten hankaluuksia saada se eka lytistys sisäänpäin suoraan. Helpotti kun teki paljon reilumman ulkoviisteen

Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 19:33
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Samaa tyyliä näyttää tuo Biltema vehje olevan, vähemmän vaan putkikokoja http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...lu-2000016992/

Onkohan toi kärki kromattu tai jotenkin muuten käsitelty? Hopea väriltään kun IKH:n vehkeessä on musta. Pitääpä hakea tuollanen Bilteman vehje kans, jos tuo kolmaskin IKH paskoo ittensä niin voipahan kokeilla välillä muutakin

Mulla oli eniten hankaluuksia saada se eka lytistys sisäänpäin suoraan. Helpotti kun teki paljon reilumman ulkoviisteen
tuo on todella tarkkaa siinä että putki pitää olla ihan suorana tuossa jos jo väännelty putkea johonkin suuntuun niin silloin yleensä pieni heitto tulee. Toinen minkä olen huomannut että kun putkileikkurilla leikkaa niin itse viilalla viilaan sen pään ihan tasaiseksi kun leikkuri jättää pyörömaiseksi hieman sitä. Kolmas ihan rauhaksee asettaa keskeisesti myös niinkin että kiristys tuon tsydeemin on ihan suorassa eikä vinottain vaikka itse kartio työkalu olisi ihan suorassa itse putken päällä ja ihan hitaasti lähtee kiristämään koko ajan seuraamalla jos lähtee kallistumaan. Ps niinkuin täällä jo moni sanonut tuolla päällä ei ole mitään merkitystä vaikka menee tuollaiseksi se bilteman työkalu vastaava menee ihan yhtälailla ja vaikka tuo pää on tuollainen sillä saa ihan hyvät päät tehtyä jos osaa itse kapistusta käyttää.
Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 19:50
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Tuossa on tehty tuplana eli ekana sillä missä on se tappi joka menee jarruputken sisään ja sit toisen kerran pelkästää tuolla vääntimellä
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC_0174.jpg‎
Views:	1039
Size:	42,6 Kt
ID:	70357   Click image for larger version

Name:	DSC_0175.jpg‎
Views:	1053
Size:	41,5 Kt
ID:	70358   Click image for larger version

Name:	DSC_0176.jpg‎
Views:	1089
Size:	62,0 Kt
ID:	70359  
Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 20:54
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Perusasetus

Vanhemmassa bilteman vehkeessä ei ollut tota kallistumis ongelmaa ja kyllähän se v*ttu pe*keleitä saa aikaan auton alla jossain rungon välissä väännellä ja sit huomata, että muutenkin lyhyestä putkestä meni vielä pää lusuun

Tutulla oli joskus jokkismiesten tekemänä sellainen kahvamallinen pikapuristin. Ulkonäöstään muistutti silikoni prässiä ja teki kuulemma sellaista hybridi pallo-kartio päätä, joka toimi miten ny jokkisautossa tartti
Ja tais olla niin, et puristaminen kiristi sen putkenpidikkeen, ois varmasti näppärä, putki reikään pohjaan asti ja kahvasta pumppaamaan

En koskaan päässyt näkemään sitä läheltä, mutta onko kellään käsitystä millainen se vois olla, puristamaan varmasti tarttee kyllä raavaan miehen

Tai voishan sitä keventää pienellä ilmasylinterillä

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 22:10
Konkari++

Perusasetus

Miten se muka voisi tehdä hyvän kartion jos se pää on tohjona? Mulla se kartio pyörii putkea vasten (eikä kartion ja kierreosan välistä vaikka öljysin) ja heti kun se tohjona oleva kartio pyörii putkea vasten niin putkikin on tohjona.

E:niin sulla on menny suoraan lyttyyn. Mulla se pääsi käymään vinossa joten se raapii sen putken pään aina

Viimeksi muokannut Catrik : 03.05.2016 22:13
Vastaa lainaten
Vanha 03.05.2016, 22:40
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Catrik Näytä viesti
Miten se muka voisi tehdä hyvän kartion jos se pää on tohjona? Mulla se kartio pyörii putkea vasten (eikä kartion ja kierreosan välistä vaikka öljysin) ja heti kun se tohjona oleva kartio pyörii putkea vasten niin putkikin on tohjona.

E:niin sulla on menny suoraan lyttyyn. Mulla se pääsi käymään vinossa joten se raapii sen putken pään aina
kai sulla sentään silmät on josta näet kuvista mun kartion kunnon ja millaisia sillä saa silti aikaan?
Vastaa lainaten
Vanha 06.05.2016, 13:10
Konkari++

Perusasetus

Mulla tulee tommosia. Huomasin että se puristimen kärki ei edes ole samassa keskiössä kierteen kanssa niin siksi ne vastakappaleetkaan ei pysy suorassa vaikka miten asettelee ja viimeistelee putken pään. 1/4 kierrosta pystyy kiristään ja sit pitää löysätä ja asettaa uudestaan. Ekan puristuksen saa isolla vaivalla jotenkuten onnistumaan mutta sitten kun alkaa kärjellä painamaan niin se raapii putken pään paskaksi koska se kärki on paskana. Vois ehkä toimia jos kärki ei pyörisi putkea vasten vaan sieltä toisesta välistä. Muttakun ei niin ei.

Edes se putken katkaisija ei toimi oikein, rullat pyörii kyllä sormella mutta ku laittaa putken väliin niin eipä pyöri enää ja jää rullista jäljet putkeen. Ei vaikutusta kuinka tiukkaan terän painaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20160505_174113.jpg‎
Views:	1146
Size:	58,8 Kt
ID:	70446  
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jarruputkityökalu (biltema) kokemuksi Micco Tekniikka & Jutustelu 32 19.09.2009 14:24

Sivu luotu: 01:53 (GMT +2).