Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.04.2016, 07:15
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.878
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ideahan on hyvä, paitsi että 20 % maksamastasi hinnasta menee Uberille, ja Suomeen ei latiakaan. Myöskään kuski ei ilmoittele, eikä maksele saamastaan ansiosta mitään yrittäjän kuluja.

Pimeää palvelun tuottoa, jota hypetetään ameriikan isosti.

Tykkäisitsä, jos joku nörtti tekis sun hommat puolet halvemmalla pimeesti ??
Niin. Tämä on taas tätä. Tekeehän carunakin melkoisia voittoja, mistä se ei maksa veroja suomeen Elämä on.

Noista yrittäjän kuluista ei ole hajuakaan. Mutta käsittääkseni suurinosa niistä maksaa verot siitä palkastaan. Ainakin tämä kuski mitä minä käytin sanoi maksavansa verot. Tiedä sitten. Kiertäähän moni yrittäjäkin veroja ja jälleen Caruna on hyvä esimerkki miten veroja kierretään.

Aina myös löytyy se kaveri mikä tekee puolet halvemmalla kuin minä (eikä välttämättä maksa edes veroja), mutta se on voi voi.

Tuossa uberissa on vaan vähän taksimaailmassa oppimista. Nykyinen taksi systeemi on ihan perseestä. Sä soitat tuonne keskukseen. Pyydät taksia. Se tulee ehkä joskus tai ehkä se ei tule. Ei mitään hajua milloin se tulee. Sitäkään en ymmärrä miksi taksina pitää olla jotain BMW X5:sta, Land-Cruiseria, E-mersua, 5-sarjan bimmeriä jne. Lähtökohtaisesti autoja, mitkä ei todellakaan ole mitään edullisia. Ei mikään ihme jos homma vähän maksaa. Toki noita sitten perustellaan sillä että huolto toimii ja autot ei muka hajoa. Paskat. Uusia autoja niin ne kaikki on ihan paskoja laadultaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ja pitää muistaa myös turvallisuus, minä en aikanaakaan minkään tuntemattoman urpon kyytiin lähde illalla.
Sä et sitten varmaan koskaan käytä takseja? Vai tunnetko kaikki taksikuskit? Itsellä ainakin takseissa tullut usein näitä tummempia kavereita kuskiksi. Sanot paikaksi vaikka eduskuntatalo. "mina ei tieda missa tama olla, onko sinula osoite". Tuo on usein vastaus. Suomalaisella kuskilla tulee harvemmin tuollaista. Lisäksi kun ajon jälkeen joutuu aina pyytämään että kuski kirjoittaisi kuittiin mistä mentiin ja minne. Tummemman kaverin vastaus on aina "sina voida itse kirjoittaa mita sina haluta". Ja saat tyhjän kuitin mihin ei ole kirjoitettu mitään.

Lisäksi moni suomalainen taksikuski sanoo että nuo tummemmat kaverit vaihtaa lupaa aina toiselle kuskille. Yhdellä luvalla voi ajaa vaikka 5 ihmistä. Näin hienosti sitä taas toimitaan "laillisesti" ja maksetaan varmasti verot suomeen. Kyllä nuo tummat kaverit osaa sen kusettamisen, eivätkä varmasti maksa veroa. Lisää sellaisia tänne vaan niin saadaan täälläkin talous kuntoon.

Nuo pizzeriat on kanssa hyviä esimerkkejä miten talous saadaan kuntoon. Tässä kun jonkun verran on tullut pizzaa tilailtua ja osa maksettu käteisellä, osa kortilla. Niin jos etukäteen sanot että maksat käteisellä niin saat jonkin asteen kuitin, millä ei kyllä mitään virkaa mihinkään suuntaan ole. Siitä ei selviä mitään, edes se miten paljon maksoit. Usein kun kortilla maksaa niin vähän on sama ongelma. Minkä myötä pizza-online on todella hyvä palvelu. Siitä saa sen kuitin ja se kelpaa firmalle.

Tämä nyt on vaan tälläistä. Suomi on siitä paska maa, että täällä kuvitellaan että veroja nostamalla saadaan enemmän tuottoa, mutta homma ainakin näyttäisi tällä hetkellä kusevan aika pahasti. Voisivat kokeilla vaihteeksi sitä että lasketaan niitä veroja. Silloin joskus 2008 autoveroa laskettiin ja ainoastaan päättäjille ja verottajalle tuli yllätyksenä että autoja myytiin enemmän, minkä takia veroja tuli enemmän kuin ennen verojen laskua. Lisäksi kun niitä autoja myydään enemmän niin välillisesti tarvitaan enemmän porukkaa huoltamaan niitä autoja, varaosia toimittaa jne. Mutta tuo nyt on hepreaa verottajalle ja päättäjille. Nostetaan veroja vaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.04.2016, 09:04
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

No kuule Nerd-O, kun seuraavan kerran soitat taksin niin koitappa sellaista että pyydät Suomalaisen kuljettajan, kuulemma tälläinen onnistuu helsingissä. Toinen toimiva juttu on että pyydät hyvältä kuskilta kortin jossa suora nro autoon, tai sovi suoraan nouto jos tiedät milloin olet lähdössä ja tarviit autoa...
Tätä se perneri ei muute tainnu tajuta ihan mullistavana ajatuksena, henkilökohtainen suora palvelu ja old school käyntikortti........

Nyt kun te tätä taksinen vapauttamista ihannoitte niin tässä teille sitten mallisuoritus vapaudesta.
https://www.facebook.com/suomalainen...379909/?type=3
Tutkikaapas kuvaa, sitten tutkitta tätä mikä on voimassa koko maassa ilman vaaraa epäselvyydestä
http://www.taksiliitto.fi/taksiliikenne/hinta/

Sitten nyt ihan rauhassa pohditte onko se ihanan halpaa vai kallista...

p.s. toisessa kuvassa hinta on muuten sitten /matkustaja pahimmassa tapauksessa, toisessa hinta määrittyy matkustajaluvun perusteella.

Kyllä meilläkin yli 40 vuotta alalla ollut "harjoittelija" totesi että jos noin saa tehdä niin heti vapaaksi ala....

Elokuvassa "heartbrake Ridge" Eastwood näytteli vanhaa ja sotimiseen väsynyttä vääpeliä joka totesi sotahullulle everstille jotenkin näin
"kannattaa varoa mitä toivoo ettei saa mitä haluaa"...

Saa ajatella... myös Nietu..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.04.2016, 07:08
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.878
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
No kuule Nerd-O, kun seuraavan kerran soitat taksin niin koitappa sellaista että pyydät Suomalaisen kuljettajan, kuulemma tälläinen onnistuu helsingissä. Toinen toimiva juttu on että pyydät hyvältä kuskilta kortin jossa suora nro autoon, tai sovi suoraan nouto jos tiedät milloin olet lähdössä ja tarviit autoa...
Tätä se perneri ei muute tainnu tajuta ihan mullistavana ajatuksena, henkilökohtainen suora palvelu ja old school käyntikortti.
Ei muuten pysty pyytämään suomi kuskia. Eikä pysty pyytämään tiettyä automerkkiä edes. On kokeiltu. Joskus onnistuu, mutta suurimmaksi osaksi taksikeskus vaan kuittaa että sieltä tulee joku kuski jollain autolla ja piste. Kaippa ne meinaa että tuo on jotenkin rasistista? Sama kun otat taksia jonosta. En halua sitä ensimmäistä corollaan paskaa mikä siinä on jonossa vaan haluan sen kolmantena olevan E-mersun. Ei saa ottaa. Ja tuollaisesta paskasta pitäs sitten maksaa jotain..

Uberissa muuten näet sen kuskin etukäteen ja näet minkä auton saat etukäteen.

Toki tuolla saat taksin jos tiedät kuskin numeron. Mutta kun se kuski voi olla vaikka lentokentällä silloin kun tarvit sitä. Sillä tovi menee esim. keskustaan. Mutta tuota systeemiä käytin kun halusin kokeilla Teslan kyytiä. Selvittelin etukäteen teslataksin numeron ja sovin kaverin kanssa että hakee tietystä paikkaa tiettyyn aikaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mistähän numerosta sää noita takseja oikein tilaat Kyllä meille lähitaksi tulee ihan OK ajassa ja aina on pihaan tullut. Toki ei niitä autoja joka kadunkulmassa ole odottelemassa, eli pikkusen pitää jaksaa jokaisen odotella.
Ihan taksikeskuksesta. Mutta tässä onkin tämä Uberin hieno ominaisuus. Sä näet siitä softasta missä se sun autokyytisi on menossa. Sun ei tarvi mennä sinne helvetin kylmään räntäsateeseen venaileen. Sä näet softasta missä se auto tulee. Näet että nyt se on tuolla kulman takana niin sit menet siihen pihalle. Sä et näe mistään kun soitat taksikeskukseen missä se taksi suhaa ja kauan sillä kestää. Ja jos 10minuuttiin ei ole tullut taksia niin se tilaus on muuten automaattisesti peruttu ja sä et saa siitä edes mitään kuittausta. Pari kertaa käynyt noin ja arvaa vaan vituttaako pikkusen seistä siellä pihalla odottelemassa taksia, mitä ei koskaan tule ja mistä ei kukaan edes ilmoittele ettei se tule. Aivan perse systeemi tuo.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
virallisen taksin kuljettajat on aina 100% systeemin tiedossa. Noista Uberin kuskeista ei kukaan tiedä yhtään mitään. Kuka tahansa idiootti / hullu / perverssi voi alkaa "ajamaan taksia" ties millä hengenvaarallisella katiskalla. Ja tätä toimintamallia jotkut hehkuttaa kun se on niin halpaa. Voi elämän kevät sanon minä, minä haluun oikean Mersu-taksin pihalle

Kuis Nerdo, päästäisitkö sinä jälkikasvusi jonkun tuntemattoman Uber-kuskin kyytiin yöaikaan ?
Ei tuo pidä paikkaansa. Kuten nuo muutkin taksikuskit on sanonut niin nämä tummemmat kaverit vaan vaihtaa sitä lupaa toiselle hepulle ja ajo jatkuu. Silloin lupa ei ole sillä kaverilla mikä alunperin sen suoritti ja paskimassa tapauksessa tuo yön timo tulee sun kuskiksi kun et voi vaikuttaa siihen kuskiin kun soitat taksikeskukseen. Uberissa näet etukäteen kuka on kuski ja uberilla ne myös tietää ne kuskinsa. Ihan sama kuin taksikeskus varmaan tietää taksikuskit? Uberissa on myös määritetty ettei siihen voi liittyä ja ajaa yli 10v vanhalla autolla. Jos kaveri saa tarpeeksi huonoa palautetta niin kaveri poistetaan Uberin listoilta. Jos oikein muistan niin kaksi huonoa palautetta tuoreelle kuskille niin se lähtee pois. Näin ei käy muuten noille perus takseille. Noissa takseissa on muuten törmännyt melkoisiin kuskeihin. Osa kuvittelee olevansa Kimi Räikkönen. Mennään muuten sellaista vauhtia että huhhuh. Osa on kunnon rasisteja ja ne antaa sen näkyä. Sitten on nämä yön timot, mitkä ei kyllä yksikään saisi olla taksin ratissa. Ne ei osaa ajaa ja paskempaa palvelua saa hakea. Esim. Eduskunta on suurimmalle osalle yön timoista täysin tuntematon paikka tai joku keskusta.. Toki suurinosa noista suomalaisista kuskeista on ihan ok. Mutta aina on näitä säätäjiä.

Ja yöaikaan en suosittele kenellekkään Uber kyytiä. Kuskit on kaikki näitä yön timoja. Mutta päivällä voin kyllä suositella. Itsekin sain ihan suomalaisen kuskin.

Uberissa ei muuten kuski pysty edes kusettamaan reittiä, koska näet sen reitinkin etukäteen siitä softasta ja mitä se reitti tulee maksamaan suurin piirtein. Tätä et näe taksikeskuksesta, eikä ne osaa edes sanoa mitä joku matka maksaa. Kuski osaa sitten enemmän sanoa.

Ei tuo uber ole mikään kaikki pelastava systeemi, mutta tämä peri suomalainen paikalleen jymähtäminen on iskenyt hyvin tuohon taksi touhuun. Uberista olisi paljon opittavaa, mitä nämä taksiporukka sitten vastustaa. Ei muuta kuin kehittää samanlaisen softan kuin uberilla taksien käyttöön. Se on oikeasti todella pätevästi tehty softa.

Viimeksi muokannut Nerd-O : 27.04.2016 10:05
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2016, 11:14
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Nykyinen taksi systeemi on ihan perseestä. Sä soitat tuonne keskukseen. Pyydät taksia. Se tulee ehkä joskus tai ehkä se ei tule. Ei mitään hajua milloin se tulee.
Mistähän numerosta sää noita takseja oikein tilaat Kyllä meille lähitaksi tulee ihan OK ajassa ja aina on pihaan tullut. Toki ei niitä autoja joka kadunkulmassa ole odottelemassa, eli pikkusen pitää jaksaa jokaisen odotella. Ja kuten tuossa jo mainittiin, kotinurkilla voi sopia vaikka päivää ennen taksin tulon kun tietää paikallisen kuskin numeron.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sä et sitten varmaan koskaan käytä takseja? Vai tunnetko kaikki taksikuskit? Itsellä ainakin takseissa tullut usein näitä tummempia kavereita kuskiksi.
Itse asiassa vuosikymmenten aikana olen aika paljon takseilla suhannut, tosin viime vuosina vähemmän. Mutta hyvin toimii systeemi Suomessa, ei valittamista. Toki ihan jokaista en nimeltä tunne (vitsi vitsi) mutta virallisen taksin kuljettajat on aina 100% systeemin tiedossa. Noista Uberin kuskeista ei kukaan tiedä yhtään mitään. Kuka tahansa idiootti / hullu / perverssi voi alkaa "ajamaan taksia" ties millä hengenvaarallisella katiskalla. Ja tätä toimintamallia jotkut hehkuttaa kun se on niin halpaa. Voi elämän kevät sanon minä, minä haluun oikean Mersu-taksin pihalle

Kuis Nerdo, päästäisitkö sinä jälkikasvusi jonkun tuntemattoman Uber-kuskin kyytiin yöaikaan ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2016, 11:22
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sitäkään en ymmärrä miksi taksina pitää olla jotain BMW X5:sta, Land-Cruiseria, E-mersua, 5-sarjan bimmeriä jne. Lähtökohtaisesti autoja, mitkä ei todellakaan ole mitään edullisia. Ei mikään ihme jos homma vähän maksaa. Toki noita sitten perustellaan sillä että huolto toimii ja autot ei muka hajoa. Paskat. Uusia autoja niin ne kaikki on ihan paskoja laadultaan.
Ja tähän vielä sen verran, että kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen kuin avaa suunsa. Jos ottaa taskulaskimen käteen ja laskee kaikki taksiyrittäjän tulot & menot ja tekee niistä vuosilaskelman, niin melko moni yllättyy ja isosti. Moni kuvittelee, että jos se Mersu vaihdetaan vaikka Corollaan, putoisi taksat puoleen. Mutta kun ei niin vaan käy. Eli sen auton osuus taksan suuruudesta on todella pieni, suuruusluokkaa 5-10 %. Itse asiassa onkohan noinkaan paljon nykyään. Ja se auto on sentään sen kuskin työpaikka, kyllä meistä jokainen ansaitsee turvallisen ja ergonomisen työpisteen.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2016, 11:31
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ja tähän vielä sen verran, että kannattaisi hiukan perehtyä asioihin ennen kuin avaa suunsa. Jos ottaa taskulaskimen käteen ja laskee kaikki taksiyrittäjän tulot & menot ja tekee niistä vuosilaskelman, niin melko moni yllättyy ja isosti. Moni kuvittelee, että jos se Mersu vaihdetaan vaikka Corollaan, putoisi taksat puoleen. Mutta kun ei niin vaan käy. Eli sen auton osuus taksan suuruudesta on todella pieni, suuruusluokkaa 5-10 %. Itse asiassa onkohan noinkaan paljon nykyään. Ja se auto on sentään sen kuskin työpaikka, kyllä meistä jokainen ansaitsee turvallisen ja ergonomisen työpisteen.
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2016, 11:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Mihin tällä tasokkaalla kommentilla viittaat ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2016, 13:32
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mihin tällä tasokkaalla kommentilla viittaat ?
Monellako työpaikalla on ergonominen työpiste? Toiseksi mihinkä ne kulut nousee varsinkin kun suurin osa rengeistä ajaa provikalla ilman tuntiliksaa?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.04.2016, 15:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Monellako työpaikalla on ergonominen työpiste? Toiseksi mihinkä ne kulut nousee varsinkin kun suurin osa rengeistä ajaa provikalla ilman tuntiliksaa?
Kyllä jokaisen työpaikan/työpisteen ergonomian saa hyväksi, se on vaan järjestelykysymys. Toki vaikkapa automekaanikon hommassa joutuu tekeen välillä töitä huonossakin asennoissa mutta se kuuluu siihen duuniin. Mutta siihenkin työhön on erilaisia apuvälineitä olemassa ja itestähän se riippuu, millasella rullalle ittensä laittaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 26.04.2016, 16:03
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Thumbs up

No missäs se kuski sitten istuu jos ei autossa, katollako?

No sen verran lievennän että on toki paikkakuntakohtaisia eroja, meilläkin on asema jossa on sängyt sohvat jne jne jne, mutta isoissa kaupungeissa joissa on tolpat niin kylä se kuski siellä autossa on, jonossa muiden kanssa. Kylä sinäkin joskus olet jonkun taksiaseman ohi mennyt jossa autoja "pahimmillaan" on ruuhkaksi asti.
Vaimokin naureskeli ettei ollut tänään kiirepäivä kun ei asemalle enää sopinut kaikki autot edes. Hiljainen päivä ja olet jonon häntänä niin paskimmillaan lähdet pois vuoron päätyttyä monta tuntia paskanjauhantaa rikkaampana mutta ilman latin laita palkkaa taskussa, tiedän mistä puhun, noita vuoroja on tullut tehtyä useita ja tulee tehtyä vielä useita päälle.

Viime yövuoron kullanvuolenta 11h työvuorosta tuotti auton kassaan 34€ josta 1/3 on "varaa" laskea verotettavaksi tuloksi, loput menee kuluihin. otappa laskutikku ja laske minun tunti"palkkani" tuolta yövuorolta, kuski jos olisi ajanut niin olisi mennyt takuupalkan puolelle eli olisi tullut vielä kalliimmaksi minulle. Kannattaapa kadehtia, tekisi mieli kysyä että oikeinko vittuttaa kun toiset kultaa "vuolee" tekemättä mitään...

Tuo 300 h on keskimääräinen auton työssäoloaika/kk, tässäkin on paikkakuntakohtaisia eroja. Osan istuu yrittäjä itse ja osan kuski tai sitten auto/autot pyörii kuskine voimin ja töissä ollan yrittäjän laatiman työvuorolistan mukaan huomioiden auton työvuorot. Pieni paikkakunta niin homma voi olla "vapaampaa" ja päivystystä voi hoitaa jopa kotoa käsin mutta isommissa kaupungeissa homma on tarkemmin rajattua työvuoroineen.

Kyllä, olet lcclassic aivan oikeasssa että jos yksi mies vetää kuukauden tunnit yksinään niin ei ole elämää, minä olen tehnyt sitä useamman vuoden putkeen, nyt voi vähän höllätä kun on vaimokin mukana + vakkari kuski, tosin 2 autokain työllistää ihan kotitarpeiksi.
Ajovuoron päälle sitten konttorihommat + auton pesut ynnä muuta ja sitten kyllä sitä koittaa olla lastenkin kanssa.
Jos niin kateeksi käy niin tuossa on 2:n auton avaimet, saat valita kummat otat... aja vaikka 2 viikkoa kaikki vuorot..
Aiemmin huutelin halukkaita jonon järjestymään... ei ole ollut ruuhkaa ovella...

Asioista voi ottaa selvää ihan omatoimisesti, muualtakin kuin jostain Suoli24:ltä lukemalla...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 26.04.2016, 16:26
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Muutamaan mielipiteet....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Kyllä jokaisen työpaikan/työpisteen ergonomian saa hyväksi, se on vaan järjestelykysymys. Toki vaikkapa automekaanikon hommassa joutuu tekeen välillä töitä huonossakin asennoissa mutta se kuuluu siihen duuniin. Mutta siihenkin työhön on erilaisia apuvälineitä olemassa ja itestähän se riippuu, millasella rullalle ittensä laittaa.
Ergonomian saa huonoonkin hyväks jos haluu.....
Riippuu mitä kokonaisuudelta halutaan........
BTW.
Nykyään ihmiset vaan haluu saada rahalleen kattavan vastineen.......

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Niin. Eipä sen väliä asiakkaalle, millä työkalulla työt tehdään, kunhan tehdään. Vaikka maatilasorvilla vääntelis putken muhvit ja mutkat, kunhan paska putkessa virtaa, ja halvalla. Ootko muuten kysyny joltakulta muulta ammattimieheltä oisko halvempi duuni jos ois vaikka puuilon jakoavain ?

Vaan en minäkään hyviä, luotettavia ja mukavia työkaluja asiakkaan tarpeisiin ostele, vaan omaa viihtyvyyttä ja jaksamista ajatellen.

Ja ainoa aito asiahan on kateus.

Mutta mun mielestä on väärin jos yrittäjän fetissit näkyy hinnassa......Mistä johtuu?? Johon vastaan itse.
Sääntelystä jonka johdosta luvanhaltioiden tulonmuodostus on niin hyvä että voivat valita verohelpotusten avittamana melkein mitä hyvänsä työkaluikseen....."Perseestä.....perämoottoriin".. ....
Varmaan löytyy hyviä, luotettavia ja mukavia sekä viihtyisiä ja ergonomisia
vehkeitä halvemmallakin......

Ja siinä vaiheessa kun markkina vapautuu löytyy niitä huonomilla ja halvemmilla työkaluilla ja halvemmalla ajavia varmasti.

Ja mun käsittääkseeni ollaan vapaassa markkinataloudes eikä sosialistisessa holhousvaltios....... jolloin sääntelyt vois heittää romukoppaan......jos täyttää vaadittavat kriteerit.

Ja viimeisestä virkkeestä puuttuu ......seuraavaa......
Ja sen kyllä huomaa.......

Viimeksi muokannut H_Nietu : 26.04.2016 16:37
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.04.2016, 13:33
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
Anteeksi mutta paskapuhetta! Turvallinen ja ergonominen työpiste siis mitä vittua?
Tällä nyt lähinnä tarkoitetaan taksinkujettajan työpistettä eli 99,9%:sti sitä auton ohjaamoa.
Se että ajaa autolla vauodessa vaikka 17-25 tkm vuodessa perheen kanssa kuunnellen lapsien kiljuntaa ynnä muuta niin arvostaa varmaan eniten biltemasta ostettuja kuulosuojaimia.
Sen sijaan kun siinä auton penkillä istuu sen n. 300h/kk ja rullaa mittariin vuodessa n. 100 tkm niin sitä alkaa arvostamaan hyvää kuljettajan istuinta jossa on monipuoliset säädöt istuma-asennon säätöihin, hyvää ajettavuutta autolta, asiakasmukavuutta kun on "poka päällä" jne jne jne. Näkeehän sitä kaikenmaailman rautaa rekkanuppienkin keulalla, valoja on kuin risteilijässä, kopissa jos jonkinmoista viiiriä ja vaakuna... Näillä se rekkakuskikin autonsa "duunaa" mieleisekseensä työpisteeksi ja veikkaan mä että ei sielläkään ole lankkujakkara penkkinä.

Leikippä päivä "taksaria", ajappa omalla siviiliautollasi sellainen 10 h ympäri paikkakuntaa pidät vaikka pari 20 min taukoa... sitten vähän "itsetutkiskelua" mitä selkä on asiasta mieltä. Sitten käyt hakemassa autoliikkeestä auton koeajoon, sellaienn mitä nyt takseissa on Passattia, A6:sta, Eemeliä ja tempaiset samanlaisen 10-tuntisen ja taas itsetutkiskelua mitä se selkä nyt sanoo kun oletkin istunut penkillä jossa on hyvä monipuolinen ja säätömahdollisuuksia omaava istuin kuskille.
Samoin voit vertailla mile se tuntuisi olla töissä kun työpiste on aina sama sen seuraavat 2-3 vuotta.....
E-mersu taksina vs. Tojo Corolla niin taksaa voisi pudottaa 4% nykyisestä. Mietippä kummassa sinä tekisit mielummin töitä....

Kun se noin himottaa niin käy ELY-keskuksesta kysymässä vapaiden haettavissa olevien lupien perään, jos on niin pistä haku päälle, käyt vain taksiyrittäjäkurssin ja "rapala" veteen saalista hakemaan, pääset "kultaa" vuolemaan....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.04.2016, 14:24
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Tällä nyt lähinnä tarkoitetaan taksinkujettajan työpistettä eli 99,9%:sti sitä auton ohjaamoa.
Se että ajaa autolla vauodessa vaikka 17-25 tkm vuodessa perheen kanssa kuunnellen lapsien kiljuntaa ynnä muuta niin arvostaa varmaan eniten biltemasta ostettuja kuulosuojaimia.
Sen sijaan kun siinä auton penkillä istuu sen n. 300h/kk ja rullaa mittariin vuodessa n. 100 tkm niin sitä alkaa arvostamaan hyvää kuljettajan istuinta jossa on monipuoliset säädöt istuma-asennon säätöihin, hyvää ajettavuutta autolta, asiakasmukavuutta kun on "poka päällä" jne jne jne. Näkeehän sitä kaikenmaailman rautaa rekkanuppienkin keulalla, valoja on kuin risteilijässä, kopissa jos jonkinmoista viiiriä ja vaakuna... Näillä se rekkakuskikin autonsa "duunaa" mieleisekseensä työpisteeksi ja veikkaan mä että ei sielläkään ole lankkujakkara penkkinä.

Leikippä päivä "taksaria", ajappa omalla siviiliautollasi sellainen 10 h ympäri paikkakuntaa pidät vaikka pari 20 min taukoa... sitten vähän "itsetutkiskelua" mitä selkä on asiasta mieltä. Sitten käyt hakemassa autoliikkeestä auton koeajoon, sellaienn mitä nyt takseissa on Passattia, A6:sta, Eemeliä ja tempaiset samanlaisen 10-tuntisen ja taas itsetutkiskelua mitä se selkä nyt sanoo kun oletkin istunut penkillä jossa on hyvä monipuolinen ja säätömahdollisuuksia omaava istuin kuskille.
Samoin voit vertailla mile se tuntuisi olla töissä kun työpiste on aina sama sen seuraavat 2-3 vuotta.....
E-mersu taksina vs. Tojo Corolla niin taksaa voisi pudottaa 4% nykyisestä. Mietippä kummassa sinä tekisit mielummin töitä....

Kun se noin himottaa niin käy ELY-keskuksesta kysymässä vapaiden haettavissa olevien lupien perään, jos on niin pistä haku päälle, käyt vain taksiyrittäjäkurssin ja "rapala" veteen saalista hakemaan, pääset "kultaa" vuolemaan....

99.9% se kuski ei siellä istu! 300/h kuukaudessa?? Ei ilmeisesti ole elämää? 100tkm vuodessa varmaan omia ajoja seassa? Asiakkaille on yks hailee kuljettajan selästä/pukamoista kunhan pääsee paikasta a paikkaan b. Mene vaikka joskus istumaan linja autoon sellaiseen katuri paskaan ja ihmettelet miten siinä helisevässä kopissa on kuski ja aikas monta matkustajaa. Sitten vielä käyt juttelemassa kuskille työ ergonomiasta saat varmasti hyvän vastauksen. Ja jos se nyt pitää mannelavetti olla niin hankkikaa vähän vanhempi ja huokeampi ja maksakaa niille rengeille vaikka lisää liksaa!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 26.04.2016, 15:57
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lclassic Näytä viesti
99.9% se kuski ei siellä istu! 300/h kuukaudessa?? Ei ilmeisesti ole elämää? 100tkm vuodessa varmaan omia ajoja seassa? Asiakkaille on yks hailee kuljettajan selästä/pukamoista kunhan pääsee paikasta a paikkaan b. Mene vaikka joskus istumaan linja autoon sellaiseen katuri paskaan ja ihmettelet miten siinä helisevässä kopissa on kuski ja aikas monta matkustajaa. Sitten vielä käyt juttelemassa kuskille työ ergonomiasta saat varmasti hyvän vastauksen. Ja jos se nyt pitää mannelavetti olla niin hankkikaa vähän vanhempi ja huokeampi ja maksakaa niille rengeille vaikka lisää liksaa!

Niin. Eipä sen väliä asiakkaalle, millä työkalulla työt tehdään, kunhan tehdään. Vaikka maatilasorvilla vääntelis putken muhvit ja mutkat, kunhan paska putkessa virtaa, ja halvalla. Ootko muuten kysyny joltakulta muulta ammattimieheltä oisko halvempi duuni jos ois vaikka puuilon jakoavain ?

Vaan en minäkään hyviä, luotettavia ja mukavia työkaluja asiakkaan tarpeisiin ostele, vaan omaa viihtyvyyttä ja jaksamista ajatellen.

Ja ainoa aito asiahan on kateus.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 11:06 (GMT +2).