![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
7,20€ teki matka + lähtö 9€, odotusta tuossa on ollut 9 minuutin verran, ihan pystyy laskemaan mistä hinta muodostuu. Odotustunti on 44,60€, sis. alv 10% joten 1 minuutti kustantaa 74 snt, sis alv 10%. Toisessa reissussa ei kyllä ole ollut odotusta yhtään, lähtö+matkataksa = 14,60€ joten tuo nietun talouden kaatava 60 snt on tullut vissiin siitä että taksi on kääntänyt keulan tai odottanut että saat turvavyön kiinni tms...' ************************************************** ********************* Nyt kysyn H Nietulta. Paljonko sinä ottaisit ko. kellonaikaan ja ko. päivänä työstäsi palkkaa em. ajosuoritteista siten että voit myös maksaa otamastasi korvauksesta valtiolle/muile tahoille - alv:n 10% - pakollisen YEL. - auton kulut - kaikki pakolliset vakuutukset(sis. asiakkaan vastuuvakuutus, auto, itsesi, asiakkaan mahd. omaisuus joka mukana jne) - omat ennakkoverosi - oman palkkasi Laita vain summat perusteluineen reilusti esille eläkä venkoile tai selittele yhtään mitään muuta. Siis ihan yksinkertaisesti, eurot tauluun ilman liibalaabaa. Pystytkö siihen? Kiitos. Nerd-O, osittain olen kanssasi samaa mieltä, aina löytyy kehitettävää. Tosin UBer ei maksa veroja joten asetelma on jo lähtökohtaisesti epäreilu. Erikoista jos keskus ei ilmoita tilauksen peruuntumisesta/uudista tilausta mikäli auto ei sitä tietyn ajan kuluessa kuittaa. Kannatanee olla yhteydessä keskukseen tästä, tämä ei kyllä palvele asiakkaan etua. Tosin PKS seutu on jo sen verran iso alue että siellä virhemarginaali alkaa näkyä, valitettavasti. Lisäksi, voit ilmoittaa keskukseen puh numerosi ja ilmoittaa että odotat sisällä ja pyydät autoa soittamaan kun auto on pihassa. Toisekseen, asiakas saa aina valita autonsa tolpalta, tämä on ollut käytäntö jo iät ajat ja taksi ei voi kieltäytyä kuljetuksesta ilman todella pätevää syytä, positio tolppajonossa paikalla 4 ei oel peruste kieltäytyä mikäli asiakas haluaako. auton. Jokohan valopilkussa on ominaisuus josta asiakas näkee auton sijainnin ja arvioudun saapumisajan, jos ei vielä ole niin se pitäis kyllä siihen saada pikimiten. Kuljettajasta voi aina antaa palautetta, näihin reagoidaan herkästi, myös sen hyvän palautteen voi antaa... ![]() Minkälainen oli Teslan kyyti?
Viimeksi muokannut L-200 : 27.04.2016 07:25 Perustelu: Lisätty Nerd-O:lle kohta... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja Tesla kyyti oli kyllä perin mielenkiintoinen. Hiljainen ja mukava. Takapenkillä kun istui niin äänet on kuin metrossa. Sellainen ihme ininä kuuluu sieltä takaa. Edessä sitä ei kuulunut. Hyvät tilat oli. Melkoinen kiihtyvyys myös. Itseä eniten epäilyttää sähkötaksissa, että kuinka se akku mahtaa taksikäytössä toimia. Kuski ainakin sanoi ettei kertaakaan ole akku loppunut ja mittarissa oli muistaakseni jo 100tkm. Se latailee akkua aina kun voi vaa. Lisäksi selitteli ettei se sähkö maksa mitään. Sähän voit ilmaiseksi latailla noissa kauppakeskuksissa. Ilmeisesti tallin vuokraan kait kuuluu sähkö jos eivät siitä tallillakaan maksa mitään. Ei mitään hajua mitä tuollaisen teslan huolto kulut on, mutta en usko niiden kovin suuret olevan kun eihän siihen mitään öljyjä vaihdella? Voi olla oikeasti aika hyvä peli taksi käyttöön jos se akku vaan riittää. Muistaakseni se oli jopa 7 hengen peli? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tulinen taksikeskustelu syttyi. Ite oon enempi huolissani siitä, että kohta kaikilla on GPS-lähetin perseessä..
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itse käytän onnellisena suomalaisen luvanvaraisen taksin palveluja jonka omistaja huolehtii lakisääteisistä velvotteistaan ja tilaan kyseisen laadukkaan palvelun sovelluksella josta näen myös sen missä kohti auto on tulossa enkä odota räntäsateessa hetkeäkään.
Ja kyydissä istuessani toivon, että pimeää työtä tekevät amatöörit poistuisivat myös minun alalta. Hyvänä esimerkkinä kerrottakoon keikka josta tein tarjouksen 2100€+alv, keskustelin asiakkaan kanssa ja hän oli saanut samasta työstä kaksi muutakin tarjousta, toinen 2600€+alv ja toinen 1100 sis alv... Kertonee järki-ihmisille purkamattakin asiaa ettei ihan kaikki velvoitteet kaikilla toimijoilla täyty. Ja erittäin lyhytnäköistä on sanoa "ettei mua kiinnosta", viimeistään sitten alkaa kiinnostamaan kun nämä eläkkeiden maksusta laistaneet istuu pahvimuki kourassa kadulla... Järjestelmä on luotu, miksi nyt peruutellaan kehitysmaiden tasolle?
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin, taisin jo mainitakkin että mikäli tulee jokin tievero tai muu maksu joka tulee autoilijalle niin ettehän te oleta että se menee noin vain.... kyllä se tulee lisänä matkan hintaan.
J bonarina.. just tuli palvelusopimus allekirjoitettavaksi jossa on jo entiseen verrattuna huononnuksia ja välitysyhtiö pesee käsiään enempi vastuista, mutta kyllä oli viilattu hintoja ylöspäin maksuissa ilman että me voimme niitä hintaan siirtää eli palkan alennus tiedossa... Yhä sanon että mikäli ala vapautetaan niin kyllä te oikeasti olette tyhmiä, anteeksi vain, jos luulette että hinnat laskee ja autoja tulee massoittain lisää. Alkuun voi tulla ja hinnat voivat vähän notkahtaa koska käynnistyy pudotuspeli. Jahka peli on ohi niin taksien määrä romahtaa (konkurssien myötä) ja hinnat kiipeävät pilviin, ja kyllä sitten autot ovat juurikin niitä vanhoja paskoja romuja mutta hinnat ovat kovemmat mitä nyt. Uskokaa huviksenne. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meinaatko oikeasti että tässä pääsee eläkkeelle ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Itse en juuri taksilla ajele, mutta minua kiinnostaa konkretisoida ajamisen hintaa. Lasketaanpa vaikka seuraava esimerkki:
Linkin mukaan 2014 keskituloinen palkansaaja tienasi 40 300 euroa ja maksoi veroja ja veroluonteisia maksuja 31%, eli vuodessa jäi käteen 40300*0,69=27807 euroa. http://yle.fi/uutiset/40_000_euroa_v...apussi/7577187 . Vuodessa on n. 215 työpäivää, joten työpäivää kohden käteen jää 27807/215=129,33 euroa tai jokaista päivää kohden 27807/365=76,18 euroa. Jos lasketaan kuinka pitkän työmatkan keskituloinen pystyy kulkemaan palkalla, niin 5,90 euron aloitusmaksulla ja 1,55 km-taksalla pääsisi (129,33/2)-5,9-1,55*x -> 38 km pituisen edestakaisen matkan. Jos tämä matka pitäisi tehdä myös vapaapäivinä niin maksimi matkan pituus olisi (76,18/2)-5,9-1,55*x -> 21 km. Jos ajatellaan että henkilö kävisi taksilla töissä tuon 38 km matkan, joka ajettaisiin vaikkapa 60 km/h keskinopeudella, niin matkaan menisi 40 min/suunta eli 1h 20 min päivässä. Yhdellä omalla työtunnilla saa n. 10 minuuttia taksikyytiä ja sillä pääsee 10 km matkan. Onko tuo sitten kallista vai ei? Viimeksi muokannut offroadjouni : 27.04.2016 20:31 Perustelu: typo |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eipä juuri huvita näillä hinnoilla istuskella taxin kyydissä. Ennemmin koetan kysellä kavereilta kyytiä.
En vieläkään käsitä, miten veloitus muuttui muutama vuosi sitten tismalleen samasta matkasta yhtäkkiä pompaten tasan kaksinkertaiseksi... |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei alan vapauttaminen sitä tarkoita, että takseilla olisi voimassa vain viidakon lait. Edelleen pitäisi verot ja velvoitteet hoitaa kuten ennenkin, hinnan ja saatavuuden vain määrittäisi valtion sijasta kysyntä. Kuten lähes kaikilla muillakin aloilla ja useimmissa tapauksissa toimii hyvin. En ymmärrä miksi taksikuskit valittavat kuinka alhaisia hinnat ovat, mutta eivät kuitenkaan halua vapauttaa alaa. Silloinhan hinnan voisi itse päättää ja jos nykyhinnat oikeasti ovat alhaisia, niin ei niitä ajoja muutkaan tee halvemmalla. Ainakaan pitkään. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja se johtaa juuri siihen että amatöörit tekee überhalvalla asioita ja riskit kantaa asiakas. Ja kyllä, olen vapaan markkinatalouden kannalla, mutta säännöt tulee joka alalla olla ja niitä tulee noudattaa. Jos joku tekee saman työsuoritteen selvästi alle markkinahinnan ja jopa alle todellisten (laillisten) kulujen niin silloin sääntöjä on jossain kohdassa rikottava. Ja kyllä, tavallaan meidänkin alalla hommaa onneksi yritetään säädellä, tilaajavastuulain mukaiset velvoitteet hoitamalla saa oikeuden käyttää markkinoinnissaan siitä kertovaa (yksityisen palveluntarjoajan) tunnusta. Joskus asiakkailta kuulee sen vaikuttaneen hankintapäätökseen ja toivottavasti siitä on apua jatkossakin. Kunpa ala menisikin luvanvaraiseksi, monet korkean riskin työt sitä jo ovat ja se olisi suunnaton edistysaskel kohti rehtiä kilpailua. Nyt alani hommia painetaan (kulujen minimoimiseksi) tarkastamattomilla vehkeillä kouluttamattomien tekijöiden toimesta. Joskus sitä miettii et kunpa jotakin sattuisi vaikkei kellekään pahaa tahdokaan.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Taas voi todeta kuinka asiat olivat huomattavasti paremmin 30v. sitten.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() Mun tunti maksaa.......Lainaus:
Ja maksaa 35-50€/h + 24%alv ja kulut kaikille muille paitsi sulle, koska sulla ei ole niin paljoo rahaa että sulle töitä tekisin.......riippuu siitä kaivellaanko nenää, munia vai persettä.... ![]() ![]() ![]() Silti taksilla ajaminen on ihanan kallista..... Ja valtion toimesta säätely pitää saada pois jotta kaikki halukkaat olisi tolle alalle samalla viivalla........ Ja voivoi jos oot 10v ajanu jollekin toiselle ja saanut mahdollisuuden hakee taksilupaa ja saanutkin sen. Onnittelut. Kateeks käy...... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen arvo putoo nollaan yhdellä nuijan näpyllä kun luvat vapautuu kaikkille.... ja vielä enemän käy kateeks..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Oot muute sit suoraan hakoteillä, ku alv on 10% kuten mainitsin.. Noilla hinnoilla oot jo nyt kalliimpi kuin taksi jota haukut kalliiksi. Toisekseen, perustatko veloituksesi ainoastaan tuntihintaan vai tuleeko päälle kilometrit vielä tuntihinnan lisäksi? ![]() |
#14
|
|||
|
|||
![]() Älä kattele valtionosuutta.....Lainaus:
1. Jos mä räin kattoon kotona tai paaris niin siitä ei makseta mulle niin kuin ei sullekaan. Ammatinvalintakysymys...... ![]() ![]() ![]() 2. Jos sun auto liikkuu 1h hintaan 160€/h sis 10%alv........ja sä saat mut kalliimmaks......Niin sun laskukoneessa tai näpyttelijäs on vikaa.... ![]() ![]() ![]() 3. Valtionvelvoitteet menee valtiolle.....vähennyksineen tai ei riippuu onko niitä vai ei. 4. Asiakkaalle alv24% kirpasee paljon enemmän kuin 10%. Tassäkin valtion apuja teidän puolella. 5. Auto on sun työkalu josta on tietyt käyttökulut tän ymmärrän mutta niiden ei pidä sisältää sen pääomakuluja niin kuin sun laskelmat osoittaa...... ![]() ![]() ![]() 6. Mua naurattaa kun edes viittit heittää tollasta diibadaabaa...... ![]() ![]() ![]() 7. Sulla ei taida olla terävimmät kynät penaalis...... ![]() ![]() ![]() 8. Mä en voi mitenkää laskuttaa yhdestä henkilöstä 8h päivästä 20h. tai 24h riippuen mun tuntiveloituksesta ![]() ![]() ![]() 9. Ja mä makselen kaikki kulut sisääntulevasta ihan samoin kuin sinäkin. 10. Ja kun taksia käytän niin ihan samoin kuin palkansaajatkin eli rahoista joista taksi maksetaan on myös maksettu ns. tulovero ja edelleen moitin taksilla ajamista kalliiksi.......ja kritisoin sääntelyä. Viimeksi muokannut H_Nietu : 27.04.2016 22:07 |